Lärares lärande; Björn Beckman, Ann-Katrin Bäcklund, Mats Ekholm, Peter Emsheimer, Rolf Lander, Torsten Madsén, Ingegärd Sandström Madsén; 1994
5+ säljare

Lärares lärande Upplaga 1

av Björn Beckman, Ann-Katrin Bäcklund, Mats Ekholm, Peter Emsheimer, Rolf Lander
m.fl.
Samhällsförändringarna leder till stora krav på utveckling av skolans verksamhet. Skolan ska förbereda för ett livslångt lärande samtidigt som alla elever får en kvalificerad yrkesutbildning. Om detta mål ska kunna uppnås måste lärarnas kompetens stå i centrum för den långsiktiga utvecklingen av skolan. I denna bok, som ger en översikt över forskning och praktiska erfarenheter rörande skolutveckling och lärares kompetensutveckling, tas bland annat följande frågor upp till diskussion: •Hur kan skolan bli en lärande organisation? •Vilka är betingelserna för lärares eget lärande? •När och hur utvecklar lärare sin kompetens? •Hur kan förutsättningarna för lärares eget lärande förbättras? Den nationella utvecklingsplanen för skolväsendet betonar att skolan måste utvecklas till en lärande organisation.
Läs mer om boken på studentlitteratur.se
Samhällsförändringarna leder till stora krav på utveckling av skolans verksamhet. Skolan ska förbereda för ett livslångt lärande samtidigt som alla elever får en kvalificerad yrkesutbildning. Om detta mål ska kunna uppnås måste lärarnas kompetens stå i centrum för den långsiktiga utvecklingen av skolan. I denna bok, som ger en översikt över forskning och praktiska erfarenheter rörande skolutveckling och lärares kompetensutveckling, tas bland annat följande frågor upp till diskussion: •Hur kan skolan bli en lärande organisation? •Vilka är betingelserna för lärares eget lärande? •När och hur utvecklar lärare sin kompetens? •Hur kan förutsättningarna för lärares eget lärande förbättras? Den nationella utvecklingsplanen för skolväsendet betonar att skolan måste utvecklas till en lärande organisation.
Läs mer om boken på studentlitteratur.se
Upplaga: 1a upplagan
Utgiven: 1994
ISBN: 9789144348216
Förlag: Studentlitteratur AB
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 335 st
Samhällsförändringarna leder till stora krav på utveckling av skolans verksamhet. Skolan ska förbereda för ett livslångt lärande samtidigt som alla elever får en kvalificerad yrkesutbildning. Om detta mål ska kunna uppnås måste lärarnas kompetens stå i centrum för den långsiktiga utvecklingen av skolan. I denna bok, som ger en översikt över forskning och praktiska erfarenheter rörande skolutveckling och lärares kompetensutveckling, tas bland annat följande frågor upp till diskussion: •Hur kan skolan bli en lärande organisation? •Vilka är betingelserna för lärares eget lärande? •När och hur utvecklar lärare sin kompetens? •Hur kan förutsättningarna för lärares eget lärande förbättras? Den nationella utvecklingsplanen för skolväsendet betonar att skolan måste utvecklas till en lärande organisation.
Läs mer om boken på studentlitteratur.se
Samhällsförändringarna leder till stora krav på utveckling av skolans verksamhet. Skolan ska förbereda för ett livslångt lärande samtidigt som alla elever får en kvalificerad yrkesutbildning. Om detta mål ska kunna uppnås måste lärarnas kompetens stå i centrum för den långsiktiga utvecklingen av skolan. I denna bok, som ger en översikt över forskning och praktiska erfarenheter rörande skolutveckling och lärares kompetensutveckling, tas bland annat följande frågor upp till diskussion: •Hur kan skolan bli en lärande organisation? •Vilka är betingelserna för lärares eget lärande? •När och hur utvecklar lärare sin kompetens? •Hur kan förutsättningarna för lärares eget lärande förbättras? Den nationella utvecklingsplanen för skolväsendet betonar att skolan måste utvecklas till en lärande organisation.
Läs mer om boken på studentlitteratur.se
Begagnad bok
85 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar
Köpskydd med Studentapan
Varje köp täcks av Studentapans köpskydd som säkerställer att boken kommer fram, att du får rätt bok och att skicket stämmer överens med beskrivning.
85 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar