Lärare lär av läromedel - Att förstå, utvärdera och utvecklas av läromedel i matematik; Daniel Brehmer; 2023
spara 15%
2 säljare

Lärare lär av läromedel - Att förstå, utvärdera och utvecklas av läromedel i matematik Upplaga 1

av Daniel Brehmer
Lärare behöver olika typer av stöd för att hantera matematikämnets komplexitet och bedriva en rik och effektiv matematikundervisning. Det vanligaste stödet för planering och genomförande av matematikundervisning är att använda sig av ett läromedel.

Det övergripande syftet med boken är att ge blivande och verksamma lärare kunskaper och verktyg för att kunna utläsa och förstå potentialen i de matematikläromedel de använder, eller kommer att använda. Boken är indelad i tre delar:

• Första delen ger en kort bakgrund som beskriver vad forskning säger om läromedelsanvändning i matematikundervisning.

• Del två beskriver designprinciper för lärarpedagogiska lärarhandledningar och vilka viktiga matematiklärarkunskaper som dessa designprinciper kan utveckla.

• Den tredje delen ger förslag på hur man kan använda kunskaper om designprinciperna och lärarkunskaper för att förstå och utvärdera läromedel.

Boken är intressant för alla som på något sätt kommer i kontakt med läromedel i matematik och/eller forskning om detta ämne.

Under fliken Extramaterial hittar du ett fortbildningsmaterial som är grundat i forskning, och som ger lärare stöd i arbetet att förstå, utvärdera och utvecklas med läromedel.
Lärare behöver olika typer av stöd för att hantera matematikämnets komplexitet och bedriva en rik och effektiv matematikundervisning. Det vanligaste stödet för planering och genomförande av matematikundervisning är att använda sig av ett läromedel.

Det övergripande syftet med boken är att ge blivande och verksamma lärare kunskaper och verktyg för att kunna utläsa och förstå potentialen i de matematikläromedel de använder, eller kommer att använda. Boken är indelad i tre delar:

• Första delen ger en kort bakgrund som beskriver vad forskning säger om läromedelsanvändning i matematikundervisning.

• Del två beskriver designprinciper för lärarpedagogiska lärarhandledningar och vilka viktiga matematiklärarkunskaper som dessa designprinciper kan utveckla.

• Den tredje delen ger förslag på hur man kan använda kunskaper om designprinciperna och lärarkunskaper för att förstå och utvärdera läromedel.

Boken är intressant för alla som på något sätt kommer i kontakt med läromedel i matematik och/eller forskning om detta ämne.

Under fliken Extramaterial hittar du ett fortbildningsmaterial som är grundat i forskning, och som ger lärare stöd i arbetet att förstå, utvärdera och utvecklas med läromedel.
Upplaga: 1a upplagan
Utgiven: 2023
ISBN: 9789144159881
Förlag: Studentlitteratur AB
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 170 st
Lärare behöver olika typer av stöd för att hantera matematikämnets komplexitet och bedriva en rik och effektiv matematikundervisning. Det vanligaste stödet för planering och genomförande av matematikundervisning är att använda sig av ett läromedel.

Det övergripande syftet med boken är att ge blivande och verksamma lärare kunskaper och verktyg för att kunna utläsa och förstå potentialen i de matematikläromedel de använder, eller kommer att använda. Boken är indelad i tre delar:

• Första delen ger en kort bakgrund som beskriver vad forskning säger om läromedelsanvändning i matematikundervisning.

• Del två beskriver designprinciper för lärarpedagogiska lärarhandledningar och vilka viktiga matematiklärarkunskaper som dessa designprinciper kan utveckla.

• Den tredje delen ger förslag på hur man kan använda kunskaper om designprinciperna och lärarkunskaper för att förstå och utvärdera läromedel.

Boken är intressant för alla som på något sätt kommer i kontakt med läromedel i matematik och/eller forskning om detta ämne.

Under fliken Extramaterial hittar du ett fortbildningsmaterial som är grundat i forskning, och som ger lärare stöd i arbetet att förstå, utvärdera och utvecklas med läromedel.
Lärare behöver olika typer av stöd för att hantera matematikämnets komplexitet och bedriva en rik och effektiv matematikundervisning. Det vanligaste stödet för planering och genomförande av matematikundervisning är att använda sig av ett läromedel.

Det övergripande syftet med boken är att ge blivande och verksamma lärare kunskaper och verktyg för att kunna utläsa och förstå potentialen i de matematikläromedel de använder, eller kommer att använda. Boken är indelad i tre delar:

• Första delen ger en kort bakgrund som beskriver vad forskning säger om läromedelsanvändning i matematikundervisning.

• Del två beskriver designprinciper för lärarpedagogiska lärarhandledningar och vilka viktiga matematiklärarkunskaper som dessa designprinciper kan utveckla.

• Den tredje delen ger förslag på hur man kan använda kunskaper om designprinciperna och lärarkunskaper för att förstå och utvärdera läromedel.

Boken är intressant för alla som på något sätt kommer i kontakt med läromedel i matematik och/eller forskning om detta ämne.

Under fliken Extramaterial hittar du ett fortbildningsmaterial som är grundat i forskning, och som ger lärare stöd i arbetet att förstå, utvärdera och utvecklas med läromedel.
Begagnad bok
275 kr322 krSpara 47 kr (15%) mot nypris
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar
Köpskydd med Studentapan
Varje köp täcks av Studentapans köpskydd som säkerställer att boken kommer fram, att du får rätt bok och att skicket stämmer överens med beskrivning.
275 kr322 krSpara 47 kr (15%) mot nypris
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar