Kundtillfredsställelse och kundmätningar; Lars Sörqvist; 2000
Kundtillfredsställelse och kundmätningar; Lars Sörqvist; 2000

Kundtillfredsställelse och kundmätningar Upplaga 1

av Lars Sörqvist

  • Upplaga: 1a upplagan
  • Utgiven: 2000
  • ISBN: 9789144032948
  • Sidor: 183 st
  • Förlag: Studentlitteratur AB
  • Format: E-bok
  • Språk: Svenska

Om boken

De flesta företag och organisationer talar idag om vikten av kundfokusering och marknadsorientering. Kunskap om kunderna har en avgörande betydelse för framgång i de flesta företag och organisationer. För att rätt kvalitet och tillfredsställda kunder skall uppnås krävs att information om kundernas attityder, behov och förväntningar kontinuerligt inhämtas. Erfarenheter visar dock att detta ofta är svårt. Kunderna vet inte alltid vad de vill och tycker, attityd och beteende skiljer sig ofta åt, tveksamhet föreligger om huruvida man kan lita på vad kunden säger, etc. Denna bok behandlar kundtillfredsställelse och kundmätningar ur ett brett perspektiv. Inledningsvis redogörs för behovet av information om kunderna samt hur denna kan utnyttjas. Vidare diskuteras hur kunden utifrån förväntningar, utfall och omgivningsfaktorer upplever olika grad av tillfredsställelse i varierande situationer. Författaren beskriver sedan hur man kan utforma och genomföra mätningar av kundernas attityder, kundernas beteenden samt de effekter som detta leder till för det aktuella företaget eller organisationen. Slutligen presenteras olika metoder och hjälpmedel för att analysera och tolka den insamlade informationen. Boken grundar sig på författarens erfarenheter från forskning som bedrivits vid Kungliga Tekniska Högskolan samt från konsultverksamhet och rådgivning i en mängd företag och organisationer.

Åtkomstkoder och digitalt tilläggsmaterial garanteras inte med begagnade böcker

Mer om Kundtillfredsställelse och kundmätningar (2000)

I juni 2000 släpptes boken Kundtillfredsställelse och kundmätningar skriven av Lars Sörqvist. Det är den 1a upplagan av kursboken. Den är skriven på svenska och består av 183 sidor djupgående information om teknik. Förlaget bakom boken är Studentlitteratur AB som har sitt säte i Lund.

Köp boken Kundtillfredsställelse och kundmätningar på Studentapan och spara pengar.

Tillhör kategorierna

Referera till Kundtillfredsställelse och kundmätningar (Upplaga 1)

Harvard

Sörqvist, L. (2000). Kundtillfredsställelse och kundmätningar. 1:a uppl. Studentlitteratur AB.

Oxford

Sörqvist, Lars, Kundtillfredsställelse och kundmätningar, 1 uppl. (Studentlitteratur AB, 2000).

APA

Sörqvist, L. (2000). Kundtillfredsställelse och kundmätningar (1:a uppl.). Studentlitteratur AB.

Vancouver

Sörqvist L. Kundtillfredsställelse och kundmätningar. 1:a uppl. Studentlitteratur AB; 2000.

Tillfälligt slut

Bevaka boken och få meddelande när den är tillgänglig igen.