Kundfokus : skapa kundvärde och hållbara resultat; Eva Bloch, Ada Elmgart; 2017
Kundfokus : skapa kundvärde och hållbara resultat; Eva Bloch, Ada Elmgart; 2017

Kundfokus : skapa kundvärde och hållbara resultat Upplaga 1

av Eva Bloch, Ada Elmgart

  • Upplaga: 1a upplagan
  • Utgiven: 2017
  • ISBN: 9789147122370
  • Sidor: 219 st
  • Förlag: Liber
  • Format: Häftad
  • Språk: Svenska

Om boken

”Vi har kunden i fokus” kan tyckas vara en sliten klyscha. Men vad innebär egentligen kundfokus? Hur skapar man en kundfokuserad verksamhet och vilka är fördelarna med en sådan? I den här boken får du inspiration och kunskaper för att kunna arbeta för och med kunden. Boken hjälper dig att systematiskt arbeta med målet att öka andelen nöjda kunder och i förlängningen även öka lönsamheten. Här finns både ett strategiskt och ett operativt perspektiv och boken är praktiskt upplagd med exempel och råd från framgångsrika verksamheter. Författarna visar även på innovationer och trender kopplat till kundernas förväntningar (eller beteenden) och verksamheters utvecklingsmöjligheter. Boken bygger på författarnas egna erfarenheter av kundfokuserat förhållningssätt samt djupintervjuer med företagsledare inom olika branscher. Läsaren får ta del av utmaningar och möjligheter kopplade till kundinsikt, kundvärde och kundupplevelse. Frågerutor, tipslistor, tankar och berättelser ger vägledning och stöd när du vill utveckla en mer kundfokuserad verksamhet. Sagt om boken [...] På ett pedagogiskt och systematiskt sätt hjälper författarna läsaren att öka andelen nöjda kunder och att på sikt öka lönsamheten. Här finns både ett strategiskt och ett operativt perspektiv samtidigt som innovationer och trender kopplade till kundernas förväntningar presenteras. Kundfokus är praktiskt upplagd med råd och exempel från framgångsrika verksamheter. Denna aktuella, intressanta och välskrivna bok ger läsaren värdefull kunskap och inspiration." Jan-Olof Svensson, lektör, BTJ-häftet nr 15, 2017. Om författarna Eva Bloch har mer än 25 års samlad erfarenhet från tjänsteintensiva branscher (hotell, underhållning, persontransport, träning & hälsa) inom ledning, försäljning och service. Idag arbetar hon som interimschef, konsult och föreläsare, med inriktning mot kundfokusutveckling. Adéle (Ada) Elmgart har en universitetsexamen i tjänste- och relationsmarknadsföring samt mångårig yrkeserfarenhet inom varierande branscher, exempelvis besöksnäring och handel. Ada har även internationell erfarenhet av att arbeta med kunden i fokus, som frilansande fotograf, i Asien, USA och Mellanöstern. Idag arbetar Ada som föreläsare, utbildare och konsult.

Åtkomstkoder och digitalt tilläggsmaterial garanteras inte med begagnade böcker

Mer om Kundfokus : skapa kundvärde och hållbara resultat (2017)

I maj 2017 släpptes boken Kundfokus : skapa kundvärde och hållbara resultat skriven av Eva Bloch, Ada Elmgart. Det är den 1a upplagan av kursboken. Den är skriven på svenska och består av 219 sidor djupgående information om ledarskap. Förlaget bakom boken är Liber som har sitt säte i Solna.

Köp boken Kundfokus : skapa kundvärde och hållbara resultat på Studentapan och spara uppåt 62% jämfört med lägsta nypris hos bokhandeln.

Tillhör kategorierna

Referera till Kundfokus : skapa kundvärde och hållbara resultat (Upplaga 1)

Harvard

Bloch, E. & Elmgart, A. (2017). Kundfokus : skapa kundvärde och hållbara resultat. 1:a uppl. Liber.

Oxford

Bloch, Eva & Elmgart, Ada, Kundfokus : skapa kundvärde och hållbara resultat, 1 uppl. (Liber, 2017).

APA

Bloch, E., & Elmgart, A. (2017). Kundfokus : skapa kundvärde och hållbara resultat (1:a uppl.). Liber.

Vancouver

Bloch E, Elmgart A. Kundfokus : skapa kundvärde och hållbara resultat. 1:a uppl. Liber; 2017.

Köp boken

189 kr
496 kr

Skynda dig - Bara ett fåtal säljare kvar!