Servicesektorn är just nu motorn för ekonomisk tillväxt i Sverige: men vad är det exakt som expanderar och hur är det möjligt att företag som Spotify, Ikea eller King (Candy crush) på kort tid kan bli omfattande och högt värderade? Varför är svenska industriföretag som Ericsson, Tetra Pak eller SKF så fascinerade av tjänster? Och vad är det som får EU att investera 80 miljarder euro i tjänsteinnovation? Det handlar om en förväntan och optimism om framtiden, och övertygelsen att det är tjänsteinnovation som kommer att skapa välstånd för kommande generationer.
Denna bok förklarar vad en tjänsteinnovation innebär och hur man bör hantera det. Tjänsteinnovation baseras på det värde som skapas tillsammans med kunden eller användaren. Resultatet kan sorteras in i flera olika typer av innovationer:
• Processinnovation
• Innovation av affärsmodeller
• Varumärkesinnovation
• Social innovation
• Upplevelseinnovation
• Beteendeinnovation
Åtkomstkoder och digitalt tilläggsmaterial garanteras inte med begagnade böcker
I maj 2014 släpptes boken Tjänsteinnovation skriven av Anders Gustafsson, Per Kristensson, Lars Witell. Det är den 1a upplagan av kursboken. Den är skriven på svenska och består av 158 sidor djupgående information om ekonomi. Förlaget bakom boken är Studentlitteratur som har sitt säte i Lund.
Köp boken Tjänsteinnovation på Studentapan och spara uppåt 26% jämfört med lägsta nypris hos bokhandeln.
Harvard
Oxford
APA
Vancouver
Baserat på 5 recensioner från verifierade användare
4.8 (5)
5 recensioner
Melissa
Karlstad
Bra utformad och lärorik
William
Helsingborg
Lärorik och bra bok!
Celina
Helsingborg
Bra bok med lagom mängd information om vad tjänsteinnovation är och hur det kopplas till värdesamskapande.
Victoria
Stockholm
Intressant och användbart
Maria
Eskilstuna
Väldigt bra och givande bok!