Journalistik, reklam och information; Bo Bergström, Lars Petersson, Åke Pettersson, Suzanne Rosendahl; 2012
Journalistik, reklam och information; Bo Bergström, Lars Petersson, Åke Pettersson, Suzanne Rosendahl; 2012

Journalistik, reklam och information Upplaga 1

av Bo Bergström, Lars Petersson, Åke Pettersson, Suzanne Rosendahl

4.8 (9)

  • Upplaga: 1a upplagan
  • Utgiven: 2012
  • ISBN: 9789147107797
  • Sidor: 258 st
  • Förlag: Liber
  • Format: Häftad
  • Språk: Svenska

Om boken

Att känna till hur vi påverkar och påverkas, hur vi tolkar och förmedlar budskap och hur vi väljer rätt medier för vårt budskap, är några av kunskapsmålen för Journalistik, reklam och information. Utmärkande drag Exempel från verkligheten Kritiskt förhållningssätt Betonar samspelet mellan text och bild Journalistik, reklam och information fungerar som en brygga mellan teori och praktik. Boken inleds med ett teoretiskt avsnitt om kommunikation. Därefter behandlas vad som är typiskt för journalistiska texter, informationstexter och reklamtexter. Ett kapitel om lag och rätt avslutar boken. Exempel från verkligheten Genomgående betonas helhetsperspektivet det vill säga samspelet mellan text och bild. Vidare löper ett kritiskt förhållningssätt till medier som en röd tråd genom boken. Boken är rik på exempel från verkligheten som visar på texter och kampanjer från både privat och offentlig sektor. Praktiska uppgifter Ett stort antal praktiska uppgifter ger möjlighet att utveckla förmågan till kreativt skapande och kritiskt tänkande. Om författarna Författargruppen består av Bo Bergström, art director, Suzanne Rosendahl, skribent och lärare i kommunikation vid Stockholms universitet och IHM, Lars Petersson, skolledare på Polhemskolan i Lund och Åke Pettersson, journalist vid Sveriges Radio. Den här är en gedigen bok som lämpar sig väl för undervisning ... Den är anpassad till kursen Journalistik, reklam och information 1 och 2 enligt GY11. Bokens innehåll kopplas till konkreta exempel och till diskussions- och arbetsuppgifter. /Marie Leijon, Bibliotekstjänst 13101005

Åtkomstkoder och digitalt tilläggsmaterial garanteras inte med begagnade böcker

Mer om Journalistik, reklam och information (2012)

I augusti 2012 släpptes boken Journalistik, reklam och information skriven av Bo Bergström, Lars Petersson, Åke Pettersson, Suzanne Rosendahl. Det är den 1a upplagan av kursboken. Den är skriven på svenska och består av 258 sidor djupgående information om media och kommunikation. Förlaget bakom boken är Liber som har sitt säte i Solna.

Köp boken Journalistik, reklam och information på Studentapan och spara uppåt 28% jämfört med lägsta nypris hos bokhandeln.

Referera till Journalistik, reklam och information (Upplaga 1)

Harvard

Bergström, B., Petersson, L., Pettersson, Å. & Rosendahl, S. (2012). Journalistik, reklam och information. 1:a uppl. Liber.

Oxford

Bergström, Bo, Petersson, Lars, Pettersson, Åke & Rosendahl, Suzanne, Journalistik, reklam och information, 1 uppl. (Liber, 2012).

APA

Bergström, B., Petersson, L., Pettersson, Å., & Rosendahl, S. (2012). Journalistik, reklam och information (1:a uppl.). Liber.

Vancouver

Bergström B, Petersson L, Pettersson Å, Rosendahl S. Journalistik, reklam och information. 1:a uppl. Liber; 2012.

Köp boken

475 kr
656 kr