Kanal - medier, samhälle och kommunikation; Gustav Fridolin, Daniel Hemberg; 2011
Kanal - medier, samhälle och kommunikation; Gustav Fridolin, Daniel Hemberg; 2011

Kanal - medier, samhälle och kommunikation Upplaga 1

av Gustav Fridolin, Daniel Hemberg

5.0 (9)

  • Upplaga: 1a upplagan
  • Utgiven: 2011
  • ISBN: 9789152303528
  • Sidor: 396 st
  • Förlag: Bonnier utbildning AB
  • Format: Häftad
  • Språk: Svenska

Om boken

Boken är indelad i tre block: • Massmedier i samhället • Kommunikation • Medieformer Varje block är indelat i fyra avsnitt som beskriver innehållet. Det första avsnittet ger en introduktion en grundläggande orientering i ämnet, det andra avsnitt ser på medier, samhälle och kommunikation ur ett svenskt perspektiv. Därefter följer ett avsnitt som ser på ämnet utifrån ett globalt perspektiv och slutligen ett avsnitt som är tematiskt. På detta sätt skapas en naturlig struktur som ger eleverna möjlighet att först arbeta med det som ligger nära, för att sedan ta steget ut i världen. I det första blocket, Massmedier i samhället, beskrivs bland annat mediernas roll i den demokratiska processen och i det demokratiska samhället, grundläggande medieideologier, yttrandefrihet, tryckfrihetsbrott, källskydd och vikten av källkritik. I blocket Kommunikation behandlas grundläggande kommunikationsmodeller och kommunikationsformer, liksom olika kommunikatörers roller i kommunikationsmodellen. I det sista blocket, Medieformer, görs en systematisk och historisk genomgång av stora mediebärare som, radio, tv, tidningar, film och internet. Men det handlar också om hur de allt mer samverkar i nya kommunikationsformer. Lärarhandledningen till denna bok är slutsåld och har utgått ur sortimentet.

Åtkomstkoder och digitalt tilläggsmaterial garanteras inte med begagnade böcker

Mer om Kanal - medier, samhälle och kommunikation (2011)

2011 släpptes boken Kanal - medier, samhälle och kommunikation skriven av Gustav Fridolin, Daniel Hemberg. Det är den 1a upplagan av kursboken. Den är skriven på svenska och består av 396 sidor djupgående information om media och kommunikation. Förlaget bakom boken är Bonnier utbildning AB.

Köp boken Kanal - medier, samhälle och kommunikation på Studentapan och spara pengar.

Referera till Kanal - medier, samhälle och kommunikation (Upplaga 1)

Harvard

Fridolin, G. & Hemberg, D. (2011). Kanal - medier, samhälle och kommunikation. 1:a uppl. Bonnier utbildning AB.

Oxford

Fridolin, Gustav & Hemberg, Daniel, Kanal - medier, samhälle och kommunikation, 1 uppl. (Bonnier utbildning AB, 2011).

APA

Fridolin, G., & Hemberg, D. (2011). Kanal - medier, samhälle och kommunikation (1:a uppl.). Bonnier utbildning AB.

Vancouver

Fridolin G, Hemberg D. Kanal - medier, samhälle och kommunikation. 1:a uppl. Bonnier utbildning AB; 2011.

Köp boken

475 kr