In-Store Marketing; Jens Nordfält; 2011

In-Store Marketing Upplaga 2

av Jens Nordfält
Årets marknadsföringsbok 2007 nu i uppdaterad version

Boken behandlar bland annat planogram, ECR, sortimentsplanering, ­­exponeringar, mätmetoder, butiksmiljö, layouter, ­dofter, musik, prisupplevelse mm.

De omarbetade avsnitten går djupare in på oplanerade köp, nya vinklar inom kundpsykologi och hur kundernas känslor påverkar köpbeetendet, olika typer av säljlösningar och specialexponeringar i butiken samt det senaste inom retail-forskningen. Dessutom redogör Jens Nordfält för fler konkreta exempel och resultat ifrån experiment i verklig butiksmiljö och inom e-handel.

Boken innehåller ­dessutom:

Butiks-TV (digital signage). Butiksdemonstrationer. Påverkan av kundens beröring av ­produkter (bland annat ”need-for-touch” och taktila ­sinnet). Skyltfönster och trottoarskyltar. Hur andra kunder påverkar köpen (ny forskning om ­påverkan av såväl egna barn, andra kunder och sällskap). Butiken som media. Ursprungsmärkning och produktinformation. Hur butikspersonalens yttre påverkar köp.
Årets marknadsföringsbok 2007 nu i uppdaterad version

Boken behandlar bland annat planogram, ECR, sortimentsplanering, ­­exponeringar, mätmetoder, butiksmiljö, layouter, ­dofter, musik, prisupplevelse mm.

De omarbetade avsnitten går djupare in på oplanerade köp, nya vinklar inom kundpsykologi och hur kundernas känslor påverkar köpbeetendet, olika typer av säljlösningar och specialexponeringar i butiken samt det senaste inom retail-forskningen. Dessutom redogör Jens Nordfält för fler konkreta exempel och resultat ifrån experiment i verklig butiksmiljö och inom e-handel.

Boken innehåller ­dessutom:

Butiks-TV (digital signage). Butiksdemonstrationer. Påverkan av kundens beröring av ­produkter (bland annat ”need-for-touch” och taktila ­sinnet). Skyltfönster och trottoarskyltar. Hur andra kunder påverkar köpen (ny forskning om ­påverkan av såväl egna barn, andra kunder och sällskap). Butiken som media. Ursprungsmärkning och produktinformation. Hur butikspersonalens yttre påverkar köp.
Upplaga: 2a upplagan
Utgiven: 2011
ISBN: 9789153452232
Förlag: Hakon Media AB /Market
Format: Inbunden
Språk: Svenska
Årets marknadsföringsbok 2007 nu i uppdaterad version

Boken behandlar bland annat planogram, ECR, sortimentsplanering, ­­exponeringar, mätmetoder, butiksmiljö, layouter, ­dofter, musik, prisupplevelse mm.

De omarbetade avsnitten går djupare in på oplanerade köp, nya vinklar inom kundpsykologi och hur kundernas känslor påverkar köpbeetendet, olika typer av säljlösningar och specialexponeringar i butiken samt det senaste inom retail-forskningen. Dessutom redogör Jens Nordfält för fler konkreta exempel och resultat ifrån experiment i verklig butiksmiljö och inom e-handel.

Boken innehåller ­dessutom:

Butiks-TV (digital signage). Butiksdemonstrationer. Påverkan av kundens beröring av ­produkter (bland annat ”need-for-touch” och taktila ­sinnet). Skyltfönster och trottoarskyltar. Hur andra kunder påverkar köpen (ny forskning om ­påverkan av såväl egna barn, andra kunder och sällskap). Butiken som media. Ursprungsmärkning och produktinformation. Hur butikspersonalens yttre påverkar köp.
Årets marknadsföringsbok 2007 nu i uppdaterad version

Boken behandlar bland annat planogram, ECR, sortimentsplanering, ­­exponeringar, mätmetoder, butiksmiljö, layouter, ­dofter, musik, prisupplevelse mm.

De omarbetade avsnitten går djupare in på oplanerade köp, nya vinklar inom kundpsykologi och hur kundernas känslor påverkar köpbeetendet, olika typer av säljlösningar och specialexponeringar i butiken samt det senaste inom retail-forskningen. Dessutom redogör Jens Nordfält för fler konkreta exempel och resultat ifrån experiment i verklig butiksmiljö och inom e-handel.

Boken innehåller ­dessutom:

Butiks-TV (digital signage). Butiksdemonstrationer. Påverkan av kundens beröring av ­produkter (bland annat ”need-for-touch” och taktila ­sinnet). Skyltfönster och trottoarskyltar. Hur andra kunder påverkar köpen (ny forskning om ­påverkan av såväl egna barn, andra kunder och sällskap). Butiken som media. Ursprungsmärkning och produktinformation. Hur butikspersonalens yttre påverkar köp.
Begagnad bok (0 st)
Begagnad bok (0 st)