In-Store Marketing Upplaga 2
Årets marknadsföringsbok 2007 nu i uppdaterad version
Boken behandlar bland annat planogram, ECR, sortimentsplanering, exponeringar, mätmetoder, butiksmiljö, layouter, dofter, musik, prisupplevelse mm.
De omarbetade avsnitten går djupare in på oplanerade köp, nya vinklar inom kundpsykologi och hur kundernas känslor påverkar köpbeetendet, olika typer av säljlösningar och specialexponeringar i butiken samt det senaste inom retail-forskningen. Dessutom redogör Jens Nordfält för fler konkreta exempel och resultat ifrån experiment i verklig butiksmiljö och inom e-handel.
Boken innehåller dessutom:
Butiks-TV (digital signage). Butiksdemonstrationer. Påverkan av kundens beröring av produkter (bland annat ”need-for-touch” och taktila sinnet). Skyltfönster och trottoarskyltar. Hur andra kunder påverkar köpen (ny forskning om påverkan av såväl egna barn, andra kunder och sällskap). Butiken som media. Ursprungsmärkning och produktinformation. Hur butikspersonalens yttre påverkar köp.
Upplaga: 2a upplagan
Utgiven: 2011
ISBN: 9789153452232
Förlag: Hakon Media AB /Market
Format: Inbunden
Språk: Svenska
Årets marknadsföringsbok 2007 nu i uppdaterad version
Boken behandlar bland annat planogram, ECR, sortimentsplanering, exponeringar, mätmetoder, butiksmiljö, layouter, dofter, musik, prisupplevelse mm.
De omarbetade avsnitten går djupare in på oplanerade köp, nya vinklar inom kundpsykologi och hur kundernas känslor påverkar köpbeetendet, olika typer av säljlösningar och specialexponeringar i butiken samt det senaste inom retail-forskningen. Dessutom redogör Jens Nordfält för fler konkreta exempel och resultat ifrån experiment i verklig butiksmiljö och inom e-handel.
Boken innehåller dessutom:
Butiks-TV (digital signage). Butiksdemonstrationer. Påverkan av kundens beröring av produkter (bland annat ”need-for-touch” och taktila sinnet). Skyltfönster och trottoarskyltar. Hur andra kunder påverkar köpen (ny forskning om påverkan av såväl egna barn, andra kunder och sällskap). Butiken som media. Ursprungsmärkning och produktinformation. Hur butikspersonalens yttre påverkar köp.
Varje vecka tillkommer tusentals nya säljare. Bevaka boken så får du meddelande när den finns tillgänglig igen.