Förskollärare : Leda och ansvara för förskolans undervisning; Veronica Nytomt; 2024
endast ny

Förskollärare : Leda och ansvara för förskolans undervisning

av Veronica Nytomt
Förskollärare har i sitt uppdrag ansvar för undervisningen i förskolan. Det handlar om att leda arbetet så att undervisningen som genomförs överensstämmer med uppdraget så som det beskrivs i läroplanen. För många förskollärare kan ansvaret att leda kollegor kännas främmande och förvirrande utifrån att vi är vana att göra allt tillsammans. Den här boken tar avstamp i förskollärares särskilda uppdrag som ledare. Det är komplext och utmanande och kräver reflektion över hur vi tillsammans ska arbeta för att nå läroplanens mål. Genom olika exempel på hur man kan utforma sitt ledarskap vill författaren ge stöd och vägledning i detta arbete. Några perspektiv som tas upp är ledarskap i mötet med barnen, att leda arbetslaget, hur lärmiljön kan bli ett stöd i ledarskapet samt vikten av att leda sig själv för att framgångsrikt kunna leda andra. Boken vänder sig såväl till erfarna och nyutbildade förskollärare som till dem som funderar på att utbilda sig till förskollärare. Den kan med fördel användas på förskollärarutbildningen. Observera att innehållet i denna bok är identiskt med föregående upplaga.
Förskollärare har i sitt uppdrag ansvar för undervisningen i förskolan. Det handlar om att leda arbetet så att undervisningen som genomförs överensstämmer med uppdraget så som det beskrivs i läroplanen. För många förskollärare kan ansvaret att leda kollegor kännas främmande och förvirrande utifrån att vi är vana att göra allt tillsammans. Den här boken tar avstamp i förskollärares särskilda uppdrag som ledare. Det är komplext och utmanande och kräver reflektion över hur vi tillsammans ska arbeta för att nå läroplanens mål. Genom olika exempel på hur man kan utforma sitt ledarskap vill författaren ge stöd och vägledning i detta arbete. Några perspektiv som tas upp är ledarskap i mötet med barnen, att leda arbetslaget, hur lärmiljön kan bli ett stöd i ledarskapet samt vikten av att leda sig själv för att framgångsrikt kunna leda andra. Boken vänder sig såväl till erfarna och nyutbildade förskollärare som till dem som funderar på att utbilda sig till förskollärare. Den kan med fördel användas på förskollärarutbildningen. Observera att innehållet i denna bok är identiskt med föregående upplaga.
Utgiven: 2024
ISBN: 9789177415220
Förlag: Gothia Kompetens AB
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 120 st
Förskollärare har i sitt uppdrag ansvar för undervisningen i förskolan. Det handlar om att leda arbetet så att undervisningen som genomförs överensstämmer med uppdraget så som det beskrivs i läroplanen. För många förskollärare kan ansvaret att leda kollegor kännas främmande och förvirrande utifrån att vi är vana att göra allt tillsammans. Den här boken tar avstamp i förskollärares särskilda uppdrag som ledare. Det är komplext och utmanande och kräver reflektion över hur vi tillsammans ska arbeta för att nå läroplanens mål. Genom olika exempel på hur man kan utforma sitt ledarskap vill författaren ge stöd och vägledning i detta arbete. Några perspektiv som tas upp är ledarskap i mötet med barnen, att leda arbetslaget, hur lärmiljön kan bli ett stöd i ledarskapet samt vikten av att leda sig själv för att framgångsrikt kunna leda andra. Boken vänder sig såväl till erfarna och nyutbildade förskollärare som till dem som funderar på att utbilda sig till förskollärare. Den kan med fördel användas på förskollärarutbildningen. Observera att innehållet i denna bok är identiskt med föregående upplaga.
Förskollärare har i sitt uppdrag ansvar för undervisningen i förskolan. Det handlar om att leda arbetet så att undervisningen som genomförs överensstämmer med uppdraget så som det beskrivs i läroplanen. För många förskollärare kan ansvaret att leda kollegor kännas främmande och förvirrande utifrån att vi är vana att göra allt tillsammans. Den här boken tar avstamp i förskollärares särskilda uppdrag som ledare. Det är komplext och utmanande och kräver reflektion över hur vi tillsammans ska arbeta för att nå läroplanens mål. Genom olika exempel på hur man kan utforma sitt ledarskap vill författaren ge stöd och vägledning i detta arbete. Några perspektiv som tas upp är ledarskap i mötet med barnen, att leda arbetslaget, hur lärmiljön kan bli ett stöd i ledarskapet samt vikten av att leda sig själv för att framgångsrikt kunna leda andra. Boken vänder sig såväl till erfarna och nyutbildade förskollärare som till dem som funderar på att utbilda sig till förskollärare. Den kan med fördel användas på förskollärarutbildningen. Observera att innehållet i denna bok är identiskt med föregående upplaga.
Ny bok
330 kr347 kr
5% studentrabatt med Studentapan
Begagnad bok (0 st)
Ny bok
330 kr347 kr
5% studentrabatt med Studentapan
Begagnad bok (0 st)