Förskola för kvalitet och meningsskapande; Per Dahlbeck, Therese Lindgren, Ingrid Bogren, Sandra Croon, Anna Edvardsson, Christina Hallberg Olsson, Marina Karlsson, Mari Lundin, Pia Nilsson, Josefin Snygg; 2017
5+ säljare

Förskola för kvalitet och meningsskapande Upplaga 1

av Per Dahlbeck, Therese Lindgren, Ingrid Bogren, Sandra Croon, Anna Edvardsson
m.fl.
Förskoleverksamheten ska enligt skollagen vila på vetenskaplig grund och beprövad erfarenhet. Dessa ses som grundvalarna för en förskola med hög kvalitet, men vad det innebär i den dagliga verksamheten är inte alltid helt tydligt. I bokens olika texter, skrivna av pedagoger och chefer från fem olika förskolechefsområden i Malmö, undersöks just detta. I sina redo­görelser för/beskrivningar av hur man organiserar för kvalitet i för­skolan betonar författarna vikten av att planera för en verksamhet som också värnar om lust, reflektion och meningsskapande för alla i förskolan. Här utgår man från barnens nyfikenhet, frågor och intressen utifrån en gemensam övertygelse om att varje barn har rätt att ­synas och därmed bidra till den pedagogiska verksamhetens utveckling.

Boken kan med fördel användas i grundutbildning av förskollärare, i rektorsutbildning och som underlag för utveckling av förskoleverksamhet samt för förskollärares och förskolechefers kompetensutveckling. Den är också angelägen för politiker, tjänstemän och vårdnads­havare intresserade av förskoleverksamhet.
Förskoleverksamheten ska enligt skollagen vila på vetenskaplig grund och beprövad erfarenhet. Dessa ses som grundvalarna för en förskola med hög kvalitet, men vad det innebär i den dagliga verksamheten är inte alltid helt tydligt. I bokens olika texter, skrivna av pedagoger och chefer från fem olika förskolechefsområden i Malmö, undersöks just detta. I sina redo­görelser för/beskrivningar av hur man organiserar för kvalitet i för­skolan betonar författarna vikten av att planera för en verksamhet som också värnar om lust, reflektion och meningsskapande för alla i förskolan. Här utgår man från barnens nyfikenhet, frågor och intressen utifrån en gemensam övertygelse om att varje barn har rätt att ­synas och därmed bidra till den pedagogiska verksamhetens utveckling.

Boken kan med fördel användas i grundutbildning av förskollärare, i rektorsutbildning och som underlag för utveckling av förskoleverksamhet samt för förskollärares och förskolechefers kompetensutveckling. Den är också angelägen för politiker, tjänstemän och vårdnads­havare intresserade av förskoleverksamhet.
Upplaga: 1a upplagan
Utgiven: 2017
ISBN: 9789144110202
Förlag: Studentlitteratur AB
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 136 st
Förskoleverksamheten ska enligt skollagen vila på vetenskaplig grund och beprövad erfarenhet. Dessa ses som grundvalarna för en förskola med hög kvalitet, men vad det innebär i den dagliga verksamheten är inte alltid helt tydligt. I bokens olika texter, skrivna av pedagoger och chefer från fem olika förskolechefsområden i Malmö, undersöks just detta. I sina redo­görelser för/beskrivningar av hur man organiserar för kvalitet i för­skolan betonar författarna vikten av att planera för en verksamhet som också värnar om lust, reflektion och meningsskapande för alla i förskolan. Här utgår man från barnens nyfikenhet, frågor och intressen utifrån en gemensam övertygelse om att varje barn har rätt att ­synas och därmed bidra till den pedagogiska verksamhetens utveckling.

Boken kan med fördel användas i grundutbildning av förskollärare, i rektorsutbildning och som underlag för utveckling av förskoleverksamhet samt för förskollärares och förskolechefers kompetensutveckling. Den är också angelägen för politiker, tjänstemän och vårdnads­havare intresserade av förskoleverksamhet.
Förskoleverksamheten ska enligt skollagen vila på vetenskaplig grund och beprövad erfarenhet. Dessa ses som grundvalarna för en förskola med hög kvalitet, men vad det innebär i den dagliga verksamheten är inte alltid helt tydligt. I bokens olika texter, skrivna av pedagoger och chefer från fem olika förskolechefsområden i Malmö, undersöks just detta. I sina redo­görelser för/beskrivningar av hur man organiserar för kvalitet i för­skolan betonar författarna vikten av att planera för en verksamhet som också värnar om lust, reflektion och meningsskapande för alla i förskolan. Här utgår man från barnens nyfikenhet, frågor och intressen utifrån en gemensam övertygelse om att varje barn har rätt att ­synas och därmed bidra till den pedagogiska verksamhetens utveckling.

Boken kan med fördel användas i grundutbildning av förskollärare, i rektorsutbildning och som underlag för utveckling av förskoleverksamhet samt för förskollärares och förskolechefers kompetensutveckling. Den är också angelägen för politiker, tjänstemän och vårdnads­havare intresserade av förskoleverksamhet.
Begagnad bok
185 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar
Köpskydd med Studentapan
Varje köp täcks av Studentapans köpskydd som säkerställer att boken kommer fram, att du får rätt bok och att skicket stämmer överens med beskrivning.
185 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar