Företagsetik; Tomas Brytting; 2005
4 säljare

Företagsetik Upplaga 2

av Tomas Brytting
Varför ska jag vara god? Är en organisation ansvarig eller är allt ansvar individuellt? Kan man lära sig att bli mer etisk? Förespråkar ekonomisk teori egoism?

Läs mer
Frågorna som behandlas i Företagsetik besvaras i vissa fall – i andra fall väcks fler frågor. Företagsetik behandlar etik och moral från fem olika utgångspunkter: moralfilosofi, etik och individ, individen i företaget, företaget och dess omvärld, samt stöd för moral.
Vald till Årets Marknadsföringsbok 1998 av Sveriges Marknadsförbund och erhöll utmärkelsen Årets Ledarbok 1998 – Hedersomnämnande.

Om författarna
Tomas Brytting är docent vid Centrum för etik och ekonomi, Handelshögskolan i Stockholm och verksam vid Etikakademin.
Varför ska jag vara god? Är en organisation ansvarig eller är allt ansvar individuellt? Kan man lära sig att bli mer etisk? Förespråkar ekonomisk teori egoism?

Läs mer
Frågorna som behandlas i Företagsetik besvaras i vissa fall – i andra fall väcks fler frågor. Företagsetik behandlar etik och moral från fem olika utgångspunkter: moralfilosofi, etik och individ, individen i företaget, företaget och dess omvärld, samt stöd för moral.
Vald till Årets Marknadsföringsbok 1998 av Sveriges Marknadsförbund och erhöll utmärkelsen Årets Ledarbok 1998 – Hedersomnämnande.

Om författarna
Tomas Brytting är docent vid Centrum för etik och ekonomi, Handelshögskolan i Stockholm och verksam vid Etikakademin.
Upplaga: 2a upplagan
Utgiven: 2005
ISBN: 9789147076567
Förlag: Liber
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 256 st
2 upplagor
Upplaga 1 (1998)
från 119 kr
Upplaga 2 (2005)
från 225 kr
Varför ska jag vara god? Är en organisation ansvarig eller är allt ansvar individuellt? Kan man lära sig att bli mer etisk? Förespråkar ekonomisk teori egoism?

Läs mer
Frågorna som behandlas i Företagsetik besvaras i vissa fall – i andra fall väcks fler frågor. Företagsetik behandlar etik och moral från fem olika utgångspunkter: moralfilosofi, etik och individ, individen i företaget, företaget och dess omvärld, samt stöd för moral.
Vald till Årets Marknadsföringsbok 1998 av Sveriges Marknadsförbund och erhöll utmärkelsen Årets Ledarbok 1998 – Hedersomnämnande.

Om författarna
Tomas Brytting är docent vid Centrum för etik och ekonomi, Handelshögskolan i Stockholm och verksam vid Etikakademin.
Varför ska jag vara god? Är en organisation ansvarig eller är allt ansvar individuellt? Kan man lära sig att bli mer etisk? Förespråkar ekonomisk teori egoism?

Läs mer
Frågorna som behandlas i Företagsetik besvaras i vissa fall – i andra fall väcks fler frågor. Företagsetik behandlar etik och moral från fem olika utgångspunkter: moralfilosofi, etik och individ, individen i företaget, företaget och dess omvärld, samt stöd för moral.
Vald till Årets Marknadsföringsbok 1998 av Sveriges Marknadsförbund och erhöll utmärkelsen Årets Ledarbok 1998 – Hedersomnämnande.

Om författarna
Tomas Brytting är docent vid Centrum för etik och ekonomi, Handelshögskolan i Stockholm och verksam vid Etikakademin.
Begagnad bok
225 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar
Köpskydd med Studentapan
Varje köp täcks av Studentapans köpskydd som säkerställer att boken kommer fram, att du får rätt bok och att skicket stämmer överens med beskrivning.
225 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar