Kommer robotar att ta över serveringen på hotellen? Kommer flight shaming att hindra oss från att resa i framtiden? Hur har ökningen av sociala medier påverkat marknadsföringen av turism? - och vilken inverkan har airbnb haft på turiststäder? För att få svar på dessa och många andra aktuella frågor om turism är det bara att vända sig till den tredje upplagan av Essentials of Tourism av Chris Cooper.
Från artificiell intelligens, robotteknik och digital marknadsföring till att bedöma effekterna av evenemang - alla turismstudenter kommer att tycka att den här boken är viktig läsning för att inte bara förstå de viktigaste frågorna utan också tillämpa dem på verkliga problem som yrkesverksamma inom turistnäringen ställs inför.
Boken innehåller många nya fallstudier från alla världens kontinenter, inklusive fall som ger dig ett verkligt globalt synsätt på hur turismteori kan tillämpas i ett internationellt sammanhang. Detta kombineras med en livlig och tillgänglig skrivstil som kommer att stödja och vägleda dig genom hur turismen har påverkats och kommer att fortsätta att formas av teknik, förändrad regeringspolitik och hållbarhetsfrågor.
Huvuddragen i den nya utgåvan: * "Fokus på teknik" och "Fokus på sysselsättning" rutor ingår i varje kapitel.
* Tre aktuella fallstudier ingår i varje kapitel för att ge läsaren ett sammanhang.
Klassiska artiklar - introducerar studenterna till relevant akademisk forskning och hänvisar till den utvalda artikeln genom hela kapitlet.
Åtkomstkoder och digitalt tilläggsmaterial garanteras inte med begagnade böcker
2020 släpptes boken Essentials of Tourism skriven av Chris Cooper. Det är den 3e upplagan av kursboken. Den är skriven på engelska och består av 472 sidor. Förlaget bakom boken är SAGE Publications Ltd.
Köp boken Essentials of Tourism på Studentapan och spara pengar.
Harvard
Oxford
APA
Vancouver
Baserat på 2 recensioner från verifierade användare
5.0 (2)
2 recensioner
Jonathan
Lund
Lärorik, samt väldigt lätt att hitta i
Samantha
Helsingborg
den var lärorik