Det pedagogiska samspelet; Pia Björklid, Siv Fischbein; 2015

Det pedagogiska samspelet Upplaga 2

av Pia Björklid, Siv Fischbein
Denna bok handlar om en pedagogisk utmaning: Hur får man människor i en grupp att utvecklas optimalt? Många faktorer styr undervisnings- och lärandeprocesserna: deltagarnas kunskaper, motivation och erfarenheter samt lärarens arbetssätt och metoder. Till det kommer sociala nätverk, samhälleliga och kulturella villkor samt den fysiska miljön.
Författarna låter välkända teoribildningar möta utmaningen; dessa teorier lägger olika vikt vid hur individfaktorer, socialpsykologiska aspekter respektive samhälleliga faktorer påverkar människans lärande. Sammantaget blir det en första och lättillgänglig introduktion till ett interaktionistiskt synsätt på lärande.
Denna andra upplaga är kraftigt omarbetad och ny forskning har förts in. Boken är avsedd som en grundbok i pedagogik för universitets- och högskolestuderade och passar även på kurser i psykologi, sociologi, socialt arbete samt vård- och omsorgsutbildningar.
Denna bok handlar om en pedagogisk utmaning: Hur får man människor i en grupp att utvecklas optimalt? Många faktorer styr undervisnings- och lärandeprocesserna: deltagarnas kunskaper, motivation och erfarenheter samt lärarens arbetssätt och metoder. Till det kommer sociala nätverk, samhälleliga och kulturella villkor samt den fysiska miljön.
Författarna låter välkända teoribildningar möta utmaningen; dessa teorier lägger olika vikt vid hur individfaktorer, socialpsykologiska aspekter respektive samhälleliga faktorer påverkar människans lärande. Sammantaget blir det en första och lättillgänglig introduktion till ett interaktionistiskt synsätt på lärande.
Denna andra upplaga är kraftigt omarbetad och ny forskning har förts in. Boken är avsedd som en grundbok i pedagogik för universitets- och högskolestuderade och passar även på kurser i psykologi, sociologi, socialt arbete samt vård- och omsorgsutbildningar.
Upplaga: 2a upplagan
Utgiven: 2015
ISBN: 9789144113555
Förlag: Studentlitteratur AB
Format: E-bok
Språk: Svenska
Denna bok handlar om en pedagogisk utmaning: Hur får man människor i en grupp att utvecklas optimalt? Många faktorer styr undervisnings- och lärandeprocesserna: deltagarnas kunskaper, motivation och erfarenheter samt lärarens arbetssätt och metoder. Till det kommer sociala nätverk, samhälleliga och kulturella villkor samt den fysiska miljön.
Författarna låter välkända teoribildningar möta utmaningen; dessa teorier lägger olika vikt vid hur individfaktorer, socialpsykologiska aspekter respektive samhälleliga faktorer påverkar människans lärande. Sammantaget blir det en första och lättillgänglig introduktion till ett interaktionistiskt synsätt på lärande.
Denna andra upplaga är kraftigt omarbetad och ny forskning har förts in. Boken är avsedd som en grundbok i pedagogik för universitets- och högskolestuderade och passar även på kurser i psykologi, sociologi, socialt arbete samt vård- och omsorgsutbildningar.
Denna bok handlar om en pedagogisk utmaning: Hur får man människor i en grupp att utvecklas optimalt? Många faktorer styr undervisnings- och lärandeprocesserna: deltagarnas kunskaper, motivation och erfarenheter samt lärarens arbetssätt och metoder. Till det kommer sociala nätverk, samhälleliga och kulturella villkor samt den fysiska miljön.
Författarna låter välkända teoribildningar möta utmaningen; dessa teorier lägger olika vikt vid hur individfaktorer, socialpsykologiska aspekter respektive samhälleliga faktorer påverkar människans lärande. Sammantaget blir det en första och lättillgänglig introduktion till ett interaktionistiskt synsätt på lärande.
Denna andra upplaga är kraftigt omarbetad och ny forskning har förts in. Boken är avsedd som en grundbok i pedagogik för universitets- och högskolestuderade och passar även på kurser i psykologi, sociologi, socialt arbete samt vård- och omsorgsutbildningar.
Begagnad bok (0 st)
Begagnad bok (0 st)