Det kommunikativa handlandet : Kulturella perspektiv på medier och konsumtion; Erling Bjurström, Johan Fornäs, Hillevi Ganetz; 2000
Det kommunikativa handlandet : Kulturella perspektiv på medier och konsumtion; Erling Bjurström, Johan Fornäs, Hillevi Ganetz; 2000

Det kommunikativa handlandet : Kulturella perspektiv på medier och konsumtion

av Erling Bjurström, Johan Fornäs, Hillevi Ganetz

  • Utgiven: 2000
  • ISBN: 9789157803467
  • Sidor: 208 st
  • Förlag: Bokförlaget Nya Doxa
  • Format: Häftad
  • Språk: Svenska

Om boken

Att handla eller shoppa är inte bara att betala pengar i utväxling mot en vara, utan också en form av kommunikation. Människor köper och använder varor i samspel med varandra och för att skapa kommunikation. Hela samhället och vardagslivet genomsyras alltmer av medier, och därför är konsumtionen av varor alltmer en konsumtion av medier. Dessutom bärs själva den kommersiella kulturen upp av olika mediebudskap och andra medel för kommunikation såväl i postorder och internethandel, som i varje modernt köpcentrum med sina telefoner, reklam och TV-monitorer. Denna bok väver samman teorier om konsumtion och medieanvändning. Utgångspunkten är kulturanalytisk: här koncentreras intresset till hur mening skapas i det kommunikativa handlandet, något som bryter ny mark för konsumtionsforskningen, som annars oftast varit strikt ekonomisk och försummat mediernas roll. Den förnyar även medieforskningen genom att vidga mediebegreppet och sätta in människors mediebruk i ett större konsumtionssammanhang.

Åtkomstkoder och digitalt tilläggsmaterial garanteras inte med begagnade böcker

Mer om Det kommunikativa handlandet : Kulturella perspektiv på medier och konsumtion (2000)

I januari 2000 släpptes boken Det kommunikativa handlandet : Kulturella perspektiv på medier och konsumtion skriven av Erling Bjurström, Johan Fornäs, Hillevi Ganetz. Den är skriven på svenska och består av 208 sidor djupgående information om media och kommunikation. Förlaget bakom boken är Bokförlaget Nya Doxa.

Köp boken Det kommunikativa handlandet : Kulturella perspektiv på medier och konsumtion på Studentapan och spara pengar.

Referera till Det kommunikativa handlandet : Kulturella perspektiv på medier och konsumtion

Harvard

Bjurström, E., Fornäs, J. & Ganetz, H. (2000). Det kommunikativa handlandet : Kulturella perspektiv på medier och konsumtion. Bokförlaget Nya Doxa.

Oxford

Bjurström, Erling, Fornäs, Johan & Ganetz, Hillevi, Det kommunikativa handlandet : Kulturella perspektiv på medier och konsumtion (Bokförlaget Nya Doxa, 2000).

APA

Bjurström, E., Fornäs, J., & Ganetz, H. (2000). Det kommunikativa handlandet : Kulturella perspektiv på medier och konsumtion. Bokförlaget Nya Doxa.

Vancouver

Bjurström E, Fornäs J, Ganetz H. Det kommunikativa handlandet : Kulturella perspektiv på medier och konsumtion. Bokförlaget Nya Doxa; 2000.

Köp boken

139 kr

Skynda dig - Bara 1 säljare kvar!