De fem stora : Fullan - Hattie - Timperley - Wiliam - Dweck; Jesper Ersgård; 2016
spara 60%
5+ säljare

De fem stora : Fullan - Hattie - Timperley - Wiliam - Dweck Upplaga 1

av Jesper Ersgård
De fem stora ger överblick över och förståelse för den senaste skolforskningen och knyter den till det dagliga komplexa skolarbetet. På ett konkret och underhållande sätt presenteras här forskningsresultaten från de fem största internationella forskarna inom pedagogik ur ett lärarperspektiv.

Michael Fullan
John Hattie
Helen Timperley
Dylan Wiliam
Carol S. Dweck

Ett lands hela utveckling står i direkt relation till dess skola och hur den hanteras. Därför är skolforskning något som bör intressera och engagera – inte bara lärare, elever och föräldrar – hela samhället bör diskutera den. Alltför många reformer och förändringar i skolan har införts under antaganden. Men vi måste kräva mer – vi måste veta. All förändring av skolan måste ske med stöd av forskning, vetenskapliga belägg och bred erfarenhet. 

De fem stora vänder sig i första hand till lärare och pedagoger, men även alla andra skolintresserade. Med ett lärarperspektiv ger den förståelse för relevant skolforskning knuten till det dagliga komplexa skolarbetet. 

Läraren, författaren och utbildningskonsulten Jesper Ersgård ger här ett tungt bidrag till den aktuella skoldebatten. (...) Ersgård skriver entusiastiskt och lättbegripligt, och forskarnas förändringsförslag presenteras tydligt och rättvist – texten är dessutom påtagligt verklighetsanknuten. Därmed fungerar boken utmärkt som praktisk handledning i det konkreta lärararbetet och som aktuell sammanställning av pedagogisk skolforskning.

Ola Svärd, BTJ-häftet nr 22, 2016
De fem stora ger överblick över och förståelse för den senaste skolforskningen och knyter den till det dagliga komplexa skolarbetet. På ett konkret och underhållande sätt presenteras här forskningsresultaten från de fem största internationella forskarna inom pedagogik ur ett lärarperspektiv.

Michael Fullan
John Hattie
Helen Timperley
Dylan Wiliam
Carol S. Dweck

Ett lands hela utveckling står i direkt relation till dess skola och hur den hanteras. Därför är skolforskning något som bör intressera och engagera – inte bara lärare, elever och föräldrar – hela samhället bör diskutera den. Alltför många reformer och förändringar i skolan har införts under antaganden. Men vi måste kräva mer – vi måste veta. All förändring av skolan måste ske med stöd av forskning, vetenskapliga belägg och bred erfarenhet. 

De fem stora vänder sig i första hand till lärare och pedagoger, men även alla andra skolintresserade. Med ett lärarperspektiv ger den förståelse för relevant skolforskning knuten till det dagliga komplexa skolarbetet. 

Läraren, författaren och utbildningskonsulten Jesper Ersgård ger här ett tungt bidrag till den aktuella skoldebatten. (...) Ersgård skriver entusiastiskt och lättbegripligt, och forskarnas förändringsförslag presenteras tydligt och rättvist – texten är dessutom påtagligt verklighetsanknuten. Därmed fungerar boken utmärkt som praktisk handledning i det konkreta lärararbetet och som aktuell sammanställning av pedagogisk skolforskning.

Ola Svärd, BTJ-häftet nr 22, 2016
Upplaga: 1a upplagan
Utgiven: 2016
ISBN: 9789127146518
Förlag: Natur & Kultur Akademisk
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 175 st
De fem stora ger överblick över och förståelse för den senaste skolforskningen och knyter den till det dagliga komplexa skolarbetet. På ett konkret och underhållande sätt presenteras här forskningsresultaten från de fem största internationella forskarna inom pedagogik ur ett lärarperspektiv.

Michael Fullan
John Hattie
Helen Timperley
Dylan Wiliam
Carol S. Dweck

Ett lands hela utveckling står i direkt relation till dess skola och hur den hanteras. Därför är skolforskning något som bör intressera och engagera – inte bara lärare, elever och föräldrar – hela samhället bör diskutera den. Alltför många reformer och förändringar i skolan har införts under antaganden. Men vi måste kräva mer – vi måste veta. All förändring av skolan måste ske med stöd av forskning, vetenskapliga belägg och bred erfarenhet. 

De fem stora vänder sig i första hand till lärare och pedagoger, men även alla andra skolintresserade. Med ett lärarperspektiv ger den förståelse för relevant skolforskning knuten till det dagliga komplexa skolarbetet. 

Läraren, författaren och utbildningskonsulten Jesper Ersgård ger här ett tungt bidrag till den aktuella skoldebatten. (...) Ersgård skriver entusiastiskt och lättbegripligt, och forskarnas förändringsförslag presenteras tydligt och rättvist – texten är dessutom påtagligt verklighetsanknuten. Därmed fungerar boken utmärkt som praktisk handledning i det konkreta lärararbetet och som aktuell sammanställning av pedagogisk skolforskning.

Ola Svärd, BTJ-häftet nr 22, 2016
De fem stora ger överblick över och förståelse för den senaste skolforskningen och knyter den till det dagliga komplexa skolarbetet. På ett konkret och underhållande sätt presenteras här forskningsresultaten från de fem största internationella forskarna inom pedagogik ur ett lärarperspektiv.

Michael Fullan
John Hattie
Helen Timperley
Dylan Wiliam
Carol S. Dweck

Ett lands hela utveckling står i direkt relation till dess skola och hur den hanteras. Därför är skolforskning något som bör intressera och engagera – inte bara lärare, elever och föräldrar – hela samhället bör diskutera den. Alltför många reformer och förändringar i skolan har införts under antaganden. Men vi måste kräva mer – vi måste veta. All förändring av skolan måste ske med stöd av forskning, vetenskapliga belägg och bred erfarenhet. 

De fem stora vänder sig i första hand till lärare och pedagoger, men även alla andra skolintresserade. Med ett lärarperspektiv ger den förståelse för relevant skolforskning knuten till det dagliga komplexa skolarbetet. 

Läraren, författaren och utbildningskonsulten Jesper Ersgård ger här ett tungt bidrag till den aktuella skoldebatten. (...) Ersgård skriver entusiastiskt och lättbegripligt, och forskarnas förändringsförslag presenteras tydligt och rättvist – texten är dessutom påtagligt verklighetsanknuten. Därmed fungerar boken utmärkt som praktisk handledning i det konkreta lärararbetet och som aktuell sammanställning av pedagogisk skolforskning.

Ola Svärd, BTJ-häftet nr 22, 2016
Begagnad bok
145 kr355 krSpara 210 kr (60%) mot nypris
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar
Köpskydd med Studentapan
Varje köp täcks av Studentapans köpskydd som säkerställer att boken kommer fram, att du får rätt bok och att skicket stämmer överens med beskrivning.
145 kr355 krSpara 210 kr (60%) mot nypris
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar