INNEHÅLLSFÖRTECKNING 1. VAD ÄR CSR? 2. CHECKLISTA 3. VARFÖR CSR? 4. HISTORIK 5. VARFÖR CSR JUST NU? 6. DET ÄR LÖNSAMT! 7. HUR OCH VEM SKA GÖRA DET VEMS ÄR ANSVARET? 8. I PRAKTIKEN
9. INRESSENTERNA, PÅVERKA ELLER PÅVERKAS? 10. EXEMPEL PÅ CSR-AKTIVITETER 11. EXEMPEL DÄR CSR LETT TILL MER OCH FLER AFFÄRER 12. INKÖPARENS ROLL 13. STEG FÖR STEG MOT EN CSR-STRATEGI 14. KOMMUNIKATIONEN 15. REDOVISNINGAR, KODER OCH REGLER Sagt om boken och författaren Den här boken är jätteviktig, Sofia! VD medelstort företag i IT-branschen Bra blandning av teori och praktik VD mindre internationellt bolag Sofia gör CSR konkret och begripligt Soloföretagare Sofia Cerne har specialiserat sig inom personligt ledarskap och entreprenörskap, med en fil.kand från Uppsala universitet. Hon har tidigare skrivit och gett två böcker, Det goda livet och Etik och värderingar i företagsamhetens tjänst. Hon äger och driver företaget Kerasos och har erfarenhet som styrelseledamot från ett antal olika områden och arbetar som rådgivare på NyföretagarCentrum Nacka Värmdö Tyresö. Hon är grundare och fd VD för Entreprenörskapsstiftelsen Drivhuset vid Uppsala universitet. Hon har arbetat i flera afrikanska länder med utvecklingsfrågor, i sitt första företag i början av seklet ägnade hon sig åt framför allt näringslivssamverkan och utveckling, samt CSR frågor.
Åtkomstkoder och digitalt tilläggsmaterial garanteras inte med begagnade böcker