Bransch och produktkunskap Lärarhandledning inkl. cd Upplaga 2
Boken är pedagogiskt upplagd och lättsamt skriven. Uppgifterna är både varierade och verklighetsnära.
Läs mer
Boken är indelad i tre block för att ge en tydlig struktur av kursinnehållet:
1. Kunden - en medveten konsument
2. Produkter och regler - kunskap som säljer
3. Branscher och företag - handelns aktörer
Efter varje block finns projektuppgifter. Eleverna kan arbeta med projektet under hela kursen och APU:n.
Ett gediget avsnitt med uppgifter om handelns historia finns i lärarhandledningen.
Boken H2000 Bransch- och produktkunskap tar upp:
- Att planera inköp
- Produkter, hälsa och miljö
- Produktens tre delar
- Vilken kunskap om produkterna som behövs i handeln
- Olika typer av märkning
- Varumärkets betydelse
- Konsumenträtt
- Handelns aktörer
Boken nominerades till Svenska Designpriset i kategorin Läromedel 2008.
Om författarna
Författare är: Marianne Feldt, Anders Pihlsgård, Gunilla Eek och Jan-Olof Andersson.
Jan-Olof och Anders är gymnasielärare och konsulter. Båda har medverkat i ett flertal läromedel, bl a M2000 - Marknadsföring i en ny tid. Gunilla och Marianne är båda handelslärare och konsulter. Gunilla har även varit verksam som marknadschef och egenföretagare medan Marianne bl a har lång erfarenhet som inköpschef.
Upplaga: 2a upplagan
Utgiven: 2009
ISBN: 9789147081912
Förlag: Liber
Format: Spiralbunden
Språk: Svenska
Sidor: 104 st
Boken är pedagogiskt upplagd och lättsamt skriven. Uppgifterna är både varierade och verklighetsnära.
Läs mer
Boken är indelad i tre block för att ge en tydlig struktur av kursinnehållet:
1. Kunden - en medveten konsument
2. Produkter och regler - kunskap som säljer
3. Branscher och företag - handelns aktörer
Efter varje block finns projektuppgifter. Eleverna kan arbeta med projektet under hela kursen och APU:n.
Ett gediget avsnitt med uppgifter om handelns historia finns i lärarhandledningen.
Boken H2000 Bransch- och produktkunskap tar upp:
- Att planera inköp
- Produkter, hälsa och miljö
- Produktens tre delar
- Vilken kunskap om produkterna som behövs i handeln
- Olika typer av märkning
- Varumärkets betydelse
- Konsumenträtt
- Handelns aktörer
Boken nominerades till Svenska Designpriset i kategorin Läromedel 2008.
Om författarna
Författare är: Marianne Feldt, Anders Pihlsgård, Gunilla Eek och Jan-Olof Andersson.
Jan-Olof och Anders är gymnasielärare och konsulter. Båda har medverkat i ett flertal läromedel, bl a M2000 - Marknadsföring i en ny tid. Gunilla och Marianne är båda handelslärare och konsulter. Gunilla har även varit verksam som marknadschef och egenföretagare medan Marianne bl a har lång erfarenhet som inköpschef.
Varje vecka tillkommer tusentals nya säljare. Bevaka boken så får du meddelande när den finns tillgänglig igen.