Boksamtalets dilemman och möjligheter; Katarina Eriksson Barajas; 2012
5+ säljare

Boksamtalets dilemman och möjligheter Upplaga 1

av Katarina Eriksson Barajas

"Boksamtalets dilemman och möjligheter" fokuserar på litteraturläsning och litterära diskussioner i en skolmiljö. I denna bok skildrar författaren hur lärare och elever kan bedriva boksamtal och analyserar samtalsdynamiken. Författaren ger även sina tankar om fördelar och utmaningar med litterära diskussioner.

Boken innehåller åtta böcker som använts inom skolan för att uppmuntra elever att läsa. Författaren beskriver hur lärare och elever gemensamt formar olika läsaridentiteter genom sina samtal. Hon illustrerar också hur teman kring kön och ”de andra”, de som skiljer sig från ”oss”, blir synliga i samtalen samt hur eleverna kopplar texterna till sina egna erfarenheter.

Avslutningsvis framhåller författaren några didaktiska synpunkter på boksamtal, saker som lärare bör tänka på när de anordnar dessa samtal och hur de kan stödja elevernas lärande. Boken riktar sig till studenter som studerar till lärare, bibliotekarier och litteraturvetare, men även till yrkesverksamma lärare och barnbibliotekarier.

"Boksamtalets dilemman och möjligheter" fokuserar på litteraturläsning och litterära diskussioner i en skolmiljö. I denna bok skildrar författaren hur lärare och elever kan bedriva boksamtal och analyserar samtalsdynamiken. Författaren ger även sina tankar om fördelar och utmaningar med litterära diskussioner.

Boken innehåller åtta böcker som använts inom skolan för att uppmuntra elever att läsa. Författaren beskriver hur lärare och elever gemensamt formar olika läsaridentiteter genom sina samtal. Hon illustrerar också hur teman kring kön och ”de andra”, de som skiljer sig från ”oss”, blir synliga i samtalen samt hur eleverna kopplar texterna till sina egna erfarenheter.

Avslutningsvis framhåller författaren några didaktiska synpunkter på boksamtal, saker som lärare bör tänka på när de anordnar dessa samtal och hur de kan stödja elevernas lärande. Boken riktar sig till studenter som studerar till lärare, bibliotekarier och litteraturvetare, men även till yrkesverksamma lärare och barnbibliotekarier.

Upplaga: 1a upplagan
Utgiven: 2012
ISBN: 9789147099917
Förlag: Liber
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 136 st

"Boksamtalets dilemman och möjligheter" fokuserar på litteraturläsning och litterära diskussioner i en skolmiljö. I denna bok skildrar författaren hur lärare och elever kan bedriva boksamtal och analyserar samtalsdynamiken. Författaren ger även sina tankar om fördelar och utmaningar med litterära diskussioner.

Boken innehåller åtta böcker som använts inom skolan för att uppmuntra elever att läsa. Författaren beskriver hur lärare och elever gemensamt formar olika läsaridentiteter genom sina samtal. Hon illustrerar också hur teman kring kön och ”de andra”, de som skiljer sig från ”oss”, blir synliga i samtalen samt hur eleverna kopplar texterna till sina egna erfarenheter.

Avslutningsvis framhåller författaren några didaktiska synpunkter på boksamtal, saker som lärare bör tänka på när de anordnar dessa samtal och hur de kan stödja elevernas lärande. Boken riktar sig till studenter som studerar till lärare, bibliotekarier och litteraturvetare, men även till yrkesverksamma lärare och barnbibliotekarier.

"Boksamtalets dilemman och möjligheter" fokuserar på litteraturläsning och litterära diskussioner i en skolmiljö. I denna bok skildrar författaren hur lärare och elever kan bedriva boksamtal och analyserar samtalsdynamiken. Författaren ger även sina tankar om fördelar och utmaningar med litterära diskussioner.

Boken innehåller åtta böcker som använts inom skolan för att uppmuntra elever att läsa. Författaren beskriver hur lärare och elever gemensamt formar olika läsaridentiteter genom sina samtal. Hon illustrerar också hur teman kring kön och ”de andra”, de som skiljer sig från ”oss”, blir synliga i samtalen samt hur eleverna kopplar texterna till sina egna erfarenheter.

Avslutningsvis framhåller författaren några didaktiska synpunkter på boksamtal, saker som lärare bör tänka på när de anordnar dessa samtal och hur de kan stödja elevernas lärande. Boken riktar sig till studenter som studerar till lärare, bibliotekarier och litteraturvetare, men även till yrkesverksamma lärare och barnbibliotekarier.

Begagnad bok
159 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar
Köpskydd med Studentapan
Varje köp täcks av Studentapans köpskydd som säkerställer att boken kommer fram, att du får rätt bok och att skicket stämmer överens med beskrivning.
159 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar