spara 20%
5+ säljare
Bemötandets etik Upplaga 1
Alla talar om bemötande. Inom omsorg, socialt arbete och vård, men också inom försäljning, ledarskap, service och utbildning. Ordet kombineras ofta med etik: Etik och bemötande. Hur bör vi tolka intresset för bemötande? Är det ett tecken på en ny serviceanda? Visar det en starkare betoning av medborgarens värdighet och rättigheter? Uppmärksammar vi bemötandet för att det i allmänhet är dåligt och måste förbättras? Eller beror intresset främst på att vi har insett att det är ytterst viktigt? Bemötandets etik behandlar frågan om bemötande och dess etik från olika utgångspunkter. Analys och resonemang knyter an till bemötandesituationer inom olika yrkesroller och även inom privatlivet. Författaren ger konstruktiva uppslag på hur man kan reflektera över och utveckla sitt bemötande i en professionell roll. I det avslutande kapitlet presenteras ett samlat förslag till en relevant bemötanderepertoar för socialt inriktade yrkesroller.
Bemötandets etik är skriven för alla som utbildar sig för eller har en socialt inriktad arbetsroll. Dit hör chefer och lärare, liksom alla yrkesgrupper som arbetar med behandling, vård, stöd och service, till exempel arbetsterapeuter, läkare, poliser, sjuksköterskor och socialarbetare, och inte minst alla som arbetar inom omsorgen.
Upplaga: 1a upplagan
Utgiven: 2013
ISBN: 9789144090801
Förlag: Studentlitteratur AB
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 160 st
Alla talar om bemötande. Inom omsorg, socialt arbete och vård, men också inom försäljning, ledarskap, service och utbildning. Ordet kombineras ofta med etik: Etik och bemötande. Hur bör vi tolka intresset för bemötande? Är det ett tecken på en ny serviceanda? Visar det en starkare betoning av medborgarens värdighet och rättigheter? Uppmärksammar vi bemötandet för att det i allmänhet är dåligt och måste förbättras? Eller beror intresset främst på att vi har insett att det är ytterst viktigt? Bemötandets etik behandlar frågan om bemötande och dess etik från olika utgångspunkter. Analys och resonemang knyter an till bemötandesituationer inom olika yrkesroller och även inom privatlivet. Författaren ger konstruktiva uppslag på hur man kan reflektera över och utveckla sitt bemötande i en professionell roll. I det avslutande kapitlet presenteras ett samlat förslag till en relevant bemötanderepertoar för socialt inriktade yrkesroller.
Bemötandets etik är skriven för alla som utbildar sig för eller har en socialt inriktad arbetsroll. Dit hör chefer och lärare, liksom alla yrkesgrupper som arbetar med behandling, vård, stöd och service, till exempel arbetsterapeuter, läkare, poliser, sjuksköterskor och socialarbetare, och inte minst alla som arbetar inom omsorgen.
309 kr385 krSpara 76 kr (20%) mot nypris
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar
Köpskydd med Studentapan
Varje köp täcks av Studentapans köpskydd som säkerställer att boken kommer fram, att du får rätt bok och att skicket stämmer överens med beskrivning.