Att skapa en värld; Thomas Taro Lennerfors; 2013
endast ny

Att skapa en värld

av Thomas Taro Lennerfors
Att skapa en värld – Stena Bulk, Concordia Maritime och marknadsföringens betydelse i tanksjöfarten 1982–2012 Denna bok beskriver hur Stena Bulk och Concordia Maritime har gått från att ha ett brokigt urval båtar med skiftande kvalitet i början av 1980-talet, till att idag ha en verksamhet som omfattar nära hundra fartyg som marknadsförs som det senaste och bästa redarbranschen har att erbjuda de som vill frakta olja och andra produkter. Denna utveckling har skett samtidigt som andra svenska tankrederier såsom Argonaut, ICB, Frontline och Nordström & Thulin har lämnat Sverige. Processen från då till nu beskrivs historiskt men med speciellt fokus på vilken roll marknadsföringen har haft (genom till exempel annonser, events, design, lobbying) både för företagens verksamhet såsom marknadsföringens verkningar på resten av industrin. För att belysa denna händelseutveckling används teorier från marknadsföring, företagsekonomi och filosofi. Framför allt utreds huruvida införandet av en tydligare kvalitetsdimension i tankerindustrin med in-existerande oljetankers är att skapa en värld?
Att skapa en värld – Stena Bulk, Concordia Maritime och marknadsföringens betydelse i tanksjöfarten 1982–2012 Denna bok beskriver hur Stena Bulk och Concordia Maritime har gått från att ha ett brokigt urval båtar med skiftande kvalitet i början av 1980-talet, till att idag ha en verksamhet som omfattar nära hundra fartyg som marknadsförs som det senaste och bästa redarbranschen har att erbjuda de som vill frakta olja och andra produkter. Denna utveckling har skett samtidigt som andra svenska tankrederier såsom Argonaut, ICB, Frontline och Nordström & Thulin har lämnat Sverige. Processen från då till nu beskrivs historiskt men med speciellt fokus på vilken roll marknadsföringen har haft (genom till exempel annonser, events, design, lobbying) både för företagens verksamhet såsom marknadsföringens verkningar på resten av industrin. För att belysa denna händelseutveckling används teorier från marknadsföring, företagsekonomi och filosofi. Framför allt utreds huruvida införandet av en tydligare kvalitetsdimension i tankerindustrin med in-existerande oljetankers är att skapa en värld?
Utgiven: 2013
ISBN: 9789186687199
Förlag: Breakwater Publishing
Format: Kartongbok
Språk: Svenska
Sidor: 239 st
Att skapa en värld – Stena Bulk, Concordia Maritime och marknadsföringens betydelse i tanksjöfarten 1982–2012 Denna bok beskriver hur Stena Bulk och Concordia Maritime har gått från att ha ett brokigt urval båtar med skiftande kvalitet i början av 1980-talet, till att idag ha en verksamhet som omfattar nära hundra fartyg som marknadsförs som det senaste och bästa redarbranschen har att erbjuda de som vill frakta olja och andra produkter. Denna utveckling har skett samtidigt som andra svenska tankrederier såsom Argonaut, ICB, Frontline och Nordström & Thulin har lämnat Sverige. Processen från då till nu beskrivs historiskt men med speciellt fokus på vilken roll marknadsföringen har haft (genom till exempel annonser, events, design, lobbying) både för företagens verksamhet såsom marknadsföringens verkningar på resten av industrin. För att belysa denna händelseutveckling används teorier från marknadsföring, företagsekonomi och filosofi. Framför allt utreds huruvida införandet av en tydligare kvalitetsdimension i tankerindustrin med in-existerande oljetankers är att skapa en värld?
Att skapa en värld – Stena Bulk, Concordia Maritime och marknadsföringens betydelse i tanksjöfarten 1982–2012 Denna bok beskriver hur Stena Bulk och Concordia Maritime har gått från att ha ett brokigt urval båtar med skiftande kvalitet i början av 1980-talet, till att idag ha en verksamhet som omfattar nära hundra fartyg som marknadsförs som det senaste och bästa redarbranschen har att erbjuda de som vill frakta olja och andra produkter. Denna utveckling har skett samtidigt som andra svenska tankrederier såsom Argonaut, ICB, Frontline och Nordström & Thulin har lämnat Sverige. Processen från då till nu beskrivs historiskt men med speciellt fokus på vilken roll marknadsföringen har haft (genom till exempel annonser, events, design, lobbying) både för företagens verksamhet såsom marknadsföringens verkningar på resten av industrin. För att belysa denna händelseutveckling används teorier från marknadsföring, företagsekonomi och filosofi. Framför allt utreds huruvida införandet av en tydligare kvalitetsdimension i tankerindustrin med in-existerande oljetankers är att skapa en värld?
Ny bok
152 kr159 kr
5% studentrabatt med Studentapan
Begagnad bok (0 st)
Ny bok
152 kr159 kr
5% studentrabatt med Studentapan
Begagnad bok (0 st)