Att främja barn o ung....; Birgitta Kimber; 2009
5+ säljare

Att främja barn o ung.... Upplaga 2

av Birgitta Kimber
Allt lärande bygger på ett sammanhang. För att eleverna till fullo ska kunna tillägna sig de kunskaper och färdigheter skolan vill att de ska behärska måste eleverna kunna samarbeta med varandra och med sina lärare. För att kunna samarbeta krävs en hel del färdigheter som kan beskrivas som sociala och emotionella.

Då elever har utvecklat sådana färdigheter kan de i högre grad samarbeta med andra, förstå andra och sig själva och även motivera sig själva. Detta är också grundläggande för att eleverna ska kunna leva ett hälsosamt liv och fullt ut kunna utveckla den potential som de har.

Många elever använder inte hela sin potential p.g.a. att de inte kan hantera stress, oro eller problem på ett konstruktivt sätt. Skolan bör alltså, utöver att undervisa i de traditionella ämnena, ge eleverna tillfälle och möjlighet att utveckla sociala och emotionella färdigheter.
Allt lärande bygger på ett sammanhang. För att eleverna till fullo ska kunna tillägna sig de kunskaper och färdigheter skolan vill att de ska behärska måste eleverna kunna samarbeta med varandra och med sina lärare. För att kunna samarbeta krävs en hel del färdigheter som kan beskrivas som sociala och emotionella.

Då elever har utvecklat sådana färdigheter kan de i högre grad samarbeta med andra, förstå andra och sig själva och även motivera sig själva. Detta är också grundläggande för att eleverna ska kunna leva ett hälsosamt liv och fullt ut kunna utveckla den potential som de har.

Många elever använder inte hela sin potential p.g.a. att de inte kan hantera stress, oro eller problem på ett konstruktivt sätt. Skolan bör alltså, utöver att undervisa i de traditionella ämnena, ge eleverna tillfälle och möjlighet att utveckla sociala och emotionella färdigheter.
Upplaga: 2a upplagan
Utgiven: 2009
ISBN: 9789140668332
Förlag: Gleerups Utbildning AB
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 224 st
Allt lärande bygger på ett sammanhang. För att eleverna till fullo ska kunna tillägna sig de kunskaper och färdigheter skolan vill att de ska behärska måste eleverna kunna samarbeta med varandra och med sina lärare. För att kunna samarbeta krävs en hel del färdigheter som kan beskrivas som sociala och emotionella.

Då elever har utvecklat sådana färdigheter kan de i högre grad samarbeta med andra, förstå andra och sig själva och även motivera sig själva. Detta är också grundläggande för att eleverna ska kunna leva ett hälsosamt liv och fullt ut kunna utveckla den potential som de har.

Många elever använder inte hela sin potential p.g.a. att de inte kan hantera stress, oro eller problem på ett konstruktivt sätt. Skolan bör alltså, utöver att undervisa i de traditionella ämnena, ge eleverna tillfälle och möjlighet att utveckla sociala och emotionella färdigheter.
Allt lärande bygger på ett sammanhang. För att eleverna till fullo ska kunna tillägna sig de kunskaper och färdigheter skolan vill att de ska behärska måste eleverna kunna samarbeta med varandra och med sina lärare. För att kunna samarbeta krävs en hel del färdigheter som kan beskrivas som sociala och emotionella.

Då elever har utvecklat sådana färdigheter kan de i högre grad samarbeta med andra, förstå andra och sig själva och även motivera sig själva. Detta är också grundläggande för att eleverna ska kunna leva ett hälsosamt liv och fullt ut kunna utveckla den potential som de har.

Många elever använder inte hela sin potential p.g.a. att de inte kan hantera stress, oro eller problem på ett konstruktivt sätt. Skolan bör alltså, utöver att undervisa i de traditionella ämnena, ge eleverna tillfälle och möjlighet att utveckla sociala och emotionella färdigheter.
Begagnad bok
109 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar
Köpskydd med Studentapan
Varje köp täcks av Studentapans köpskydd som säkerställer att boken kommer fram, att du får rätt bok och att skicket stämmer överens med beskrivning.
109 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar