Att förädla information till kunskap : lärande och klassrumsarbete i mediesamhället; Roger Säljö, Anders Jakobsson, Patrik Lilja, Åsa Mäkitalo, Mikaela Åberg; 2011
Att förädla information till kunskap : lärande och klassrumsarbete i mediesamhället; Roger Säljö, Anders Jakobsson, Patrik Lilja, Åsa Mäkitalo, Mikaela Åberg; 2011

Att förädla information till kunskap : lärande och klassrumsarbete i mediesamhället Upplaga 1

av Roger Säljö, Anders Jakobsson, Patrik Lilja, Åsa Mäkitalo, Mikaela Åberg

5.0 (1)

  • Upplaga: 1a upplagan
  • Utgiven: 2011
  • ISBN: 9789113033099
  • Sidor: 213 st
  • Förlag: Norstedts
  • Format: Inbunden
  • Språk: Svenska

Om boken

Hur värderar skolan de förmågor elever utvecklar med hjälp av internet? Hur sorterar, värderar och utvecklar elever och studenter ny kunskap och förståelse? Vad är digital litteracitet? Sättet att tillägna sig ny och relevant kunskap idag är helt annorlunda än bara för något tiotal år sedan. Effekten på arbetet i skolan och i andra utbildningssammanhang är märkbar. Samtidigt växer frågorna om skolans roll i denna snabba utveckling. Lärare behöver veta mer om hur elever utvecklar förmågor som hjälper dem att förstå och värdera det de möter via digitala medier och i andra källor. Ett svenskt forskarlag har studerat dessa frågor i en omfattande studie under ledning av professor Roger Säljö. Resultaten publiceras vartefter både internationellt och nationellt. Att förädla information till kunskap är en populärvetenskaplig bok som vänder sig till lärare, blivande lärare och annan akademisk utbildning. Denna titel har tidigare givits ut av Norstedts men ingår numera i Studentlitteraturs sortiment.

Åtkomstkoder och digitalt tilläggsmaterial garanteras inte med begagnade böcker

Mer om Att förädla information till kunskap : lärande och klassrumsarbete i mediesamhället (2011)

I september 2011 släpptes boken Att förädla information till kunskap : lärande och klassrumsarbete i mediesamhället skriven av Roger Säljö, Anders Jakobsson, Patrik Lilja, Åsa Mäkitalo, Mikaela Åberg. Det är den 1a upplagan av kursboken. Den är skriven på svenska och består av 213 sidor djupgående information om pedagogik. Förlaget bakom boken är Norstedts som har sitt säte i Stockholm.

Köp boken Att förädla information till kunskap : lärande och klassrumsarbete i mediesamhället på Studentapan och spara pengar.

Referera till Att förädla information till kunskap : lärande och klassrumsarbete i mediesamhället (Upplaga 1)

Harvard

Säljö, R., Jakobsson, A., Lilja, P., Mäkitalo, Å. & Åberg, M. (2011). Att förädla information till kunskap : lärande och klassrumsarbete i mediesamhället. 1:a uppl. Norstedts.

Oxford

Säljö, Roger, Jakobsson, Anders, Lilja, Patrik, Mäkitalo, Åsa & Åberg, Mikaela, Att förädla information till kunskap : lärande och klassrumsarbete i mediesamhället, 1 uppl. (Norstedts, 2011).

APA

Säljö, R., Jakobsson, A., Lilja, P., Mäkitalo, Å., & Åberg, M. (2011). Att förädla information till kunskap : lärande och klassrumsarbete i mediesamhället (1:a uppl.). Norstedts.

Vancouver

Säljö R, Jakobsson A, Lilja P, Mäkitalo Å, Åberg M. Att förädla information till kunskap : lärande och klassrumsarbete i mediesamhället. 1:a uppl. Norstedts; 2011.

Köp boken

165 kr