spara 17%
5+ säljare
Aktiv läskraft, Mellanstadiet : Att undervisa i lässtrategier för förståelse Upplaga 1
I boken förklaras begreppet aktiv läskraft, ALK. Teori varvas med praktiska undervisningsmodeller som lärare kan utforska tillsammans i arbetslaget och använda med eleverna. Boken innehåller forskningsbaserade modeller utvalda för att passa åldersgruppen. Barbro Westlund beskriver vad man som lärare kan göra för att få syn på, stödja och utveckla de strategier eleverna behöver för att förstå olika skoltexter. Mellanstadieboken riktar sig främst till grundskollärare i årskurs 4–6.
Lyssna till Barbro Westlund i ett samtal om lärarens roll i Lärarpodden från Bokmässan 2015.
Innehållet i kapitlen spänner över områden som vad alla lärare bör veta om läsprocessen, så blir läsförståelseundervisning framgångsrik, att arbeta med läsförståelse som process, och kursplanernas förhållande till läsförståelseprocesser. I det sista sammanfattande och framåtblickande sjunde kapitlet tas t.ex. vikten av tydligt ledarskap och vilken forskning som man kan lita på upp. (...) Många konkreta förslag ges på hur arbetet kan utformas. Det är en väl underbyggd och mycket behövlig bok för läsförståelseundervisningen. Helhetsbetyg 5.
Agneta Wirberg, BTJ-häftet nr 23, 2015
Upplaga: 1a upplagan
Utgiven: 2015
ISBN: 9789127135987
Förlag: Natur & Kultur Läromedel och Akademi
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 280 st
I boken förklaras begreppet aktiv läskraft, ALK. Teori varvas med praktiska undervisningsmodeller som lärare kan utforska tillsammans i arbetslaget och använda med eleverna. Boken innehåller forskningsbaserade modeller utvalda för att passa åldersgruppen. Barbro Westlund beskriver vad man som lärare kan göra för att få syn på, stödja och utveckla de strategier eleverna behöver för att förstå olika skoltexter. Mellanstadieboken riktar sig främst till grundskollärare i årskurs 4–6.
Lyssna till Barbro Westlund i ett samtal om lärarens roll i Lärarpodden från Bokmässan 2015.
Innehållet i kapitlen spänner över områden som vad alla lärare bör veta om läsprocessen, så blir läsförståelseundervisning framgångsrik, att arbeta med läsförståelse som process, och kursplanernas förhållande till läsförståelseprocesser. I det sista sammanfattande och framåtblickande sjunde kapitlet tas t.ex. vikten av tydligt ledarskap och vilken forskning som man kan lita på upp. (...) Många konkreta förslag ges på hur arbetet kan utformas. Det är en väl underbyggd och mycket behövlig bok för läsförståelseundervisningen. Helhetsbetyg 5.
Agneta Wirberg, BTJ-häftet nr 23, 2015
355 kr423 krSpara 68 kr (17%) mot nypris
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar
Köpskydd med Studentapan
Varje köp täcks av Studentapans köpskydd som säkerställer att boken kommer fram, att du får rätt bok och att skicket stämmer överens med beskrivning.