3D-animation : en introduktion; Rickard Stampe Söderström; 2021
endast ny

3D-animation : en introduktion Upplaga 1

av Rickard Stampe Söderström
Vill du lära dig 3D-animation?

Den här boken ger dig en lätt men genomgripande introduktion till ämnet. Den tar avstamp i grunderna för 3D-animation och berättar dess historia från ett simuleringsverktyg för de få, till att bli ett massmedialt animeringsverktyg i filmer, specialeffekter och datorspel.

Dessutom genomgås arbetsmetoderna för att skapa datorgrafik så att man som intresserad kan mästra modellering, texturering, animering och rendering, utan att texten för den sakens skull blir för teknisk. Boken tar inte utgångspunkt i någon speciell programvara utan är en generell lärobok i ämnet som redogör för de grundläggande begrepp, tekniker och arbetsprocesser.

Läsaren kan vara en student, men lika gärna en projektledare eller någon annan som bara är nyfiken på hur animationstekniken fungerar. Boken är fylld med bilder och lämpar sig såväl som för nybörjaren som för den erfarna.
Vill du lära dig 3D-animation?

Den här boken ger dig en lätt men genomgripande introduktion till ämnet. Den tar avstamp i grunderna för 3D-animation och berättar dess historia från ett simuleringsverktyg för de få, till att bli ett massmedialt animeringsverktyg i filmer, specialeffekter och datorspel.

Dessutom genomgås arbetsmetoderna för att skapa datorgrafik så att man som intresserad kan mästra modellering, texturering, animering och rendering, utan att texten för den sakens skull blir för teknisk. Boken tar inte utgångspunkt i någon speciell programvara utan är en generell lärobok i ämnet som redogör för de grundläggande begrepp, tekniker och arbetsprocesser.

Läsaren kan vara en student, men lika gärna en projektledare eller någon annan som bara är nyfiken på hur animationstekniken fungerar. Boken är fylld med bilder och lämpar sig såväl som för nybörjaren som för den erfarna.
Upplaga: 1a upplagan
Utgiven: 2021
ISBN: 9789179690212
Förlag: BoD
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 304 st
Vill du lära dig 3D-animation?

Den här boken ger dig en lätt men genomgripande introduktion till ämnet. Den tar avstamp i grunderna för 3D-animation och berättar dess historia från ett simuleringsverktyg för de få, till att bli ett massmedialt animeringsverktyg i filmer, specialeffekter och datorspel.

Dessutom genomgås arbetsmetoderna för att skapa datorgrafik så att man som intresserad kan mästra modellering, texturering, animering och rendering, utan att texten för den sakens skull blir för teknisk. Boken tar inte utgångspunkt i någon speciell programvara utan är en generell lärobok i ämnet som redogör för de grundläggande begrepp, tekniker och arbetsprocesser.

Läsaren kan vara en student, men lika gärna en projektledare eller någon annan som bara är nyfiken på hur animationstekniken fungerar. Boken är fylld med bilder och lämpar sig såväl som för nybörjaren som för den erfarna.
Vill du lära dig 3D-animation?

Den här boken ger dig en lätt men genomgripande introduktion till ämnet. Den tar avstamp i grunderna för 3D-animation och berättar dess historia från ett simuleringsverktyg för de få, till att bli ett massmedialt animeringsverktyg i filmer, specialeffekter och datorspel.

Dessutom genomgås arbetsmetoderna för att skapa datorgrafik så att man som intresserad kan mästra modellering, texturering, animering och rendering, utan att texten för den sakens skull blir för teknisk. Boken tar inte utgångspunkt i någon speciell programvara utan är en generell lärobok i ämnet som redogör för de grundläggande begrepp, tekniker och arbetsprocesser.

Läsaren kan vara en student, men lika gärna en projektledare eller någon annan som bara är nyfiken på hur animationstekniken fungerar. Boken är fylld med bilder och lämpar sig såväl som för nybörjaren som för den erfarna.
Ny bok
402 kr423 kr
5% studentrabatt med Studentapan
Begagnad bok (0 st)
Ny bok
402 kr423 kr
5% studentrabatt med Studentapan
Begagnad bok (0 st)