Varumärket inifrån och ut : en handbok i internt varumärkesarbete; Tommy Falonius; 2010
Varumärket inifrån och ut : en handbok i internt varumärkesarbete; Tommy Falonius; 2010

Varumärket inifrån och ut : en handbok i internt varumärkesarbete Upplaga 1

av Tommy Falonius

  • Upplaga: 1a upplagan
  • Utgiven: 2010
  • ISBN: 9789147094424
  • Sidor: 236 st
  • Förlag: Liber
  • Format: Inbunden
  • Språk: Svenska

Om boken

"Varumärket inifrån och ut" ger en jordnära vägvisare för hur du kan föra varumärkesarbetet i hamn och få full effekt av organisationens investeringar. De som lyckas med att skapa ett starkt, tydligt och positivt laddat varumärke kan räkna med bättre lönsamhet, högre attraktivitet på arbetsmarknaden och ett ökat värde på organisationen. Men många varumärkesprocesser strandar inför den sista, avgörande fasen - den interna förankringen. Och de förväntade positiva resultaten blir istället negativa.Sveriges Marknadsförbund har utsett boken till Årets Marknadsföringsbok 2010.Läs merVarumärket inifrån och ut är en handbok skriven av en praktiker för andra praktiker. Den visar hur du genom att betrakta medarbetarna som en prioriterad målgrupp kan ta varumärkesarbetet ett steg vidare. För att lyckas med det interna förankringsarbetet får du tillgång till en omfattande verktygslåda med en beprövad arbetsmodell, olika förankringsmetoder och detaljerade mallar för exempelvis nulägesanalys, varumärkesmätningar, plattformar, workshops, utbildningsmaterial, internt införsäljningsmaterial och uppföljning.Om författarnaTommy Falonius har arbetat med strategisk varumärkesutveckling under mer än femton års tid i företag, myndigheter, kommuner, föreningar och städer, i Sverige och övriga Europa. Han har också grundat en varumärkesbyrå och är en uppskattad föreläsare inom akademi och näringsliv. Tommy är medförfattare till böckerna "Hundra sanningar och en lögn om varumärkesbyggande" och "Spelet på marknaden: en handbok i taktisk marknadsföring".RecensionerSveriges Marknadsförbund har utsett boken till Årets Marknadsföringsbok 2010. Juryns motivering: I boken Varumärket inifrån och ut ger Tommy Falonius en utmärkt, konkret handledning i varumärkesarbete med särskilt beaktande av den interna förankringens betydelse för positiva resultat."Äntligen! Falonius beskriver bättre än någon annan den interna förankringens betydelse för ett framgångsrikt varumärkesarbete". Dick Eriksson, VD, Swedish Innovation Management."Varumärket inifrån och ut är den bästa guide jag träffat på för arbetet med att implementera varumärken internt. Praktiska modeller och verktyg gör att den fungerar perfekt som handbok i det dagliga arbetet". Katrin Lemming, Brand Manager, Stena Metall."Den första kompletta handbok som med insikt och skärpa tar sig an varumärkesarbetets verkliga utmaning - den interna förankringen - och dessutom erbjuder en beprövad väg till framgång". Björn Delin, Director, Business Unit Dental, Astra Tech AB.

Åtkomstkoder och digitalt tilläggsmaterial garanteras inte med begagnade böcker

Mer om Varumärket inifrån och ut : en handbok i internt varumärkesarbete (2010)

I april 2010 släpptes boken Varumärket inifrån och ut : en handbok i internt varumärkesarbete skriven av Tommy Falonius. Det är den 1a upplagan av kursboken. Den är skriven på svenska och består av 236 sidor djupgående information om ekonomi. Förlaget bakom boken är Liber som har sitt säte i Solna.

Köp boken Varumärket inifrån och ut : en handbok i internt varumärkesarbete på Studentapan och spara pengar.

Referera till Varumärket inifrån och ut : en handbok i internt varumärkesarbete (Upplaga 1)

Harvard

Falonius, T. (2010). Varumärket inifrån och ut : en handbok i internt varumärkesarbete. 1:a uppl. Liber.

Oxford

Falonius, Tommy, Varumärket inifrån och ut : en handbok i internt varumärkesarbete, 1 uppl. (Liber, 2010).

APA

Falonius, T. (2010). Varumärket inifrån och ut : en handbok i internt varumärkesarbete (1:a uppl.). Liber.

Vancouver

Falonius T. Varumärket inifrån och ut : en handbok i internt varumärkesarbete. 1:a uppl. Liber; 2010.

Tillfälligt slut

Bevaka boken och få meddelande när den är tillgänglig igen.