Värdegrunden - finns den?; Kennert Orlenius; 2010
spara 60%
5+ säljare

Värdegrunden - finns den? Upplaga 2

av Kennert Orlenius
Boken vill bidra till att synliggöra den komplexa pedagogiska verkligheten och ger begrepp och teorier som hjälp i värdegrundsarbetet, i syfte att stödja barns och ungdomars moraliska kompetensutveckling.

Kan det överhuvudtaget i vår postmoderna tid finnas en gemensam värdegrund i skola och samhälle? Vad är grundläggande värden? Och vad innebär till exempel allas lika värde? Utifrån en rad exempel belyser författaren hur etik och värden kan komma till uttryck i förskola och skola.Boken vill bidra till att synliggöra den komplexa pedagogiska verkligheten och ger begrepp och teorier som hjälp i värdegrundsarbetet, i syfte att stödja barns och ungdomars moraliska kompetensutveckling.

Kan det överhuvudtaget i vår postmoderna tid finnas en gemensam värdegrund i skola och samhälle? Vad är grundläggande värden? Och vad innebär till exempel allas lika värde? Utifrån en rad exempel belyser författaren hur etik och värden kan komma till uttryck i förskola och skola.

Om författarna
Kennert Orlenius är fil.dr i pedagogik. Han har varit lärare i grundskolan i drygt femton år och arbetat med kompetensutveckling och lärarutbildning lika länge, numera vid Högskolan i Skövde.
Boken vill bidra till att synliggöra den komplexa pedagogiska verkligheten och ger begrepp och teorier som hjälp i värdegrundsarbetet, i syfte att stödja barns och ungdomars moraliska kompetensutveckling.

Kan det överhuvudtaget i vår postmoderna tid finnas en gemensam värdegrund i skola och samhälle? Vad är grundläggande värden? Och vad innebär till exempel allas lika värde? Utifrån en rad exempel belyser författaren hur etik och värden kan komma till uttryck i förskola och skola.Boken vill bidra till att synliggöra den komplexa pedagogiska verkligheten och ger begrepp och teorier som hjälp i värdegrundsarbetet, i syfte att stödja barns och ungdomars moraliska kompetensutveckling.

Kan det överhuvudtaget i vår postmoderna tid finnas en gemensam värdegrund i skola och samhälle? Vad är grundläggande värden? Och vad innebär till exempel allas lika värde? Utifrån en rad exempel belyser författaren hur etik och värden kan komma till uttryck i förskola och skola.

Om författarna
Kennert Orlenius är fil.dr i pedagogik. Han har varit lärare i grundskolan i drygt femton år och arbetat med kompetensutveckling och lärarutbildning lika länge, numera vid Högskolan i Skövde.
Upplaga: 2a upplagan
Utgiven: 2010
ISBN: 9789147020904
Förlag: Liber
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 232 st
Boken vill bidra till att synliggöra den komplexa pedagogiska verkligheten och ger begrepp och teorier som hjälp i värdegrundsarbetet, i syfte att stödja barns och ungdomars moraliska kompetensutveckling.

Kan det överhuvudtaget i vår postmoderna tid finnas en gemensam värdegrund i skola och samhälle? Vad är grundläggande värden? Och vad innebär till exempel allas lika värde? Utifrån en rad exempel belyser författaren hur etik och värden kan komma till uttryck i förskola och skola.Boken vill bidra till att synliggöra den komplexa pedagogiska verkligheten och ger begrepp och teorier som hjälp i värdegrundsarbetet, i syfte att stödja barns och ungdomars moraliska kompetensutveckling.

Kan det överhuvudtaget i vår postmoderna tid finnas en gemensam värdegrund i skola och samhälle? Vad är grundläggande värden? Och vad innebär till exempel allas lika värde? Utifrån en rad exempel belyser författaren hur etik och värden kan komma till uttryck i förskola och skola.

Om författarna
Kennert Orlenius är fil.dr i pedagogik. Han har varit lärare i grundskolan i drygt femton år och arbetat med kompetensutveckling och lärarutbildning lika länge, numera vid Högskolan i Skövde.
Boken vill bidra till att synliggöra den komplexa pedagogiska verkligheten och ger begrepp och teorier som hjälp i värdegrundsarbetet, i syfte att stödja barns och ungdomars moraliska kompetensutveckling.

Kan det överhuvudtaget i vår postmoderna tid finnas en gemensam värdegrund i skola och samhälle? Vad är grundläggande värden? Och vad innebär till exempel allas lika värde? Utifrån en rad exempel belyser författaren hur etik och värden kan komma till uttryck i förskola och skola.Boken vill bidra till att synliggöra den komplexa pedagogiska verkligheten och ger begrepp och teorier som hjälp i värdegrundsarbetet, i syfte att stödja barns och ungdomars moraliska kompetensutveckling.

Kan det överhuvudtaget i vår postmoderna tid finnas en gemensam värdegrund i skola och samhälle? Vad är grundläggande värden? Och vad innebär till exempel allas lika värde? Utifrån en rad exempel belyser författaren hur etik och värden kan komma till uttryck i förskola och skola.

Om författarna
Kennert Orlenius är fil.dr i pedagogik. Han har varit lärare i grundskolan i drygt femton år och arbetat med kompetensutveckling och lärarutbildning lika länge, numera vid Högskolan i Skövde.
Begagnad bok
169 kr417 krSpara 248 kr (60%) mot nypris
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar
Köpskydd med Studentapan
Varje köp täcks av Studentapans köpskydd som säkerställer att boken kommer fram, att du får rätt bok och att skicket stämmer överens med beskrivning.
169 kr417 krSpara 248 kr (60%) mot nypris
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar