1 säljare
Vägen till specialist : enligt socialstyrelsens föreskrifter och målbeskrivningar 2008 Upplaga 3
Från den 1 september 2008 gäller nya föreskrifter och målbeskrivningar för läkarnas specialiseringstjänstgöring, ST. Den tredje upplagan av boken utgår från de nya bestämmelserna och anpassar grundtankarna i författarnas ST-pedagogik till det nya sättet att planera, genomföra och utvärdera specialiseringstjänstgöringen. Gången i ST belyses ingående som när man utgår från ett givet kompetensområde, i form av en specialitet, och dess kompetenskrav angivna i ett begränsat antal delmål, både medicinska och icke-medicinska. Konkreta anvisningar ges till hur man kan utforma enskilda ST-läkares utbildningsprogram i form av översikts- och periodplaner och knyta an dessa till fortlöpande bedömningar och de nya kraven på handledar- och kursledarintyg för varje delmål. Olika typer av handledning och handledningsprocesser beskrivs och sätts i relation till andra former för hjälp med lärande i ST som instruktion, vägledning, coaching och mentorskap. Frågor om uppföljning, granskning, inspektioner och kvalitetsarbete belyses med konkreta exempel.
Upplaga: 3e upplagan
Utgiven: 2008
ISBN: 9789144054285
Förlag: Studentlitteratur AB
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 155 st
Från den 1 september 2008 gäller nya föreskrifter och målbeskrivningar för läkarnas specialiseringstjänstgöring, ST. Den tredje upplagan av boken utgår från de nya bestämmelserna och anpassar grundtankarna i författarnas ST-pedagogik till det nya sättet att planera, genomföra och utvärdera specialiseringstjänstgöringen. Gången i ST belyses ingående som när man utgår från ett givet kompetensområde, i form av en specialitet, och dess kompetenskrav angivna i ett begränsat antal delmål, både medicinska och icke-medicinska. Konkreta anvisningar ges till hur man kan utforma enskilda ST-läkares utbildningsprogram i form av översikts- och periodplaner och knyta an dessa till fortlöpande bedömningar och de nya kraven på handledar- och kursledarintyg för varje delmål. Olika typer av handledning och handledningsprocesser beskrivs och sätts i relation till andra former för hjälp med lärande i ST som instruktion, vägledning, coaching och mentorskap. Frågor om uppföljning, granskning, inspektioner och kvalitetsarbete belyses med konkreta exempel.
155 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar
Köpskydd med Studentapan
Varje köp täcks av Studentapans köpskydd som säkerställer att boken kommer fram, att du får rätt bok och att skicket stämmer överens med beskrivning.