Vad förväntas av de professionella? : om att kommunicera professionellt i allmänhet och i chefsrollen i synnerhet Upplaga 1
Var och en av oss människor har många behov och olika behov. Behov som vi vill skall tillgodoses. Att få sina önskningar uppfyllda involverar emellertid i de flesta fall många andra människor. I vardagslag tas arbete som något självklart. Det är emellertid framförallt i arbetet som de flesta av de möten sker där en professionell skall tillgodose någon som har ett specifika behov.
I Vad som förväntas av de professionella? beskrivs en modell som möjligen kan bidra till ett mer medvetet agerande hos de professionella, som har i uppgift att bidra till någon annan.
I den första delen Professionen beskrivs de kompetenser som den som arbetar förväntas visa, kommunicera, för att den med behovet skall bli nöjd. I denna del tas också chefsrollen upp. Chefen skall i sin yrkesroll leda andra till att visa professionalitet gentemot dem som har det specifika behovet.
I den andra delen Den professionella chefen fokuseras helt på vad som förväntas av denna yrkesroll i ledandet av medarbetarna – i ledarskapet. Ett avsnitt innehåller konkretiseringar av hur modellen kan användas i några av de arbetsuppgifter eller processer som ingår i chefsrollen.
Upplaga: 1a upplagan
Utgiven: 2011
ISBN: 9789163392948
Förlag: Lennart Siegfeldt
Format: Inbunden
Språk: Svenska
Sidor: 365 st
Var och en av oss människor har många behov och olika behov. Behov som vi vill skall tillgodoses. Att få sina önskningar uppfyllda involverar emellertid i de flesta fall många andra människor. I vardagslag tas arbete som något självklart. Det är emellertid framförallt i arbetet som de flesta av de möten sker där en professionell skall tillgodose någon som har ett specifika behov.
I Vad som förväntas av de professionella? beskrivs en modell som möjligen kan bidra till ett mer medvetet agerande hos de professionella, som har i uppgift att bidra till någon annan.
I den första delen Professionen beskrivs de kompetenser som den som arbetar förväntas visa, kommunicera, för att den med behovet skall bli nöjd. I denna del tas också chefsrollen upp. Chefen skall i sin yrkesroll leda andra till att visa professionalitet gentemot dem som har det specifika behovet.
I den andra delen Den professionella chefen fokuseras helt på vad som förväntas av denna yrkesroll i ledandet av medarbetarna – i ledarskapet. Ett avsnitt innehåller konkretiseringar av hur modellen kan användas i några av de arbetsuppgifter eller processer som ingår i chefsrollen.
Varje vecka tillkommer tusentals nya säljare. Bevaka boken så får du meddelande när den finns tillgänglig igen.