Coaching : vad, varför, hur; Susann Gjerde; 2012
spara 19%
5+ säljare

Coaching : vad, varför, hur Upplaga 2

av Susann Gjerde
Coaching kan beskrivas som en form av kommunikation vars syfte är att underlätta personlig och professionell utveckling. Denna bok ger en introduktion till ämnet coaching utifrån tre perspektiv: vad, varför och hur.
Boken ger en bild av vad coaching innebär genom att beskriva vad som är kännetecknande för denna process. Saker som diskuteras är förhållnings- och tankesätt inom coaching, trender och utvecklingstendenser på fältet, samt coachingrelationen.
Varför coaching är en annan viktig aspekt som tas upp i boken. I detta sammanhang diskuteras aktuell forskning, teorier och metoder inom coachingfältet, och läsaren ges en bild av målsättningen med coaching utifrån de olika faserna som ingår i en sådan process.
Slutligen diskuteras hur coaching går till. Här ges läsaren en introduktion till utvalda metoder, färdigheter och åtgärder; en beskrivning som konkretiseras genom en rad exempel som är hämtade från verkliga coachingsamtal.
Boken ger en grundlig och inspirerande introduktion till ämnet coaching. Den är både teoretisk och praktisk och riktar sig således till både studenter och yrkesverksamma på området. Den andra upplagan är en översättning av den norska utgåvan från 2010. Den utgår från samma kapitelstruktur som föregående upplaga, men teorier, metoder och exempel är grundligt uppdaterade utifrån aktuell forskning.

Andra upplagan
Coaching kan beskrivas som en form av kommunikation vars syfte är att underlätta personlig och professionell utveckling. Denna bok ger en introduktion till ämnet coaching utifrån tre perspektiv: vad, varför och hur.
Boken ger en bild av vad coaching innebär genom att beskriva vad som är kännetecknande för denna process. Saker som diskuteras är förhållnings- och tankesätt inom coaching, trender och utvecklingstendenser på fältet, samt coachingrelationen.
Varför coaching är en annan viktig aspekt som tas upp i boken. I detta sammanhang diskuteras aktuell forskning, teorier och metoder inom coachingfältet, och läsaren ges en bild av målsättningen med coaching utifrån de olika faserna som ingår i en sådan process.
Slutligen diskuteras hur coaching går till. Här ges läsaren en introduktion till utvalda metoder, färdigheter och åtgärder; en beskrivning som konkretiseras genom en rad exempel som är hämtade från verkliga coachingsamtal.
Boken ger en grundlig och inspirerande introduktion till ämnet coaching. Den är både teoretisk och praktisk och riktar sig således till både studenter och yrkesverksamma på området. Den andra upplagan är en översättning av den norska utgåvan från 2010. Den utgår från samma kapitelstruktur som föregående upplaga, men teorier, metoder och exempel är grundligt uppdaterade utifrån aktuell forskning.

Andra upplagan
Upplaga: 2a upplagan
Utgiven: 2012
ISBN: 9789144075778
Förlag: Studentlitteratur
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 378 st
2 upplagor
Upplaga 1 (2004)
från 169 kr
Upplaga 2 (2012)
från 389 kr
Coaching kan beskrivas som en form av kommunikation vars syfte är att underlätta personlig och professionell utveckling. Denna bok ger en introduktion till ämnet coaching utifrån tre perspektiv: vad, varför och hur.
Boken ger en bild av vad coaching innebär genom att beskriva vad som är kännetecknande för denna process. Saker som diskuteras är förhållnings- och tankesätt inom coaching, trender och utvecklingstendenser på fältet, samt coachingrelationen.
Varför coaching är en annan viktig aspekt som tas upp i boken. I detta sammanhang diskuteras aktuell forskning, teorier och metoder inom coachingfältet, och läsaren ges en bild av målsättningen med coaching utifrån de olika faserna som ingår i en sådan process.
Slutligen diskuteras hur coaching går till. Här ges läsaren en introduktion till utvalda metoder, färdigheter och åtgärder; en beskrivning som konkretiseras genom en rad exempel som är hämtade från verkliga coachingsamtal.
Boken ger en grundlig och inspirerande introduktion till ämnet coaching. Den är både teoretisk och praktisk och riktar sig således till både studenter och yrkesverksamma på området. Den andra upplagan är en översättning av den norska utgåvan från 2010. Den utgår från samma kapitelstruktur som föregående upplaga, men teorier, metoder och exempel är grundligt uppdaterade utifrån aktuell forskning.

Andra upplagan
Coaching kan beskrivas som en form av kommunikation vars syfte är att underlätta personlig och professionell utveckling. Denna bok ger en introduktion till ämnet coaching utifrån tre perspektiv: vad, varför och hur.
Boken ger en bild av vad coaching innebär genom att beskriva vad som är kännetecknande för denna process. Saker som diskuteras är förhållnings- och tankesätt inom coaching, trender och utvecklingstendenser på fältet, samt coachingrelationen.
Varför coaching är en annan viktig aspekt som tas upp i boken. I detta sammanhang diskuteras aktuell forskning, teorier och metoder inom coachingfältet, och läsaren ges en bild av målsättningen med coaching utifrån de olika faserna som ingår i en sådan process.
Slutligen diskuteras hur coaching går till. Här ges läsaren en introduktion till utvalda metoder, färdigheter och åtgärder; en beskrivning som konkretiseras genom en rad exempel som är hämtade från verkliga coachingsamtal.
Boken ger en grundlig och inspirerande introduktion till ämnet coaching. Den är både teoretisk och praktisk och riktar sig således till både studenter och yrkesverksamma på området. Den andra upplagan är en översättning av den norska utgåvan från 2010. Den utgår från samma kapitelstruktur som föregående upplaga, men teorier, metoder och exempel är grundligt uppdaterade utifrån aktuell forskning.

Andra upplagan
Begagnad bok
389 kr479 krSpara 90 kr (19%) mot nypris
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar
Köpskydd med Studentapan
Varje köp täcks av Studentapans köpskydd som säkerställer att boken kommer fram, att du får rätt bok och att skicket stämmer överens med beskrivning.
389 kr479 krSpara 90 kr (19%) mot nypris
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar