2 säljare
Tjänstelogik för offentlig förvaltning : en bok för förnyelsebyråkrater Upplaga 1
Hur kan den svenska offentliga sektorn bli ännu bättre, mer relevant och ändamålsenlig? I den här boken introduceras den nya tjänstelogiken som ett sätt att förstå, förklara och utveckla offentliga tjänster. Att skillnaden är stor mot den varulogik som i hög grad hittills har präglat förvaltningen är ett genomgående tema som utförligt förklaras och illustreras. I bokens sista del ges konkreta förslag på hur tjänstelogiken kan användas för att underlätta för medborgarna.
Läs mer
Sagt om boken:
“Ifall politiker, chefer och andra tar till sig bokens budskap – om de inser att offentlig verksamhet följer en annan logik än den vid varuproduktion – då kommer de att sluta styra som i Fords bilfabriker för 100 år sedan. Kvaliteten, effektiviteten och tilliten till världens mest välutbildade förvaltning kommer att öka.”
– Lars Stigendal, föreläsare, författare och konsult med mångårig erfarenhet av verksamhetsutveckling, bl.a. från Verket för förvaltningsutveckling (Verva)
Om författarna
Författarna, Johan Quist (@drquist) och Martin Fransson (@drfransson), är verksamma vid Centrum för tjänsteforskning, CTF, vid Karlstad universitet (ctf.kau.se), ett internationellt ledande forskningscenter med fokus på värdeskapande genom tjänster. Sedan 1990-talet har de arbetat med den gemensamma agendan att utveckla den svenska statsförvaltningen. Vid sidan om forskningen är de flitigt anlitade som föreläsare och rådgivare i utredningar om offentlig förvaltning.
Upplaga: 1a upplagan
Utgiven: 2014
ISBN: 9789147116843
Förlag: Liber
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 245 st
Hur kan den svenska offentliga sektorn bli ännu bättre, mer relevant och ändamålsenlig? I den här boken introduceras den nya tjänstelogiken som ett sätt att förstå, förklara och utveckla offentliga tjänster. Att skillnaden är stor mot den varulogik som i hög grad hittills har präglat förvaltningen är ett genomgående tema som utförligt förklaras och illustreras. I bokens sista del ges konkreta förslag på hur tjänstelogiken kan användas för att underlätta för medborgarna.
Läs mer
Sagt om boken:
“Ifall politiker, chefer och andra tar till sig bokens budskap – om de inser att offentlig verksamhet följer en annan logik än den vid varuproduktion – då kommer de att sluta styra som i Fords bilfabriker för 100 år sedan. Kvaliteten, effektiviteten och tilliten till världens mest välutbildade förvaltning kommer att öka.”
– Lars Stigendal, föreläsare, författare och konsult med mångårig erfarenhet av verksamhetsutveckling, bl.a. från Verket för förvaltningsutveckling (Verva)
Om författarna
Författarna, Johan Quist (@drquist) och Martin Fransson (@drfransson), är verksamma vid Centrum för tjänsteforskning, CTF, vid Karlstad universitet (ctf.kau.se), ett internationellt ledande forskningscenter med fokus på värdeskapande genom tjänster. Sedan 1990-talet har de arbetat med den gemensamma agendan att utveckla den svenska statsförvaltningen. Vid sidan om forskningen är de flitigt anlitade som föreläsare och rådgivare i utredningar om offentlig förvaltning.
255 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar
Köpskydd med Studentapan
Varje köp täcks av Studentapans köpskydd som säkerställer att boken kommer fram, att du får rätt bok och att skicket stämmer överens med beskrivning.