Vad eller vem? : en pedagogisk rekonstruktion av G. H. Meads teori om människors intersubjektivitet; Moira von Wright; 2000
spara 39%
5+ säljare

Vad eller vem? : en pedagogisk rekonstruktion av G. H. Meads teori om människors intersubjektivitet

av Moira von Wright
Vilka är förutsättningarna för att en lärare skall möta sina elever som konkreta andra, det vill säga för ett genuint pedagogiskt möte? Den frågan står i centrum för Moira von Wrights Vad eller vem?.
Med utgånspunkt i G H Meads teori om intersubjektivitet söker sig författaren fram till ett perspektivskifte, en intersubjektiv vändning, och ställer frågor om dess konsekvenser för utbildning: Hur kan vi veta vem den andra är? Det centrala temat är intersubjektivitetens, mångfaldens och den sociala handlingens betydelse för människors unika individualitet.
Texten utmanar läsaren att problematisera konsekvenserna av sina egna perspektiv och värderingar. Vad eller vem? kan läsas av alla intresserade av pedagogik och utbildningsfrågor.
Vilka är förutsättningarna för att en lärare skall möta sina elever som konkreta andra, det vill säga för ett genuint pedagogiskt möte? Den frågan står i centrum för Moira von Wrights Vad eller vem?.
Med utgånspunkt i G H Meads teori om intersubjektivitet söker sig författaren fram till ett perspektivskifte, en intersubjektiv vändning, och ställer frågor om dess konsekvenser för utbildning: Hur kan vi veta vem den andra är? Det centrala temat är intersubjektivitetens, mångfaldens och den sociala handlingens betydelse för människors unika individualitet.
Texten utmanar läsaren att problematisera konsekvenserna av sina egna perspektiv och värderingar. Vad eller vem? kan läsas av alla intresserade av pedagogik och utbildningsfrågor.
Utgiven: 2000
ISBN: 9789171731272
Förlag: Bokförlaget Daidalos
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 236 st
Vilka är förutsättningarna för att en lärare skall möta sina elever som konkreta andra, det vill säga för ett genuint pedagogiskt möte? Den frågan står i centrum för Moira von Wrights Vad eller vem?.
Med utgånspunkt i G H Meads teori om intersubjektivitet söker sig författaren fram till ett perspektivskifte, en intersubjektiv vändning, och ställer frågor om dess konsekvenser för utbildning: Hur kan vi veta vem den andra är? Det centrala temat är intersubjektivitetens, mångfaldens och den sociala handlingens betydelse för människors unika individualitet.
Texten utmanar läsaren att problematisera konsekvenserna av sina egna perspektiv och värderingar. Vad eller vem? kan läsas av alla intresserade av pedagogik och utbildningsfrågor.
Vilka är förutsättningarna för att en lärare skall möta sina elever som konkreta andra, det vill säga för ett genuint pedagogiskt möte? Den frågan står i centrum för Moira von Wrights Vad eller vem?.
Med utgånspunkt i G H Meads teori om intersubjektivitet söker sig författaren fram till ett perspektivskifte, en intersubjektiv vändning, och ställer frågor om dess konsekvenser för utbildning: Hur kan vi veta vem den andra är? Det centrala temat är intersubjektivitetens, mångfaldens och den sociala handlingens betydelse för människors unika individualitet.
Texten utmanar läsaren att problematisera konsekvenserna av sina egna perspektiv och värderingar. Vad eller vem? kan läsas av alla intresserade av pedagogik och utbildningsfrågor.
Begagnad bok
125 kr204 krSpara 79 kr (39%) mot nypris
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar
Köpskydd med Studentapan
Varje köp täcks av Studentapans köpskydd som säkerställer att boken kommer fram, att du får rätt bok och att skicket stämmer överens med beskrivning.
125 kr204 krSpara 79 kr (39%) mot nypris
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar