Bra matematik för alla - Nödvändig för elever med inlärningssvårigheter; Gudrun Malmer; 2002
spara 56%
5+ säljare

Bra matematik för alla - Nödvändig för elever med inlärningssvårigheter Upplaga 2

av Gudrun Malmer
Författaren ger i denna bok – nu i en något omarbetad och kompletterad upplaga – beskrivningar av och synpunkter på faktorer som kan orsaka inlärningssvårigheter, företrädesvis matematiksvårigheter. Framför allt betonas vikten av förebyggande åtgärder – att skapa förutsättningar för en gynnsam inlärning för alla elever, särskilt för dem som av olika anledningar behöver en mer tillrättalagd undervisning. Boken innehåller många praktiska förslag på hur matematikundervisningen i grundskolan kan utformas mot ett ökat elevengagemang, där laborativt arbete och undersökande aktiviteter i kombination med reflekterande samtal och diskussioner blir naturliga och självklara inslag. För att understryka språkets stora betydelse beskriver författaren i denna upplaga såväl testmaterialet Analys av läsförståelse i Problemlösning som datorprogrammet Logik i matematik. Dessa båda nytillkomna hjälpmedel kan bidra till att göra läraren ännu mer uppmärksam på vikten av att ägna tid åt såväl språkliga övningar som logiskt tänkande.

Boken vänder sig främst till lärare och blivande lärare, men kan också läsas av andra som önskar fördjupa sig i matematikdidaktiska frågor. Framställningen präglas av både humor och värme.
Författaren ger i denna bok – nu i en något omarbetad och kompletterad upplaga – beskrivningar av och synpunkter på faktorer som kan orsaka inlärningssvårigheter, företrädesvis matematiksvårigheter. Framför allt betonas vikten av förebyggande åtgärder – att skapa förutsättningar för en gynnsam inlärning för alla elever, särskilt för dem som av olika anledningar behöver en mer tillrättalagd undervisning. Boken innehåller många praktiska förslag på hur matematikundervisningen i grundskolan kan utformas mot ett ökat elevengagemang, där laborativt arbete och undersökande aktiviteter i kombination med reflekterande samtal och diskussioner blir naturliga och självklara inslag. För att understryka språkets stora betydelse beskriver författaren i denna upplaga såväl testmaterialet Analys av läsförståelse i Problemlösning som datorprogrammet Logik i matematik. Dessa båda nytillkomna hjälpmedel kan bidra till att göra läraren ännu mer uppmärksam på vikten av att ägna tid åt såväl språkliga övningar som logiskt tänkande.

Boken vänder sig främst till lärare och blivande lärare, men kan också läsas av andra som önskar fördjupa sig i matematikdidaktiska frågor. Framställningen präglas av både humor och värme.
Upplaga: 2a upplagan
Utgiven: 2002
ISBN: 9789144024028
Förlag: Studentlitteratur AB
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 240 st
2 upplagor
Upplaga 1 (1999)
från 119 kr
Upplaga 2 (2002)
från 169 kr
Författaren ger i denna bok – nu i en något omarbetad och kompletterad upplaga – beskrivningar av och synpunkter på faktorer som kan orsaka inlärningssvårigheter, företrädesvis matematiksvårigheter. Framför allt betonas vikten av förebyggande åtgärder – att skapa förutsättningar för en gynnsam inlärning för alla elever, särskilt för dem som av olika anledningar behöver en mer tillrättalagd undervisning. Boken innehåller många praktiska förslag på hur matematikundervisningen i grundskolan kan utformas mot ett ökat elevengagemang, där laborativt arbete och undersökande aktiviteter i kombination med reflekterande samtal och diskussioner blir naturliga och självklara inslag. För att understryka språkets stora betydelse beskriver författaren i denna upplaga såväl testmaterialet Analys av läsförståelse i Problemlösning som datorprogrammet Logik i matematik. Dessa båda nytillkomna hjälpmedel kan bidra till att göra läraren ännu mer uppmärksam på vikten av att ägna tid åt såväl språkliga övningar som logiskt tänkande.

Boken vänder sig främst till lärare och blivande lärare, men kan också läsas av andra som önskar fördjupa sig i matematikdidaktiska frågor. Framställningen präglas av både humor och värme.
Författaren ger i denna bok – nu i en något omarbetad och kompletterad upplaga – beskrivningar av och synpunkter på faktorer som kan orsaka inlärningssvårigheter, företrädesvis matematiksvårigheter. Framför allt betonas vikten av förebyggande åtgärder – att skapa förutsättningar för en gynnsam inlärning för alla elever, särskilt för dem som av olika anledningar behöver en mer tillrättalagd undervisning. Boken innehåller många praktiska förslag på hur matematikundervisningen i grundskolan kan utformas mot ett ökat elevengagemang, där laborativt arbete och undersökande aktiviteter i kombination med reflekterande samtal och diskussioner blir naturliga och självklara inslag. För att understryka språkets stora betydelse beskriver författaren i denna upplaga såväl testmaterialet Analys av läsförståelse i Problemlösning som datorprogrammet Logik i matematik. Dessa båda nytillkomna hjälpmedel kan bidra till att göra läraren ännu mer uppmärksam på vikten av att ägna tid åt såväl språkliga övningar som logiskt tänkande.

Boken vänder sig främst till lärare och blivande lärare, men kan också läsas av andra som önskar fördjupa sig i matematikdidaktiska frågor. Framställningen präglas av både humor och värme.
Begagnad bok
169 kr376 krSpara 207 kr (56%) mot nypris
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar
Köpskydd med Studentapan
Varje köp täcks av Studentapans köpskydd som säkerställer att boken kommer fram, att du får rätt bok och att skicket stämmer överens med beskrivning.
169 kr376 krSpara 207 kr (56%) mot nypris
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar