Utbildningsvetenskapliga perspektiv på samverkan; Annaliina Gynne, Max Jakobsson, Johannes Rytzler; 2022
Utbildningsvetenskapliga perspektiv på samverkan; Annaliina Gynne, Max Jakobsson, Johannes Rytzler; 2022

Utbildningsvetenskapliga perspektiv på samverkan Upplaga 1

av Annaliina Gynne, Max Jakobsson, Johannes Rytzler

  • Upplaga: 1a upplagan
  • Utgiven: 2022
  • ISBN: 9789147144358
  • Sidor: 228 st
  • Förlag: Liber
  • Format: Häftad
  • Språk: Svenska

Om boken

Samverkan som begrepp och fenomen har blivit ett allt viktigare inslag för utbildningsvetenskaplig forskning, för lärarutbildning och för den pedagogiska praktiken. I Utbildningsvetenskapliga perspektiv på samverkan förs olika teoretiska, metodologiska och ämnesdidaktiska aspekter av samverkan inom utbildningsvetenskap fram. Antologin knyter samman dessa aspekter och bjuder in till reflektion och problematisering. Bokens målgrupp är studenter och lärare inom lärarutbildningar, men den är också relevant för lärarfortbildning, för yrkesverksamma inom skola och utbildningsförvaltningar samt för forskare och andra med intresse för samverkan inom utbildningssektorn. Den utgör ett pedagogiskt verktyg i diskussioner om samverkan genom att både inspirera och utmana. Antologin har sammanställts av tre samverkanslektorer vid Akademin för utbildning, kultur och kommunikation på Mälardalens universitet inom ramen för projektet ULF (Utveckling, Lärande, Forskning). Om författarna Annaliina Gynne är lektor i didaktik. Hennes forskningsintressen innefattar bland annat flerspråkighet inom utbildning samt lärares ledarskap, främst genom studier av klassrumsinteraktion. Som samverkanslektor undersöker hon förutsättningar för samproducerad forskning och utveckling i FoU-projekt. Max Jakobsson är lektor i pedagogik och disputerad i ämnet kulturgeografi. Han har tidigare lett forskningscirklar kring verksamhetsutveckling och på olika sätt arbetat med samverkan för skolutveckling och pedagogiskt ledarskap. Johannes Rytzler är universitetslektor i pedagogik och disputerad i didaktik. Hans forskning fokuserar de pedagogiska och didaktiska dimensionerna av skolan och dess praktik samt hur dessa påverkar förutsättningarna för samverkan mellan akademi och praktik.

Åtkomstkoder och digitalt tilläggsmaterial garanteras inte med begagnade böcker

Mer om Utbildningsvetenskapliga perspektiv på samverkan (2022)

I februari 2022 släpptes boken Utbildningsvetenskapliga perspektiv på samverkan skriven av Annaliina Gynne, Max Jakobsson, Johannes Rytzler. Det är den 1a upplagan av kursboken. Den är skriven på svenska och består av 228 sidor djupgående information om pedagogik. Förlaget bakom boken är Liber som har sitt säte i Solna.

Köp boken Utbildningsvetenskapliga perspektiv på samverkan på Studentapan och spara uppåt 11% jämfört med lägsta nypris hos bokhandeln.

Referera till Utbildningsvetenskapliga perspektiv på samverkan (Upplaga 1)

Harvard

Gynne, A., Jakobsson, M. & Rytzler, J. (2022). Utbildningsvetenskapliga perspektiv på samverkan. 1:a uppl. Liber.

Oxford

Gynne, Annaliina, Jakobsson, Max & Rytzler, Johannes, Utbildningsvetenskapliga perspektiv på samverkan, 1 uppl. (Liber, 2022).

APA

Gynne, A., Jakobsson, M., & Rytzler, J. (2022). Utbildningsvetenskapliga perspektiv på samverkan (1:a uppl.). Liber.

Vancouver

Gynne A, Jakobsson M, Rytzler J. Utbildningsvetenskapliga perspektiv på samverkan. 1:a uppl. Liber; 2022.

Köp boken

295 kr
330 kr

Skynda dig - Bara ett fåtal säljare kvar!