Upphovsrätt i reklam och media; Thomas Carlén-Wendels; 2005
Upphovsrätt i reklam och media; Thomas Carlén-Wendels; 2005

Upphovsrätt i reklam och media Upplaga 2

av Thomas Carlén-Wendels

5.0 (1)

  • Upplaga: 2a upplagan
  • Utgiven: 2005
  • ISBN: 9789144029573
  • Sidor: 158 st
  • Förlag: Studentlitteratur AB
  • Format: Häftad
  • Språk: Svenska

Om boken

Kunskap om upphovsrätten är grundläggande inom reklam- och medieproduktion. Dagens digitala teknik gör det enkelt att kopiera och manipulera alster utan kvalitetsförsämring. Över globala nätverk kan bilder, fotografier, videofilmer och musik snabbt laddas ner. Enkelheten gör att man knappast tänker på att det kan vara förbjudet.Samtidigt ökar upphovsmännens medvetenhet och rättighetsbevakningen intensifieras. Inom reklam och media skapas ständigt alster som behöver upphovsrättsligt skydd. Lika vanligt är det att producenterna själva använder material som andra har upphovsrätt till.I Upphovsrätt i reklam och media ges en bred förståelse för hur upphovsrätten fungerar – vem som skyddas, vad som skyddas och varför. Författaren använder enkla exempel för att förklara lagen. I denna andra upplaga har omfattande uppdatering och omarbetning gjorts med tanke på de senaste årens teknikutveckling samt den rättsliga utvecklingen, i synnerhet de betydande förändringarna av upphovsrättslagen som trädde i kraft under 2005 Boken är avsedd för dig som producerar eller köper reklam och media, samt till dig som studerar marknadsföring samt medie- och kommunikation på högskolenivå.

Åtkomstkoder och digitalt tilläggsmaterial garanteras inte med begagnade böcker

Mer om Upphovsrätt i reklam och media (2005)

I september 2005 släpptes boken Upphovsrätt i reklam och media skriven av Thomas Carlén-Wendels. Det är den 2a upplagan av kursboken. Den är skriven på svenska och består av 158 sidor djupgående information om juridik. Förlaget bakom boken är Studentlitteratur AB som har sitt säte i Lund.

Köp boken Upphovsrätt i reklam och media på Studentapan och spara pengar.

Finns i 2 upplagor

Upplaga 2, Upplaga 1

Tillhör kategorierna

Referera till Upphovsrätt i reklam och media (Upplaga 2)

Harvard

Carlén-Wendels, T. (2005). Upphovsrätt i reklam och media. 2:a uppl. Studentlitteratur AB.

Oxford

Carlén-Wendels, Thomas, Upphovsrätt i reklam och media, 2 uppl. (Studentlitteratur AB, 2005).

APA

Carlén-Wendels, T. (2005). Upphovsrätt i reklam och media (2:a uppl.). Studentlitteratur AB.

Vancouver

Carlén-Wendels T. Upphovsrätt i reklam och media. 2:a uppl. Studentlitteratur AB; 2005.

Alla upplagor

Köp boken

115 kr