5+ säljare
Upphovsrätt i reklam och media Upplaga 2
Kunskap om upphovsrätten är grundläggande inom reklam- och medieproduktion. Dagens digitala teknik gör det enkelt att kopiera och manipulera alster utan kvalitetsförsämring. Över globala nätverk kan bilder, fotografier, videofilmer och musik snabbt laddas ner. Enkelheten gör att man knappast tänker på att det kan vara förbjudet.Samtidigt ökar upphovsmännens medvetenhet och rättighetsbevakningen intensifieras. Inom reklam och media skapas ständigt alster som behöver upphovsrättsligt skydd. Lika vanligt är det att producenterna själva använder material som andra har upphovsrätt till.I Upphovsrätt i reklam och media ges en bred förståelse för hur upphovsrätten fungerar – vem som skyddas, vad som skyddas och varför. Författaren använder enkla exempel för att förklara lagen. I denna andra upplaga har omfattande uppdatering och omarbetning gjorts med tanke på de senaste årens teknikutveckling samt den rättsliga utvecklingen, i synnerhet de betydande förändringarna av upphovsrättslagen som trädde i kraft under 2005
Boken är avsedd för dig som producerar eller köper reklam och media, samt till dig som studerar marknadsföring samt medie- och kommunikation på högskolenivå.
Upplaga: 2a upplagan
Utgiven: 2005
ISBN: 9789144029573
Förlag: Studentlitteratur AB
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 158 st
2 upplagor
Upplaga 1 (1996)
från 119 krUpplaga 2 (2005)
från 115 krKunskap om upphovsrätten är grundläggande inom reklam- och medieproduktion. Dagens digitala teknik gör det enkelt att kopiera och manipulera alster utan kvalitetsförsämring. Över globala nätverk kan bilder, fotografier, videofilmer och musik snabbt laddas ner. Enkelheten gör att man knappast tänker på att det kan vara förbjudet.Samtidigt ökar upphovsmännens medvetenhet och rättighetsbevakningen intensifieras. Inom reklam och media skapas ständigt alster som behöver upphovsrättsligt skydd. Lika vanligt är det att producenterna själva använder material som andra har upphovsrätt till.I Upphovsrätt i reklam och media ges en bred förståelse för hur upphovsrätten fungerar – vem som skyddas, vad som skyddas och varför. Författaren använder enkla exempel för att förklara lagen. I denna andra upplaga har omfattande uppdatering och omarbetning gjorts med tanke på de senaste årens teknikutveckling samt den rättsliga utvecklingen, i synnerhet de betydande förändringarna av upphovsrättslagen som trädde i kraft under 2005
Boken är avsedd för dig som producerar eller köper reklam och media, samt till dig som studerar marknadsföring samt medie- och kommunikation på högskolenivå.
115 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar
Köpskydd med Studentapan
Varje köp täcks av Studentapans köpskydd som säkerställer att boken kommer fram, att du får rätt bok och att skicket stämmer överens med beskrivning.