Tematisk undervisning; Jan Nilsson; 2007
5+ säljare

Tematisk undervisning Upplaga 2

av Jan Nilsson
Tematisk undervisning utkom första gången 1997. Den fick ett mycket positivt bemötande och används i lärarutbildning och fortbildning över hela landet. En grundtanke i boken är att undervisningen måste utgå från elevernas egna erfarenheter och föreställningar. Författaren beskriver med flera konkreta exempel hur skönlitteratur kan användas som en central kunskapskälla inom ramen för en tematiskt organiserad och ämnesintegrerad undervisning som präglas av helhet och sammanhang. Denna reviderade upplaga av boken har utökats med en fördjupad diskussion kring begreppet tematisk undervisning. Dessutom har innehållet kompletterats med flera nya undervisningsexempel från grundskolan samt ett helt nytt kapitel där skolförändring diskuteras. Även rent teoretiskt har en uppdatering gjorts. En av de bärande idéerna bakom boken är att de olika didaktiska teorier som presenteras ska utgå från konkreta undervisningsexempel.Boken är avsedd för grundutbildning och fortbildning av lärare. Eftersom de litteraturpedagogiska aspekterna har en relativt framträdande roll i boken är den även av intresse för bibliotekarier.
Tematisk undervisning utkom första gången 1997. Den fick ett mycket positivt bemötande och används i lärarutbildning och fortbildning över hela landet. En grundtanke i boken är att undervisningen måste utgå från elevernas egna erfarenheter och föreställningar. Författaren beskriver med flera konkreta exempel hur skönlitteratur kan användas som en central kunskapskälla inom ramen för en tematiskt organiserad och ämnesintegrerad undervisning som präglas av helhet och sammanhang. Denna reviderade upplaga av boken har utökats med en fördjupad diskussion kring begreppet tematisk undervisning. Dessutom har innehållet kompletterats med flera nya undervisningsexempel från grundskolan samt ett helt nytt kapitel där skolförändring diskuteras. Även rent teoretiskt har en uppdatering gjorts. En av de bärande idéerna bakom boken är att de olika didaktiska teorier som presenteras ska utgå från konkreta undervisningsexempel.Boken är avsedd för grundutbildning och fortbildning av lärare. Eftersom de litteraturpedagogiska aspekterna har en relativt framträdande roll i boken är den även av intresse för bibliotekarier.
Upplaga: 2a upplagan
Utgiven: 2007
ISBN: 9789144047270
Förlag: Studentlitteratur AB
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 246 st
2 upplagor
Upplaga 1 (1997)
från 115 kr
Upplaga 2 (2007)
från 209 kr
Tematisk undervisning utkom första gången 1997. Den fick ett mycket positivt bemötande och används i lärarutbildning och fortbildning över hela landet. En grundtanke i boken är att undervisningen måste utgå från elevernas egna erfarenheter och föreställningar. Författaren beskriver med flera konkreta exempel hur skönlitteratur kan användas som en central kunskapskälla inom ramen för en tematiskt organiserad och ämnesintegrerad undervisning som präglas av helhet och sammanhang. Denna reviderade upplaga av boken har utökats med en fördjupad diskussion kring begreppet tematisk undervisning. Dessutom har innehållet kompletterats med flera nya undervisningsexempel från grundskolan samt ett helt nytt kapitel där skolförändring diskuteras. Även rent teoretiskt har en uppdatering gjorts. En av de bärande idéerna bakom boken är att de olika didaktiska teorier som presenteras ska utgå från konkreta undervisningsexempel.Boken är avsedd för grundutbildning och fortbildning av lärare. Eftersom de litteraturpedagogiska aspekterna har en relativt framträdande roll i boken är den även av intresse för bibliotekarier.
Tematisk undervisning utkom första gången 1997. Den fick ett mycket positivt bemötande och används i lärarutbildning och fortbildning över hela landet. En grundtanke i boken är att undervisningen måste utgå från elevernas egna erfarenheter och föreställningar. Författaren beskriver med flera konkreta exempel hur skönlitteratur kan användas som en central kunskapskälla inom ramen för en tematiskt organiserad och ämnesintegrerad undervisning som präglas av helhet och sammanhang. Denna reviderade upplaga av boken har utökats med en fördjupad diskussion kring begreppet tematisk undervisning. Dessutom har innehållet kompletterats med flera nya undervisningsexempel från grundskolan samt ett helt nytt kapitel där skolförändring diskuteras. Även rent teoretiskt har en uppdatering gjorts. En av de bärande idéerna bakom boken är att de olika didaktiska teorier som presenteras ska utgå från konkreta undervisningsexempel.Boken är avsedd för grundutbildning och fortbildning av lärare. Eftersom de litteraturpedagogiska aspekterna har en relativt framträdande roll i boken är den även av intresse för bibliotekarier.
Begagnad bok
209 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar
Köpskydd med Studentapan
Varje köp täcks av Studentapans köpskydd som säkerställer att boken kommer fram, att du får rätt bok och att skicket stämmer överens med beskrivning.
209 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar