Strategi : arenan, affären, arbetssätten, ansvaret, avsikten; Pontus Wadström, Svante Schriber, Robin Teigland, Matti Kaulio; 2017
spara 61%
1 säljare

Strategi : arenan, affären, arbetssätten, ansvaret, avsikten Upplaga 1

av Pontus Wadström, Svante Schriber, Robin Teigland, Matti Kaulio
Boken ger en ny och fördjupad förståelse för strategi genom att lyfta fram fem centrala aspekter – Arenan, Affären, Arbetssätten, Ansvaret och Avsikten.

Den som vill veta vad som gör organisationer framgångsrika och kunna formulera och realisera en strategi behöver förstå alla fem aspekterna och hur de hänger samman.

Författarna presenterar begrepp, teorier och modeller som har haft stort inflytande inom strategiområdet, förklarar när de är användbara – och varför de inte alltid är det. De betonar att traditionella strategiperspektiv behöver kompletteras med förändring, innovation och lärande – i hela organisationen. Fallbeskrivningar av nordiska organisationer inom olika branscher, såsom Lego, Trelleborg, Nordea och Linux, illustrerar strategins fem A i praktiken. I boken presenteras också några av fältets mest inflytelserika forskare och tänkare.

Boken vänder sig i första hand till studenter på strategikurser, men kan med fördel också bidra med ett strategiperspektiv på olika kurser inom management, organisation, styrning, entreprenörskap och marknadsföring – på såväl grundnivå som kandidat- och masternivå.

Power point-material
Till boken finns lärarmaterial i Power Point – vill du få tillgång till det, kontakta Libers Kundservice.

Om författarna
Pontus Wadström vid institutionen för industriell ekonomi, Kungliga Tekniska högskolan och Svante Schriber vid Stockholm Business School, är bokens huvudförfattare. Robin Teigland vid Handelshögskolan i Stockholm och Matti Kaulio vid institutionen för industriell ekonomi, Kungliga Tekniska högskolan, är medförfattare.

Sagt om boken
" [...] Genomgången av teorier och utveckling från industrialism till dagens situation är väl beskriven liksom begreppet strategi i form av handling mer än teori. Strategi är vad man gör, men planen i sig är ett rättesnöre i en föränderlig omvärld. Särskilt partiet om organisation är mer än matnyttigt. Varje kapitel avslutas med referenser; infogade ekonomers biografier och en mustig avslutning ger boken ett större värde." Publiceras i BTJ-häftet nr 15, 2017. Lektör Uno Nilsson.
Boken ger en ny och fördjupad förståelse för strategi genom att lyfta fram fem centrala aspekter – Arenan, Affären, Arbetssätten, Ansvaret och Avsikten.

Den som vill veta vad som gör organisationer framgångsrika och kunna formulera och realisera en strategi behöver förstå alla fem aspekterna och hur de hänger samman.

Författarna presenterar begrepp, teorier och modeller som har haft stort inflytande inom strategiområdet, förklarar när de är användbara – och varför de inte alltid är det. De betonar att traditionella strategiperspektiv behöver kompletteras med förändring, innovation och lärande – i hela organisationen. Fallbeskrivningar av nordiska organisationer inom olika branscher, såsom Lego, Trelleborg, Nordea och Linux, illustrerar strategins fem A i praktiken. I boken presenteras också några av fältets mest inflytelserika forskare och tänkare.

Boken vänder sig i första hand till studenter på strategikurser, men kan med fördel också bidra med ett strategiperspektiv på olika kurser inom management, organisation, styrning, entreprenörskap och marknadsföring – på såväl grundnivå som kandidat- och masternivå.

Power point-material
Till boken finns lärarmaterial i Power Point – vill du få tillgång till det, kontakta Libers Kundservice.

Om författarna
Pontus Wadström vid institutionen för industriell ekonomi, Kungliga Tekniska högskolan och Svante Schriber vid Stockholm Business School, är bokens huvudförfattare. Robin Teigland vid Handelshögskolan i Stockholm och Matti Kaulio vid institutionen för industriell ekonomi, Kungliga Tekniska högskolan, är medförfattare.

Sagt om boken
" [...] Genomgången av teorier och utveckling från industrialism till dagens situation är väl beskriven liksom begreppet strategi i form av handling mer än teori. Strategi är vad man gör, men planen i sig är ett rättesnöre i en föränderlig omvärld. Särskilt partiet om organisation är mer än matnyttigt. Varje kapitel avslutas med referenser; infogade ekonomers biografier och en mustig avslutning ger boken ett större värde." Publiceras i BTJ-häftet nr 15, 2017. Lektör Uno Nilsson.
Upplaga: 1a upplagan
Utgiven: 2017
ISBN: 9789147112289
Förlag: Liber
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 267 st
Boken ger en ny och fördjupad förståelse för strategi genom att lyfta fram fem centrala aspekter – Arenan, Affären, Arbetssätten, Ansvaret och Avsikten.

Den som vill veta vad som gör organisationer framgångsrika och kunna formulera och realisera en strategi behöver förstå alla fem aspekterna och hur de hänger samman.

Författarna presenterar begrepp, teorier och modeller som har haft stort inflytande inom strategiområdet, förklarar när de är användbara – och varför de inte alltid är det. De betonar att traditionella strategiperspektiv behöver kompletteras med förändring, innovation och lärande – i hela organisationen. Fallbeskrivningar av nordiska organisationer inom olika branscher, såsom Lego, Trelleborg, Nordea och Linux, illustrerar strategins fem A i praktiken. I boken presenteras också några av fältets mest inflytelserika forskare och tänkare.

Boken vänder sig i första hand till studenter på strategikurser, men kan med fördel också bidra med ett strategiperspektiv på olika kurser inom management, organisation, styrning, entreprenörskap och marknadsföring – på såväl grundnivå som kandidat- och masternivå.

Power point-material
Till boken finns lärarmaterial i Power Point – vill du få tillgång till det, kontakta Libers Kundservice.

Om författarna
Pontus Wadström vid institutionen för industriell ekonomi, Kungliga Tekniska högskolan och Svante Schriber vid Stockholm Business School, är bokens huvudförfattare. Robin Teigland vid Handelshögskolan i Stockholm och Matti Kaulio vid institutionen för industriell ekonomi, Kungliga Tekniska högskolan, är medförfattare.

Sagt om boken
" [...] Genomgången av teorier och utveckling från industrialism till dagens situation är väl beskriven liksom begreppet strategi i form av handling mer än teori. Strategi är vad man gör, men planen i sig är ett rättesnöre i en föränderlig omvärld. Särskilt partiet om organisation är mer än matnyttigt. Varje kapitel avslutas med referenser; infogade ekonomers biografier och en mustig avslutning ger boken ett större värde." Publiceras i BTJ-häftet nr 15, 2017. Lektör Uno Nilsson.
Boken ger en ny och fördjupad förståelse för strategi genom att lyfta fram fem centrala aspekter – Arenan, Affären, Arbetssätten, Ansvaret och Avsikten.

Den som vill veta vad som gör organisationer framgångsrika och kunna formulera och realisera en strategi behöver förstå alla fem aspekterna och hur de hänger samman.

Författarna presenterar begrepp, teorier och modeller som har haft stort inflytande inom strategiområdet, förklarar när de är användbara – och varför de inte alltid är det. De betonar att traditionella strategiperspektiv behöver kompletteras med förändring, innovation och lärande – i hela organisationen. Fallbeskrivningar av nordiska organisationer inom olika branscher, såsom Lego, Trelleborg, Nordea och Linux, illustrerar strategins fem A i praktiken. I boken presenteras också några av fältets mest inflytelserika forskare och tänkare.

Boken vänder sig i första hand till studenter på strategikurser, men kan med fördel också bidra med ett strategiperspektiv på olika kurser inom management, organisation, styrning, entreprenörskap och marknadsföring – på såväl grundnivå som kandidat- och masternivå.

Power point-material
Till boken finns lärarmaterial i Power Point – vill du få tillgång till det, kontakta Libers Kundservice.

Om författarna
Pontus Wadström vid institutionen för industriell ekonomi, Kungliga Tekniska högskolan och Svante Schriber vid Stockholm Business School, är bokens huvudförfattare. Robin Teigland vid Handelshögskolan i Stockholm och Matti Kaulio vid institutionen för industriell ekonomi, Kungliga Tekniska högskolan, är medförfattare.

Sagt om boken
" [...] Genomgången av teorier och utveckling från industrialism till dagens situation är väl beskriven liksom begreppet strategi i form av handling mer än teori. Strategi är vad man gör, men planen i sig är ett rättesnöre i en föränderlig omvärld. Särskilt partiet om organisation är mer än matnyttigt. Varje kapitel avslutas med referenser; infogade ekonomers biografier och en mustig avslutning ger boken ett större värde." Publiceras i BTJ-häftet nr 15, 2017. Lektör Uno Nilsson.
Begagnad bok
225 kr567 krSpara 342 kr (61%) mot nypris
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar
Köpskydd med Studentapan
Varje köp täcks av Studentapans köpskydd som säkerställer att boken kommer fram, att du får rätt bok och att skicket stämmer överens med beskrivning.
225 kr567 krSpara 342 kr (61%) mot nypris
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar