Sport och medier; en introduktion; Peter Dahlén; 2008
Sport och medier; en introduktion; Peter Dahlén; 2008

Sport och medier; en introduktion

av Peter Dahlén

  • Utgiven: 2008
  • ISBN: 9788271472542
  • Sidor: 628 st
  • Förlag: IJ-forlaget
  • Format: Häftad
  • Språk: Svenska

Om boken

Sport genomsyrar i dag den kulturella offentligheten ochär en del av den globalanöjesmarknaden. Sportens stjärnorärstilikonermed djupa förankringar i modeindustrinsamtidigt som de tillhörsamhällets mest värderade personer. Inget av dettahadevaritmöjligt utan medier som press, radio, film, tv, videospel och Internet. Det är via de berättelser som formas i ochcirkulerarmellanolikamedier som framgångsrikaidrottare blir kändaför den storaallmänheten. Sport har med andra ord stor kulturell, social, ekonomiskochideologisk betydelseför dagens samhällsliv. Detta ochmycketannat behandlas i denna bok. Syftetär attge en introduktion till forskning och teorier om förhållandetmellan sport och medier. Med utgångspunkt i den historiskautvecklingen av medierad sport behandlas såväl mediesportens produktionsmässiga betingelser som dess publikmässiga aspekter ochtextmässigarepresentationer av exempelviskön, etnicitetochnationalism. I slutet av varje kapitel finns en utförlig litteraturlista för alla som söker underlag till egna studier på området.

Åtkomstkoder och digitalt tilläggsmaterial garanteras inte med begagnade böcker

Mer om Sport och medier; en introduktion (2008)

2008 släpptes boken Sport och medier; en introduktion skriven av Peter Dahlén. Den är skriven på svenska och består av 628 sidor. Förlaget bakom boken är IJ-forlaget.

Köp boken Sport och medier; en introduktion på Studentapan och spara pengar.

Tillhör kategorierna

Referera till Sport och medier; en introduktion

Harvard

Dahlén, P. (2008). Sport och medier; en introduktion. IJ-forlaget.

Oxford

Dahlén, Peter, Sport och medier; en introduktion (IJ-forlaget, 2008).

APA

Dahlén, P. (2008). Sport och medier; en introduktion. IJ-forlaget.

Vancouver

Dahlén P. Sport och medier; en introduktion. IJ-forlaget; 2008.

Köp boken

199 kr

Skynda dig - Bara ett fåtal säljare kvar!