Skriva i sociala medier. Handbok för digitala redaktörer; Ingrid Herbert, Helena Englund Hjalmarsson; 2017
Skriva i sociala medier. Handbok för digitala redaktörer; Ingrid Herbert, Helena Englund Hjalmarsson; 2017

Skriva i sociala medier. Handbok för digitala redaktörerUpplaga 2

av Ingrid Herbert, Helena Englund Hjalmarsson

5.0 (2)

  • Upplaga: 2a upplagan
  • Utgiven: 2017
  • ISBN: 9789198125030
  • Sidor: 100 st
  • Förlag: Prodicta förlag
  • Format: Häftad
  • Språk: Svenska

Om boken

Sociala medier – ett roligt och enkelt sätt att kommunicera med kunder och medborgare. Eller ett hopplöst pladdrigt ställe där det är omöjligt att hitta rätt ton? Om du tycker att kommunikationen på Facebook, Twitter och andra ställen är svår så är du inte ensam. Det är där den här boken kommer in i bilden. Den ska fungera som en guide till myndigheter och företag som vill komma igång med sociala medier, men som är osäkra på hur de ska uttrycka sig. Här hittar du råd om att skriva i olika kanaler, att skriva kort och att hitta din organisations egen ton. För dig som redan kommit igång i arbetet fungerar boken som en skrivguide och ett stöd i kommunikationsstrategiarbetet, som måste fortsätta även efter det att Facebookkontot öppnats. Boken är en ny upplaga av Språket i sociala medier från 2012 med helt nya exempel och omarbetat innehåll. Under de fem åren som har gått har det hunnit hända mycket – för det går snabbt i sociala medier! Författarna Ingrid Herbert och Helena Englund Hjalmarsson är båda examinerade språkkonsulter i svenska och har lång erfarenhet av olika sociala kanaler.

Åtkomstkoder och digitalt tilläggsmaterial garanteras inte med begagnade böcker

Mer om Skriva i sociala medier. Handbok för digitala redaktörer (2017)

I september 2017 släpptes boken Skriva i sociala medier. Handbok för digitala redaktörer skriven av Ingrid Herbert, Helena Englund Hjalmarsson. Det är den 2a upplagan av kursboken. Den är skriven på svenska och består av 100 sidor djupgående information om språk. Förlaget bakom boken är Prodicta förlag.

Köp boken Skriva i sociala medier. Handbok för digitala redaktörer på Studentapan och spara uppåt 24% jämfört med lägsta nypris hos bokhandeln.

Tillhör kategorierna

Referera till Skriva i sociala medier. Handbok för digitala redaktörer (Upplaga 2)

Harvard

Herbert, I. & Hjalmarsson, H. E. (2017). Skriva i sociala medier. Handbok för digitala redaktörer. 2:a uppl. Prodicta förlag.

Oxford

Herbert, Ingrid & Hjalmarsson, Helena Englund, Skriva i sociala medier. Handbok för digitala redaktörer, 2 uppl. (Prodicta förlag, 2017).

APA

Herbert, I., & Hjalmarsson, H. E. (2017). Skriva i sociala medier. Handbok för digitala redaktörer (2:a uppl.). Prodicta förlag.

Vancouver

Herbert I, Hjalmarsson HE. Skriva i sociala medier. Handbok för digitala redaktörer. 2:a uppl. Prodicta förlag; 2017.