Skolförbättring genom aktioner - Verksamheter i skola, förskola och fritidshem möter forskning; Mats Ekholm, Anette Forssten Seiser, Åsa Söderström; 2021
spara 27%
4 säljare

Skolförbättring genom aktioner - Verksamheter i skola, förskola och fritidshem möter forskning Upplaga 1

av Mats Ekholm, Anette Forssten Seiser, Åsa Söderström
Det räcker inte med att prata om förändringar för att få till konkreta förbättringar i skolan. Lärare och rektorer behöver också pröva nya sätt att agera och handla. Uttryckt på annat sätt, det behövs systematiska och genomtänkta aktioner i skolan.

Den här boken erbjuder konkreta och inspirerande beskrivningar av systematiska aktioner som genomförts i skolor, förskolor och i fritidshem. Exemplen är hämtade från rikt varierade lokalsamhällen och från skilda tidsperioder. Olika forskningsstrategier diskuteras där aktionsforskning sätts i förgrunden och samverkan mellan lärare, skolledare och forskare lyfts fram. Framtida aktioner för att förbättra skolors verksamhet diskuteras, liksom förutsättningarna för kvalificerat pedagogiskt arbete.

Skolförbättring genom aktioner riktar sig till verksamma lärare och skolledare, men boken är även användbar inom pedagogisk grundutbildning då den ger bra ingångar till att stärka skolprofessionernas vetenskapliga grund.

"För att skapa en hållbarhet och långsiktighet i skolors förbättringsarbete vill vi med denna bok stimulera förskollärare, lärare, fritidspedagoger och rektorer att bli delaktiga i att öka kunskapen om skola och undervisning och använda denna kunskap som grund för förbättringar.”
Det räcker inte med att prata om förändringar för att få till konkreta förbättringar i skolan. Lärare och rektorer behöver också pröva nya sätt att agera och handla. Uttryckt på annat sätt, det behövs systematiska och genomtänkta aktioner i skolan.

Den här boken erbjuder konkreta och inspirerande beskrivningar av systematiska aktioner som genomförts i skolor, förskolor och i fritidshem. Exemplen är hämtade från rikt varierade lokalsamhällen och från skilda tidsperioder. Olika forskningsstrategier diskuteras där aktionsforskning sätts i förgrunden och samverkan mellan lärare, skolledare och forskare lyfts fram. Framtida aktioner för att förbättra skolors verksamhet diskuteras, liksom förutsättningarna för kvalificerat pedagogiskt arbete.

Skolförbättring genom aktioner riktar sig till verksamma lärare och skolledare, men boken är även användbar inom pedagogisk grundutbildning då den ger bra ingångar till att stärka skolprofessionernas vetenskapliga grund.

"För att skapa en hållbarhet och långsiktighet i skolors förbättringsarbete vill vi med denna bok stimulera förskollärare, lärare, fritidspedagoger och rektorer att bli delaktiga i att öka kunskapen om skola och undervisning och använda denna kunskap som grund för förbättringar.”
Upplaga: 1a upplagan
Utgiven: 2021
ISBN: 9789144149905
Förlag: Studentlitteratur AB
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 192 st
Det räcker inte med att prata om förändringar för att få till konkreta förbättringar i skolan. Lärare och rektorer behöver också pröva nya sätt att agera och handla. Uttryckt på annat sätt, det behövs systematiska och genomtänkta aktioner i skolan.

Den här boken erbjuder konkreta och inspirerande beskrivningar av systematiska aktioner som genomförts i skolor, förskolor och i fritidshem. Exemplen är hämtade från rikt varierade lokalsamhällen och från skilda tidsperioder. Olika forskningsstrategier diskuteras där aktionsforskning sätts i förgrunden och samverkan mellan lärare, skolledare och forskare lyfts fram. Framtida aktioner för att förbättra skolors verksamhet diskuteras, liksom förutsättningarna för kvalificerat pedagogiskt arbete.

Skolförbättring genom aktioner riktar sig till verksamma lärare och skolledare, men boken är även användbar inom pedagogisk grundutbildning då den ger bra ingångar till att stärka skolprofessionernas vetenskapliga grund.

"För att skapa en hållbarhet och långsiktighet i skolors förbättringsarbete vill vi med denna bok stimulera förskollärare, lärare, fritidspedagoger och rektorer att bli delaktiga i att öka kunskapen om skola och undervisning och använda denna kunskap som grund för förbättringar.”
Det räcker inte med att prata om förändringar för att få till konkreta förbättringar i skolan. Lärare och rektorer behöver också pröva nya sätt att agera och handla. Uttryckt på annat sätt, det behövs systematiska och genomtänkta aktioner i skolan.

Den här boken erbjuder konkreta och inspirerande beskrivningar av systematiska aktioner som genomförts i skolor, förskolor och i fritidshem. Exemplen är hämtade från rikt varierade lokalsamhällen och från skilda tidsperioder. Olika forskningsstrategier diskuteras där aktionsforskning sätts i förgrunden och samverkan mellan lärare, skolledare och forskare lyfts fram. Framtida aktioner för att förbättra skolors verksamhet diskuteras, liksom förutsättningarna för kvalificerat pedagogiskt arbete.

Skolförbättring genom aktioner riktar sig till verksamma lärare och skolledare, men boken är även användbar inom pedagogisk grundutbildning då den ger bra ingångar till att stärka skolprofessionernas vetenskapliga grund.

"För att skapa en hållbarhet och långsiktighet i skolors förbättringsarbete vill vi med denna bok stimulera förskollärare, lärare, fritidspedagoger och rektorer att bli delaktiga i att öka kunskapen om skola och undervisning och använda denna kunskap som grund för förbättringar.”
Begagnad bok
265 kr363 krSpara 98 kr (27%) mot nypris
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar
Köpskydd med Studentapan
Varje köp täcks av Studentapans köpskydd som säkerställer att boken kommer fram, att du får rätt bok och att skicket stämmer överens med beskrivning.
265 kr363 krSpara 98 kr (27%) mot nypris
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar