Skärp dig! Hur svårt kan det vara att förändra? - Slå hål på de vanligaste myterna om kommunikation och förändring.; Peter Nilsson; 2012
Skärp dig! Hur svårt kan det vara att förändra? - Slå hål på de vanligaste myterna om kommunikation och förändring.; Peter Nilsson; 2012

Skärp dig! Hur svårt kan det vara att förändra? - Slå hål på de vanligaste myterna om kommunikation och förändring.Upplaga 1

av Peter Nilsson

  • Upplaga: 1a upplagan
  • Utgiven: 2012
  • ISBN: 9789163709654
  • Sidor: 212 st
  • Förlag: Peter Nilsson Kommunikation och Förändring AB
  • Format: Häftad
  • Språk: Svenska

Om boken

Åtta minuter till nästa möte och det här mötet drar ut på tiden. Tre möten innan lunch idag, när sjutton ska jag hinna arbeta? Jaha, det är den där Lennart nu igen som har kallat mig. En ny förändring är visst på gång och jag har ingen aning vad det ska handla om. Den där Lennart är tydligen ny chef, så han vill väl visa framfötterna antar jag. Ska jag nu behöva sitta timme efter timme och lyssna på så kallade ”nya” idéer om någonting som jag inte bryr mig om? Jag har redan ont i magen. Det här håller inte! Vad ska jag göra? Känner du igen dig? Ni står inför en omfattande förändring och hela företaget är i gungning. Förvirringen är slående och ingenting verkar fungera som det ska. Vad är det egentligen som gör att vissa personer och organisa- tioner, trots utmärkta förutsättningar, inte får till det? Hur goda ambitionerna än är lyckas de inte skapa framgång. Andra däremot, de lyckas utmärkt med sina förändringar. Är det någon hemlig ingrediens som ligger bakom att vissa organisationer kan skapa förändring snabbare än andra? Något specifikt mönster som gör att vissa lyckas men andra inte? Jag har under mina yrkesverksamma år förstått att många organisationer, trots kloka idéer och tankar om förändringar, aldrig riktigt lyckas nå det som de är ute efter. Varför är det så? Det finns många förutfattade meningar och föreställning om kommunikation och förändring, som jag anser hindrar oss från att nå framgång. Jag kallar dem De sju myterna om kommunikation och förändring. I den här boken kommer jag att visa hur dessa myter påverkar vår framgång. Samtidigt vill jag lyfta de goda exemplen, berätta om människorna som lyckas och vad de gör för att nå dit de vill.

Åtkomstkoder och digitalt tilläggsmaterial garanteras inte med begagnade böcker

Mer om Skärp dig! Hur svårt kan det vara att förändra? - Slå hål på de vanligaste myterna om kommunikation och förändring. (2012)

I augusti 2012 släpptes boken Skärp dig! Hur svårt kan det vara att förändra? - Slå hål på de vanligaste myterna om kommunikation och förändring. skriven av Peter Nilsson. Det är den 1a upplagan av kursboken. Den är skriven på svenska och består av 212 sidor djupgående information om ledarskap. Förlaget bakom boken är Peter Nilsson Kommunikation och Förändring AB.

Köp boken Skärp dig! Hur svårt kan det vara att förändra? - Slå hål på de vanligaste myterna om kommunikation och förändring. på Studentapan och spara uppåt 1% jämfört med lägsta nypris hos bokhandeln.

Tillhör kategorierna

Referera till Skärp dig! Hur svårt kan det vara att förändra? - Slå hål på de vanligaste myterna om kommunikation och förändring. (Upplaga 1)

Harvard

Nilsson, P. (2012). Skärp dig! Hur svårt kan det vara att förändra? - Slå hål på de vanligaste myterna om kommunikation och förändring. 1:a uppl. Peter Nilsson Kommunikation och Förändring AB.

Oxford

Nilsson, Peter, Skärp dig! Hur svårt kan det vara att förändra? - Slå hål på de vanligaste myterna om kommunikation och förändring., 1 uppl. (Peter Nilsson Kommunikation och Förändring AB, 2012).

APA

Nilsson, P. (2012). Skärp dig! Hur svårt kan det vara att förändra? - Slå hål på de vanligaste myterna om kommunikation och förändring. (1:a uppl.). Peter Nilsson Kommunikation och Förändring AB.

Vancouver

Nilsson P. Skärp dig! Hur svårt kan det vara att förändra? - Slå hål på de vanligaste myterna om kommunikation och förändring. 1:a uppl. Peter Nilsson Kommunikation och Förändring AB; 2012.