Segmentering; Magnus Söderlund; 1998
Segmentering; Magnus Söderlund; 1998

Segmentering Upplaga 1

av Magnus Söderlund

  • Upplaga: 1a upplagan
  • Utgiven: 1998
  • ISBN: 9789147042586
  • Sidor: 192 st
  • Förlag: Liber
  • Format: Häftad
  • Språk: Svenska

Om boken

Vad vill kunden ha? Vilket budskap ska vi ha? Hur överför vi budskapet till kunden? Hur kan vi möta kunden? Är kunden lönsam? Segmentering – indelning av kunder i grupper – har blivit allt viktigare. I boken presenteras en modell som utgår ifrån dessa frågor om kundens egenskaper. Boken visar också hur grupper kan formas mot bakgrund av svaren på frågorna, hur marknadsföraren kan välja segment inför en bearbetning och olika strategier för själva bearbetningen. Om författarna Magnus Söderlund är t.f. professor samt chef för Center for Consumer Marketing vid Handelshögskolan i Stockholm.

Åtkomstkoder och digitalt tilläggsmaterial garanteras inte med begagnade böcker

Mer om Segmentering (1998)

I augusti 1998 släpptes boken Segmentering skriven av Magnus Söderlund. Det är den 1a upplagan av kursboken. Den är skriven på svenska och består av 192 sidor. Förlaget bakom boken är Liber som har sitt säte i Solna.

Köp boken Segmentering på Studentapan och spara pengar.

Referera till Segmentering (Upplaga 1)

Harvard

Söderlund, M. (1998). Segmentering. 1:a uppl. Liber.

Oxford

Söderlund, Magnus, Segmentering, 1 uppl. (Liber, 1998).

APA

Söderlund, M. (1998). Segmentering (1:a uppl.). Liber.

Vancouver

Söderlund M. Segmentering. 1:a uppl. Liber; 1998.

Köp boken

119 kr