Reklamen och alkoholen; Nicole Törsleff; 2015
Reklamen och alkoholen; Nicole Törsleff; 2015

Reklamen och alkoholen

av Nicole Törsleff

  • Utgiven: 2015
  • ISBN: 9789175692197
  • Sidor: 32 st
  • Förlag: BoD
  • Format: Häftad
  • Språk: Svenska

Om boken

Reklamen och alkoholen är en handbok som berör makten och fällorna som reklamen har på alkoholen, en makt som även berör hälsa, omsorg, socialt arbete och socialt ansvar. Reklamen som åtföljs av en varningstext har bidragit till detta collage som belyser tvetydigheten, sarkasmen, cynismen och ironin i högsta grad motsägelsefullt i förhållande till varningstexten. Detta leder till 3 frågor: 1. Är reklamproducenterna medvetna om det tvetydiga budskapet? 2. Hur dra gränsen? 3. Får man skriva vad man vill bara det lockar till köp? Ett köp som orsakar missbruk, endast för att det är lönsamt... Det handlar om att belysa ett visst element ur en annorlunda synvinkel. Verkligheten var värre än dikten.

Åtkomstkoder och digitalt tilläggsmaterial garanteras inte med begagnade böcker

Mer om Reklamen och alkoholen (2015)

I mars 2015 släpptes boken Reklamen och alkoholen skriven av Nicole Törsleff. Den är skriven på svenska och består av 32 sidor djupgående information om samhälle och politik. Förlaget bakom boken är BoD.

Köp boken Reklamen och alkoholen på Studentapan och spara pengar.

Referera till Reklamen och alkoholen

Harvard

Törsleff, N. (2015). Reklamen och alkoholen. BoD.

Oxford

Törsleff, Nicole, Reklamen och alkoholen (BoD, 2015).

APA

Törsleff, N. (2015). Reklamen och alkoholen. BoD.

Vancouver

Törsleff N. Reklamen och alkoholen. BoD; 2015.

Köp boken

Helt ny

149 kr