Praktisk analogteknik
Kunskap får man inte av att lära sig innehållet i en bok. Det är först när bokens innehåll kan tillämpas och du kan arbeta vidare med boken som grund, som man har fått kunskap.
Det här är ingen vanlig teoretisk lärobok. Det är en kombination av teori och praktik typ learning by doing . Läromedlets mål är att förmedla de teoretiska grunderna i analogteknik, hur de analoga byggstenarna fungerar och hur de sätts samman till fungerande enheter. Detta sker till största delen laborativt eller enligt tesen det du gör med kroppen fastnar i knoppen (Christer Gudmundsson).
Denna bok, som är den andra i en serie om tre, är ett resultat av flera års undervisning i elektronik. Den kräver förkunskaper motsvarande bok 1 samt baskunskaper i ellära, matematik och elektronisk mätteknik. Målgrupper är gymnasiets elektronikprogram och AMU:s elektronikutbildningar, men den kan även användas som grundbok på högskolor. Den bör även passa bra för självstudier, om tillräcklig instrumentutrustning finns att tillgå.
Boken är inte knuten till någon speciell utrustning. De kopplingar som skall undersökas kan byggas upp helt på användarens villkor. Det ger en stor flexibilitet i undervisningen samtidigt som det ger eleven träning i komponentkännedom och i att koppla och felsöka.
Elevcitat: "Om man inte får koppla fel någon gång lär man sig aldrig att koppla rätt".
Boken innehåller både teoretiska och praktiska övningsexempel. Det är meningen att de praktiska exemplen skall kopplas upp, verifieras och dokumenteras.
Utgiven: 1994
ISBN: 9789144387413
Förlag: Studentlitteratur AB
Format: Häftad
Språk: Svenska
Kunskap får man inte av att lära sig innehållet i en bok. Det är först när bokens innehåll kan tillämpas och du kan arbeta vidare med boken som grund, som man har fått kunskap.
Det här är ingen vanlig teoretisk lärobok. Det är en kombination av teori och praktik typ learning by doing . Läromedlets mål är att förmedla de teoretiska grunderna i analogteknik, hur de analoga byggstenarna fungerar och hur de sätts samman till fungerande enheter. Detta sker till största delen laborativt eller enligt tesen det du gör med kroppen fastnar i knoppen (Christer Gudmundsson).
Denna bok, som är den andra i en serie om tre, är ett resultat av flera års undervisning i elektronik. Den kräver förkunskaper motsvarande bok 1 samt baskunskaper i ellära, matematik och elektronisk mätteknik. Målgrupper är gymnasiets elektronikprogram och AMU:s elektronikutbildningar, men den kan även användas som grundbok på högskolor. Den bör även passa bra för självstudier, om tillräcklig instrumentutrustning finns att tillgå.
Boken är inte knuten till någon speciell utrustning. De kopplingar som skall undersökas kan byggas upp helt på användarens villkor. Det ger en stor flexibilitet i undervisningen samtidigt som det ger eleven träning i komponentkännedom och i att koppla och felsöka.
Elevcitat: "Om man inte får koppla fel någon gång lär man sig aldrig att koppla rätt".
Boken innehåller både teoretiska och praktiska övningsexempel. Det är meningen att de praktiska exemplen skall kopplas upp, verifieras och dokumenteras.
Varje vecka tillkommer tusentals nya säljare. Bevaka boken så får du meddelande när den finns tillgänglig igen.