Perspektiv på kvalitet i förskolan; Jane Brodin, Karin Renblad; 2015
5+ säljare

Perspektiv på kvalitet i förskolan Upplaga 1

av Jane Brodin, Karin Renblad
Perspektiv på kvalitet i förskolan tar sin utgångspunkt i den reviderade läroplanen för förskolan (Lpfö 2010) och handlar om kvalitet och systematiskt kvalitetsarbete i förskolan. Boken belyser utifrån en interaktionistisk och utvecklingsekologisk teoretisk ansats olika perspektiv på förskolan. Utgångspunkten är samhällets, förskolechefers, förskollärares, specialpedagogers samt barns och föräldrars perspektiv.

I boken behandlas följande:
förskolechefers syn på läroplanen och kvalitetsarbete
förskollärares syn på kvalitet
en internationell jämförelse av förskollärares syn på kvalitet
barn i behov av särskilt stöd
högläsning i förskolan som kommunikationsstöd.

Boken vänder sig primärt till studerande på förskollärarutbildningen men lämpar sig även väl för förskollärare och andra yrkesverksamma som stöd i det dagliga arbetet med barn och föräldrar.
Perspektiv på kvalitet i förskolan tar sin utgångspunkt i den reviderade läroplanen för förskolan (Lpfö 2010) och handlar om kvalitet och systematiskt kvalitetsarbete i förskolan. Boken belyser utifrån en interaktionistisk och utvecklingsekologisk teoretisk ansats olika perspektiv på förskolan. Utgångspunkten är samhällets, förskolechefers, förskollärares, specialpedagogers samt barns och föräldrars perspektiv.

I boken behandlas följande:
förskolechefers syn på läroplanen och kvalitetsarbete
förskollärares syn på kvalitet
en internationell jämförelse av förskollärares syn på kvalitet
barn i behov av särskilt stöd
högläsning i förskolan som kommunikationsstöd.

Boken vänder sig primärt till studerande på förskollärarutbildningen men lämpar sig även väl för förskollärare och andra yrkesverksamma som stöd i det dagliga arbetet med barn och föräldrar.
Upplaga: 1a upplagan
Utgiven: 2015
ISBN: 9789144106335
Förlag: Studentlitteratur
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 143 st
Perspektiv på kvalitet i förskolan tar sin utgångspunkt i den reviderade läroplanen för förskolan (Lpfö 2010) och handlar om kvalitet och systematiskt kvalitetsarbete i förskolan. Boken belyser utifrån en interaktionistisk och utvecklingsekologisk teoretisk ansats olika perspektiv på förskolan. Utgångspunkten är samhällets, förskolechefers, förskollärares, specialpedagogers samt barns och föräldrars perspektiv.

I boken behandlas följande:
förskolechefers syn på läroplanen och kvalitetsarbete
förskollärares syn på kvalitet
en internationell jämförelse av förskollärares syn på kvalitet
barn i behov av särskilt stöd
högläsning i förskolan som kommunikationsstöd.

Boken vänder sig primärt till studerande på förskollärarutbildningen men lämpar sig även väl för förskollärare och andra yrkesverksamma som stöd i det dagliga arbetet med barn och föräldrar.
Perspektiv på kvalitet i förskolan tar sin utgångspunkt i den reviderade läroplanen för förskolan (Lpfö 2010) och handlar om kvalitet och systematiskt kvalitetsarbete i förskolan. Boken belyser utifrån en interaktionistisk och utvecklingsekologisk teoretisk ansats olika perspektiv på förskolan. Utgångspunkten är samhällets, förskolechefers, förskollärares, specialpedagogers samt barns och föräldrars perspektiv.

I boken behandlas följande:
förskolechefers syn på läroplanen och kvalitetsarbete
förskollärares syn på kvalitet
en internationell jämförelse av förskollärares syn på kvalitet
barn i behov av särskilt stöd
högläsning i förskolan som kommunikationsstöd.

Boken vänder sig primärt till studerande på förskollärarutbildningen men lämpar sig även väl för förskollärare och andra yrkesverksamma som stöd i det dagliga arbetet med barn och föräldrar.
Begagnad bok
125 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar
Köpskydd med Studentapan
Varje köp täcks av Studentapans köpskydd som säkerställer att boken kommer fram, att du får rätt bok och att skicket stämmer överens med beskrivning.
125 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar