Pedagogiskt arbete i teori och praktik : om bibliotekens roll för studenters och doktoranders lärande; Birgitta Hansson, Anna Lyngfelt; 2009

Pedagogiskt arbete i teori och praktik : om bibliotekens roll för studenters och doktoranders lärande

av Birgitta Hansson, Anna Lyngfelt
Vad undervisar vi om på bibliotek? Hur undervisar vi? Varför undervisar vi om det vi gör? Vilken pedagogisk roll har biblioteket och bibliotekarien?

Detta är frågor som diskuteras i de texter som ingår i boken. Texterna är skrivna av bibliotekarier och undervisningsverksamma forskare. Exemplen är hämtade från högskoleområdet men är lika aktuella för arbete inom gymnasieskola eller folkbibliotek.

Birgitta Hansson är bibliotekarie och har en magisterexamen i sociologi. Hon är ansvarig för stödet i informationskompetens vid Örebro universitet och är lärare i högskolepedagogiska kurser.

Anna Lyngfelt är docent i litteraturvetenskap och har mångårig erfarenhet av arbete som universitetslärare. Numera verksam som pedagogisk utvecklare vid Göteborgs universitetsbibliotek.

Boken ingår i skriftserien om biblioteksutveckling i samarbete med Svensk Biblioteksförening.

Omslag: Jonas Anderson
Vad undervisar vi om på bibliotek? Hur undervisar vi? Varför undervisar vi om det vi gör? Vilken pedagogisk roll har biblioteket och bibliotekarien?

Detta är frågor som diskuteras i de texter som ingår i boken. Texterna är skrivna av bibliotekarier och undervisningsverksamma forskare. Exemplen är hämtade från högskoleområdet men är lika aktuella för arbete inom gymnasieskola eller folkbibliotek.

Birgitta Hansson är bibliotekarie och har en magisterexamen i sociologi. Hon är ansvarig för stödet i informationskompetens vid Örebro universitet och är lärare i högskolepedagogiska kurser.

Anna Lyngfelt är docent i litteraturvetenskap och har mångårig erfarenhet av arbete som universitetslärare. Numera verksam som pedagogisk utvecklare vid Göteborgs universitetsbibliotek.

Boken ingår i skriftserien om biblioteksutveckling i samarbete med Svensk Biblioteksförening.

Omslag: Jonas Anderson
Utgiven: 2009
ISBN: 9789170186462
Förlag: BTJ Förlag
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 285 st
Vad undervisar vi om på bibliotek? Hur undervisar vi? Varför undervisar vi om det vi gör? Vilken pedagogisk roll har biblioteket och bibliotekarien?

Detta är frågor som diskuteras i de texter som ingår i boken. Texterna är skrivna av bibliotekarier och undervisningsverksamma forskare. Exemplen är hämtade från högskoleområdet men är lika aktuella för arbete inom gymnasieskola eller folkbibliotek.

Birgitta Hansson är bibliotekarie och har en magisterexamen i sociologi. Hon är ansvarig för stödet i informationskompetens vid Örebro universitet och är lärare i högskolepedagogiska kurser.

Anna Lyngfelt är docent i litteraturvetenskap och har mångårig erfarenhet av arbete som universitetslärare. Numera verksam som pedagogisk utvecklare vid Göteborgs universitetsbibliotek.

Boken ingår i skriftserien om biblioteksutveckling i samarbete med Svensk Biblioteksförening.

Omslag: Jonas Anderson
Vad undervisar vi om på bibliotek? Hur undervisar vi? Varför undervisar vi om det vi gör? Vilken pedagogisk roll har biblioteket och bibliotekarien?

Detta är frågor som diskuteras i de texter som ingår i boken. Texterna är skrivna av bibliotekarier och undervisningsverksamma forskare. Exemplen är hämtade från högskoleområdet men är lika aktuella för arbete inom gymnasieskola eller folkbibliotek.

Birgitta Hansson är bibliotekarie och har en magisterexamen i sociologi. Hon är ansvarig för stödet i informationskompetens vid Örebro universitet och är lärare i högskolepedagogiska kurser.

Anna Lyngfelt är docent i litteraturvetenskap och har mångårig erfarenhet av arbete som universitetslärare. Numera verksam som pedagogisk utvecklare vid Göteborgs universitetsbibliotek.

Boken ingår i skriftserien om biblioteksutveckling i samarbete med Svensk Biblioteksförening.

Omslag: Jonas Anderson
Begagnad bok (0 st)
Begagnad bok (0 st)