No logono space, no choice; Naomi Klein; 2001
5+ säljare

No logono space, no choice Upplaga 1

av Naomi Klein
No Logo är det senaste decenniets i särklass mest omtalade samhällsbok över hela världen.
Naomi Klein tar oss med på en häpnadsväckande och skrämmande resa i varumärkenas och de moderna storföretagens värld. Från styrelserummen och reklam-byråerna där besluten fattas och konsumtionsdrömmarna skapas till de koncentrationslägerlika fabriksstäder i tredje världen där Nike, Tommy Hilfiger och Diesel bedriver sin tillverkning till närmast obefintliga kostnader.
Dagens globaliserade storkoncerner säljer inte varor utan varumärken. Reklamen invaderar varje ledigt utrymme i samhället, ockuperar människors tankar och drömmar.
Vi lever i en värld där allt är till salu och där medborgaren förvandlats till konsument. Skolor, sjukhus, ja hela städer bjuder ut sig till privatföretag och låter dem bestämma vilka budskap som ska få förekomma på allmänna platser.
Människorna ska tro på varumärkena men inte hoppas på företagen. Anställningsförhållandena görs idag kortvariga och osäkra, fler och fler människor är anställda av olika bemanningsföretag, allt för att storkoncernerna ska slippa ansvar för sin personal.
Naomi Klein berättar också om motståndet, om Adbusters som angriper reklamen med humorn som vapen, om Reclaim the streets och den nya politiska anti-globaliseringsrörelsen.
I No Logo möter vår tids märkesmedvetna och coola attityd det klassiska samhällsengagemanget. Detta är boken som gör det möjligt att förstå Seattle, Göteborg och Genua. Förord av Mikael Löfgren och ett nyskrivet efterord av Naomi Klein.Författaren: Naomi Klein föddes i Montreal 1970 och är en mång-faldigt prisbelönt journalist. Hon skriver i tidningar som The New York Times, The Village Voice, The New Statesman, Newsweek International och skriver varje vecka en krönika i The Toronto Globe and Mail. Naomi Klein förekommer ofta som debattör i olika medier och gästföreläser också på Harvard, Yale och New York University.
No Logo är det senaste decenniets i särklass mest omtalade samhällsbok över hela världen.
Naomi Klein tar oss med på en häpnadsväckande och skrämmande resa i varumärkenas och de moderna storföretagens värld. Från styrelserummen och reklam-byråerna där besluten fattas och konsumtionsdrömmarna skapas till de koncentrationslägerlika fabriksstäder i tredje världen där Nike, Tommy Hilfiger och Diesel bedriver sin tillverkning till närmast obefintliga kostnader.
Dagens globaliserade storkoncerner säljer inte varor utan varumärken. Reklamen invaderar varje ledigt utrymme i samhället, ockuperar människors tankar och drömmar.
Vi lever i en värld där allt är till salu och där medborgaren förvandlats till konsument. Skolor, sjukhus, ja hela städer bjuder ut sig till privatföretag och låter dem bestämma vilka budskap som ska få förekomma på allmänna platser.
Människorna ska tro på varumärkena men inte hoppas på företagen. Anställningsförhållandena görs idag kortvariga och osäkra, fler och fler människor är anställda av olika bemanningsföretag, allt för att storkoncernerna ska slippa ansvar för sin personal.
Naomi Klein berättar också om motståndet, om Adbusters som angriper reklamen med humorn som vapen, om Reclaim the streets och den nya politiska anti-globaliseringsrörelsen.
I No Logo möter vår tids märkesmedvetna och coola attityd det klassiska samhällsengagemanget. Detta är boken som gör det möjligt att förstå Seattle, Göteborg och Genua. Förord av Mikael Löfgren och ett nyskrivet efterord av Naomi Klein.Författaren: Naomi Klein föddes i Montreal 1970 och är en mång-faldigt prisbelönt journalist. Hon skriver i tidningar som The New York Times, The Village Voice, The New Statesman, Newsweek International och skriver varje vecka en krönika i The Toronto Globe and Mail. Naomi Klein förekommer ofta som debattör i olika medier och gästföreläser också på Harvard, Yale och New York University.
Upplaga: 1a upplagan
Utgiven: 2001
ISBN: 9789173248655
Förlag: Ordfront Förlag
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 563 st
No Logo är det senaste decenniets i särklass mest omtalade samhällsbok över hela världen.
Naomi Klein tar oss med på en häpnadsväckande och skrämmande resa i varumärkenas och de moderna storföretagens värld. Från styrelserummen och reklam-byråerna där besluten fattas och konsumtionsdrömmarna skapas till de koncentrationslägerlika fabriksstäder i tredje världen där Nike, Tommy Hilfiger och Diesel bedriver sin tillverkning till närmast obefintliga kostnader.
Dagens globaliserade storkoncerner säljer inte varor utan varumärken. Reklamen invaderar varje ledigt utrymme i samhället, ockuperar människors tankar och drömmar.
Vi lever i en värld där allt är till salu och där medborgaren förvandlats till konsument. Skolor, sjukhus, ja hela städer bjuder ut sig till privatföretag och låter dem bestämma vilka budskap som ska få förekomma på allmänna platser.
Människorna ska tro på varumärkena men inte hoppas på företagen. Anställningsförhållandena görs idag kortvariga och osäkra, fler och fler människor är anställda av olika bemanningsföretag, allt för att storkoncernerna ska slippa ansvar för sin personal.
Naomi Klein berättar också om motståndet, om Adbusters som angriper reklamen med humorn som vapen, om Reclaim the streets och den nya politiska anti-globaliseringsrörelsen.
I No Logo möter vår tids märkesmedvetna och coola attityd det klassiska samhällsengagemanget. Detta är boken som gör det möjligt att förstå Seattle, Göteborg och Genua. Förord av Mikael Löfgren och ett nyskrivet efterord av Naomi Klein.Författaren: Naomi Klein föddes i Montreal 1970 och är en mång-faldigt prisbelönt journalist. Hon skriver i tidningar som The New York Times, The Village Voice, The New Statesman, Newsweek International och skriver varje vecka en krönika i The Toronto Globe and Mail. Naomi Klein förekommer ofta som debattör i olika medier och gästföreläser också på Harvard, Yale och New York University.
No Logo är det senaste decenniets i särklass mest omtalade samhällsbok över hela världen.
Naomi Klein tar oss med på en häpnadsväckande och skrämmande resa i varumärkenas och de moderna storföretagens värld. Från styrelserummen och reklam-byråerna där besluten fattas och konsumtionsdrömmarna skapas till de koncentrationslägerlika fabriksstäder i tredje världen där Nike, Tommy Hilfiger och Diesel bedriver sin tillverkning till närmast obefintliga kostnader.
Dagens globaliserade storkoncerner säljer inte varor utan varumärken. Reklamen invaderar varje ledigt utrymme i samhället, ockuperar människors tankar och drömmar.
Vi lever i en värld där allt är till salu och där medborgaren förvandlats till konsument. Skolor, sjukhus, ja hela städer bjuder ut sig till privatföretag och låter dem bestämma vilka budskap som ska få förekomma på allmänna platser.
Människorna ska tro på varumärkena men inte hoppas på företagen. Anställningsförhållandena görs idag kortvariga och osäkra, fler och fler människor är anställda av olika bemanningsföretag, allt för att storkoncernerna ska slippa ansvar för sin personal.
Naomi Klein berättar också om motståndet, om Adbusters som angriper reklamen med humorn som vapen, om Reclaim the streets och den nya politiska anti-globaliseringsrörelsen.
I No Logo möter vår tids märkesmedvetna och coola attityd det klassiska samhällsengagemanget. Detta är boken som gör det möjligt att förstå Seattle, Göteborg och Genua. Förord av Mikael Löfgren och ett nyskrivet efterord av Naomi Klein.Författaren: Naomi Klein föddes i Montreal 1970 och är en mång-faldigt prisbelönt journalist. Hon skriver i tidningar som The New York Times, The Village Voice, The New Statesman, Newsweek International och skriver varje vecka en krönika i The Toronto Globe and Mail. Naomi Klein förekommer ofta som debattör i olika medier och gästföreläser också på Harvard, Yale och New York University.
Begagnad bok
115 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar
Köpskydd med Studentapan
Varje köp täcks av Studentapans köpskydd som säkerställer att boken kommer fram, att du får rätt bok och att skicket stämmer överens med beskrivning.
115 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar