När hjärnan får bestämma : om undervisning och lärande - inflytelserika didaktiska traditioner - nyorienterande neurodidaktik; Carl E. Olivestam, Aadu Ott; 2010
spara 40%
5+ säljare

När hjärnan får bestämma : om undervisning och lärande - inflytelserika didaktiska traditioner - nyorienterande neurodidaktik

av Carl E. Olivestam, Aadu Ott
Forskningen håller på att revolutionera vår förståelse av den mänskliga hjärnan. Behavioristerna uppfattade en gång i tiden hjärnan som en stängd låda, men den lådan står nu öppen - något som kommer att få stora konsekvenser också på det pedagogiska området. När hjärnan får bestämma presenterar den nya neuroforskningen och dess pedagogiska tillämpning inom det som kallas neurodidaktik. Boken båda författare diskuterar neurodidaktiktens förhållande till de etablerade teoribildningarna inom pedagogiken och till det inom förskola och skola gängse pedagigiska förhållningssättet. De argumentera, skulle man en smula tillspetsat kunna säga, för ingenting mindre än en neurodidaktisk revolution.
Forskningen håller på att revolutionera vår förståelse av den mänskliga hjärnan. Behavioristerna uppfattade en gång i tiden hjärnan som en stängd låda, men den lådan står nu öppen - något som kommer att få stora konsekvenser också på det pedagogiska området. När hjärnan får bestämma presenterar den nya neuroforskningen och dess pedagogiska tillämpning inom det som kallas neurodidaktik. Boken båda författare diskuterar neurodidaktiktens förhållande till de etablerade teoribildningarna inom pedagogiken och till det inom förskola och skola gängse pedagigiska förhållningssättet. De argumentera, skulle man en smula tillspetsat kunna säga, för ingenting mindre än en neurodidaktisk revolution.
Utgiven: 2010
ISBN: 9789186619015
Förlag: Remus
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 142 st
Forskningen håller på att revolutionera vår förståelse av den mänskliga hjärnan. Behavioristerna uppfattade en gång i tiden hjärnan som en stängd låda, men den lådan står nu öppen - något som kommer att få stora konsekvenser också på det pedagogiska området. När hjärnan får bestämma presenterar den nya neuroforskningen och dess pedagogiska tillämpning inom det som kallas neurodidaktik. Boken båda författare diskuterar neurodidaktiktens förhållande till de etablerade teoribildningarna inom pedagogiken och till det inom förskola och skola gängse pedagigiska förhållningssättet. De argumentera, skulle man en smula tillspetsat kunna säga, för ingenting mindre än en neurodidaktisk revolution.
Forskningen håller på att revolutionera vår förståelse av den mänskliga hjärnan. Behavioristerna uppfattade en gång i tiden hjärnan som en stängd låda, men den lådan står nu öppen - något som kommer att få stora konsekvenser också på det pedagogiska området. När hjärnan får bestämma presenterar den nya neuroforskningen och dess pedagogiska tillämpning inom det som kallas neurodidaktik. Boken båda författare diskuterar neurodidaktiktens förhållande till de etablerade teoribildningarna inom pedagogiken och till det inom förskola och skola gängse pedagigiska förhållningssättet. De argumentera, skulle man en smula tillspetsat kunna säga, för ingenting mindre än en neurodidaktisk revolution.
Begagnad bok
165 kr274 krSpara 109 kr (40%) mot nypris
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar
Köpskydd med Studentapan
Varje köp täcks av Studentapans köpskydd som säkerställer att boken kommer fram, att du får rätt bok och att skicket stämmer överens med beskrivning.
165 kr274 krSpara 109 kr (40%) mot nypris
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar