spara 14%
1 säljare
Möjligheter till lärande : andraspråksdidaktik i ett kritiskt perspektiv Upplaga 1
Den här antologin innehåller artiklar av forskare, verksamma lärare och skolledare som medverkade vid konferensen Symposium 2022 Möjligheter till lärande – andraspråksdidaktik i ett kritiskt perspektiv. Författarna diskuterar såväl elevers möjligheter till lärande som lärares handlingsutrymme. Det kritiska perspektivet berörs i dubbel bemärkelse, dels i fråga om makt, identitet och delaktighet, dels i ett utforskande av undervisning och de förutsättningar som finns.
Boken vänder sig till lärare, lärarstudenter, skolledare och beslutsfattare med engagemang i att utveckla undervisning och skapa goda förutsättningar för flerspråkiga elever.
Om författarna
Redaktörer är Kristina Aldén och Mikael Olofsson som båda arbetar på Nationellt centrum för svenska som andraspråk vid Stockholms universitet.
Upplaga: 1a upplagan
Utgiven: 2022
ISBN: 9789147146956
Förlag: Liber
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 304 st
Den här antologin innehåller artiklar av forskare, verksamma lärare och skolledare som medverkade vid konferensen Symposium 2022 Möjligheter till lärande – andraspråksdidaktik i ett kritiskt perspektiv. Författarna diskuterar såväl elevers möjligheter till lärande som lärares handlingsutrymme. Det kritiska perspektivet berörs i dubbel bemärkelse, dels i fråga om makt, identitet och delaktighet, dels i ett utforskande av undervisning och de förutsättningar som finns.
Boken vänder sig till lärare, lärarstudenter, skolledare och beslutsfattare med engagemang i att utveckla undervisning och skapa goda förutsättningar för flerspråkiga elever.
Om författarna
Redaktörer är Kristina Aldén och Mikael Olofsson som båda arbetar på Nationellt centrum för svenska som andraspråk vid Stockholms universitet.
389 kr450 krSpara 61 kr (14%) mot nypris
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar
Köpskydd med Studentapan
Varje köp täcks av Studentapans köpskydd som säkerställer att boken kommer fram, att du får rätt bok och att skicket stämmer överens med beskrivning.