Missriktad välvilja - Falska föreställningar om företagens samhällsansvar; David Henderson; 2002

Missriktad välvilja - Falska föreställningar om företagens samhällsansvar Upplaga 1

av David Henderson
Allt fler storföretag omfattar och stöder numera aktivt den moderna föreställningen om "företagens samhällsansvar", ivrigt påhejade av personer och organisationer både i och utanför affärsvärlden.

David Henderson analyserar dessa tankegångar och ställer sig tvivlande till de programmatiska idéerna om "företagens samhällsansvar". Vad är det egentligen förespråkarna menar? Deras argument bygger inte bara på en felaktig syn på problem och händelser, utan också på en djup misstro mot företag i allmänhet och marknadsekonomi i synnerhet. Den moderna föreställningen om "företagens samhällsansvar" riktar sig mot kärnan i kapitalismen och äventyrar grunderna för framväxten av välstånd i världen.

David Henderson är gästprofessor i ekonomi vid Westminster Business School i London och var tidigare chefekonom vid OECD

Läs boken online här
Allt fler storföretag omfattar och stöder numera aktivt den moderna föreställningen om "företagens samhällsansvar", ivrigt påhejade av personer och organisationer både i och utanför affärsvärlden.

David Henderson analyserar dessa tankegångar och ställer sig tvivlande till de programmatiska idéerna om "företagens samhällsansvar". Vad är det egentligen förespråkarna menar? Deras argument bygger inte bara på en felaktig syn på problem och händelser, utan också på en djup misstro mot företag i allmänhet och marknadsekonomi i synnerhet. Den moderna föreställningen om "företagens samhällsansvar" riktar sig mot kärnan i kapitalismen och äventyrar grunderna för framväxten av välstånd i världen.

David Henderson är gästprofessor i ekonomi vid Westminster Business School i London och var tidigare chefekonom vid OECD

Läs boken online här
Upplaga: 1a upplagan
Utgiven: 2002
ISBN: 9789175665313
Förlag: Timbro
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 226 st
Allt fler storföretag omfattar och stöder numera aktivt den moderna föreställningen om "företagens samhällsansvar", ivrigt påhejade av personer och organisationer både i och utanför affärsvärlden.

David Henderson analyserar dessa tankegångar och ställer sig tvivlande till de programmatiska idéerna om "företagens samhällsansvar". Vad är det egentligen förespråkarna menar? Deras argument bygger inte bara på en felaktig syn på problem och händelser, utan också på en djup misstro mot företag i allmänhet och marknadsekonomi i synnerhet. Den moderna föreställningen om "företagens samhällsansvar" riktar sig mot kärnan i kapitalismen och äventyrar grunderna för framväxten av välstånd i världen.

David Henderson är gästprofessor i ekonomi vid Westminster Business School i London och var tidigare chefekonom vid OECD

Läs boken online här
Allt fler storföretag omfattar och stöder numera aktivt den moderna föreställningen om "företagens samhällsansvar", ivrigt påhejade av personer och organisationer både i och utanför affärsvärlden.

David Henderson analyserar dessa tankegångar och ställer sig tvivlande till de programmatiska idéerna om "företagens samhällsansvar". Vad är det egentligen förespråkarna menar? Deras argument bygger inte bara på en felaktig syn på problem och händelser, utan också på en djup misstro mot företag i allmänhet och marknadsekonomi i synnerhet. Den moderna föreställningen om "företagens samhällsansvar" riktar sig mot kärnan i kapitalismen och äventyrar grunderna för framväxten av välstånd i världen.

David Henderson är gästprofessor i ekonomi vid Westminster Business School i London och var tidigare chefekonom vid OECD

Läs boken online här
Begagnad bok (0 st)
Begagnad bok (0 st)