Metoder i kommunikationsvetenskap; Britt-Marie Leivik-Knowles, Bitte Alling-Ode, Peter Berglez, Brigitte Mral, Mats Ekström, Bengt Johansson, Göran Eriksson, Åsa Nilsson, Larsåke Larsson, Åsa Kroon-Lundell; 2000
5+ säljare

Metoder i kommunikationsvetenskap Upplaga 1

av Britt-Marie Leivik-Knowles, Bitte Alling-Ode, Peter Berglez, Brigitte Mral, Mats Ekström
m.fl.
Medie- och kommunikationsvetenskap bygger på både samhällsvetenskap och humaniora och använder sig därmed av en rad metoder i forskning och uppsatsarbeten. Denna bok syftar till att möta behovet av en ny ämnesspecifik metodlära. I bokens första del presenteras både kvantitativa metoder – surveyundersökning och innehållsanalys – och kvalitativa metoder, däribland etno-grafisk observation och personliga intervjuer. Inom medie- och kommunikationsvetenskap förekommer idag en uppsättning olika teorier och metoder för att analysera språk och medier.
Läs mer om boken på studentlitteratur.se
Medie- och kommunikationsvetenskap bygger på både samhällsvetenskap och humaniora och använder sig därmed av en rad metoder i forskning och uppsatsarbeten. Denna bok syftar till att möta behovet av en ny ämnesspecifik metodlära. I bokens första del presenteras både kvantitativa metoder – surveyundersökning och innehållsanalys – och kvalitativa metoder, däribland etno-grafisk observation och personliga intervjuer. Inom medie- och kommunikationsvetenskap förekommer idag en uppsättning olika teorier och metoder för att analysera språk och medier.
Läs mer om boken på studentlitteratur.se
Upplaga: 1a upplagan
Utgiven: 2000
ISBN: 9789144015217
Förlag: Studentlitteratur
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 318 st
3 upplagor
Upplaga 3 (2019)
från 335 kr
Upplaga 2 (2010)
från 95 kr
Upplaga 1 (2000)
från 89 kr
Medie- och kommunikationsvetenskap bygger på både samhällsvetenskap och humaniora och använder sig därmed av en rad metoder i forskning och uppsatsarbeten. Denna bok syftar till att möta behovet av en ny ämnesspecifik metodlära. I bokens första del presenteras både kvantitativa metoder – surveyundersökning och innehållsanalys – och kvalitativa metoder, däribland etno-grafisk observation och personliga intervjuer. Inom medie- och kommunikationsvetenskap förekommer idag en uppsättning olika teorier och metoder för att analysera språk och medier.
Läs mer om boken på studentlitteratur.se
Medie- och kommunikationsvetenskap bygger på både samhällsvetenskap och humaniora och använder sig därmed av en rad metoder i forskning och uppsatsarbeten. Denna bok syftar till att möta behovet av en ny ämnesspecifik metodlära. I bokens första del presenteras både kvantitativa metoder – surveyundersökning och innehållsanalys – och kvalitativa metoder, däribland etno-grafisk observation och personliga intervjuer. Inom medie- och kommunikationsvetenskap förekommer idag en uppsättning olika teorier och metoder för att analysera språk och medier.
Läs mer om boken på studentlitteratur.se
Begagnad bok
89 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar
Köpskydd med Studentapan
Varje köp täcks av Studentapans köpskydd som säkerställer att boken kommer fram, att du får rätt bok och att skicket stämmer överens med beskrivning.
89 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar