5+ säljare
Metoder i kommunikationsvetenskap Upplaga 1
Medie- och kommunikationsvetenskap bygger på både samhällsvetenskap och humaniora och använder sig därmed av en rad metoder i forskning och uppsatsarbeten. Denna bok syftar till att möta behovet av en ny ämnesspecifik metodlära. I bokens första del presenteras både kvantitativa metoder surveyundersökning och innehållsanalys och kvalitativa metoder, däribland etno-grafisk observation och personliga intervjuer. Inom medie- och kommunikationsvetenskap förekommer idag en uppsättning olika teorier och metoder för att analysera språk och medier.
Läs mer om boken på studentlitteratur.se
Upplaga: 1a upplagan
Utgiven: 2000
ISBN: 9789144015217
Förlag: Studentlitteratur
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 318 st
3 upplagor
Medie- och kommunikationsvetenskap bygger på både samhällsvetenskap och humaniora och använder sig därmed av en rad metoder i forskning och uppsatsarbeten. Denna bok syftar till att möta behovet av en ny ämnesspecifik metodlära. I bokens första del presenteras både kvantitativa metoder surveyundersökning och innehållsanalys och kvalitativa metoder, däribland etno-grafisk observation och personliga intervjuer. Inom medie- och kommunikationsvetenskap förekommer idag en uppsättning olika teorier och metoder för att analysera språk och medier.
Läs mer om boken på studentlitteratur.se
89 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar
Köpskydd med Studentapan
Varje köp täcks av Studentapans köpskydd som säkerställer att boken kommer fram, att du får rätt bok och att skicket stämmer överens med beskrivning.